سال انتخابات است و حوزه چهار شهرستان کهگیلویه ی سیاست زده ، آماده ورود به یک انتخابات احتمالا پر چالش می شود . انتخابات مجلسی که ادوار گذشته آن همواره با چالش و تنش همراه بوده است.
کد خبر: ۸۰۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 20 December 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سال انتخابات است و حوزه چهار شهرستان کهگیلویه ی سیاست زده ، آماده ورود به یک انتخابات احتمالا پر چالش می شود . انتخابات مجلسی که ادوار گذشته آن همواره با چالش و تنش همراه بوده است.
در حوزه چهار شهرستان کهگیلویه آنقدر آش فعالیت های انتخاباتی شور شده است که کاندیداهای هم جناحی هم در رقابت بسیار جدی هستند و اکثرا به سرانجام کدورت و کینه کهنه تبدیل می شود. رقابت سخت و همراه با تنفر دو طیف لاهوتی و منطقیان در جبهه اصلاح طلبی و کاندیداهای آنان ، رقابت های گاها خشن ! در طیف اصولگرایان از جمله موحد و هاشمی و یا رقابت های همراه با اقدامات خلاف قانون در تقابل اصولگرایان و اصلاح طلبان در سال های دور ، همه نشانه هایی از سالم نبودن رقابت سیاسی در این حوزه انتخابیه است.
شاید به دور از واقعیت نباشد اگر گفته شود ، شورای نگهبان برای جلوگیری از رقابت های ناسالم ، مشکلات امنیتی و تنش های انتخاباتی در قالب قبیله گرایی ناچار به رد صلاحیت برخی کاندیداها خصوصا در طیف اصولگرایان شده و احتمالا امسال هم خواهد شد!
دو تصویر عبرت آموز برای موحد و هاشمی !
 
در انتخابات امسال هم تاکنون با وجود دو چهره مطرح اصولگرایان ، یعنی عدل هاشمی و سید محمد موحد ، از هم اکنون جبهه گیری ها در سطح جامعه شروع شده و حتی خیلی سریعتر از ادوار گذشته به مدد شبکه های مجازی بازار تهمت ، افترا و جنگ و جدل ها به لحظه تا متن خانواده ها نفوذ کرده است! و همین هم هشداری جدی به مسئولین برای در پیش بودن مشکلات امنیتی احتمالی است!
دو تصویر عبرت آموز برای موحد و هاشمی ! 
در این دوره احتمالا همانند دوره قبل انتخابات مجلس ، رقابت اصلی بین سید محمد موحد و عدل هاشمی پور است که از همان ابتدای دور گذشته تاکنون رقابت این دو نفر و هوادارانشان به یک مقابله همه جانبه به قیمت بازی با آبروی خود و منطقه و تنش های جدی تمام شده است.
دو اتفاق طبیعی یعنی مرگ در دو دوره انتخاباتی گذشته و حال رخ داد که در این دو حادثه تنها مواردی بود که عدل هاشمی و سید محمد موحد در انظار عمومی دست به دست هم داده و برای لحظاتی وظایف انسانی و اسلامی خود را نسبت به هم به جای آوردند!
 
دو تصویر عبرت آموز برای موحد و هاشمی !
 
دیدار اول زمانی رخ داد که در حادثه ای دلخراش و ناراحت کننده فرزند جوان سید محمد موحد ، دار فانی را وداع گفت و موحد را در غمی بسیار بزرگ فرو برد! در آن حادثه که پس از رقابت نفسگیر انتخاباتی و پیروزی عدل هاشمی پور رخ داده بود اما هنوز تنش های آن فروکش نکرده بود ، عدل هاشمی بنابر وظایف انسانی و اسلامی خود برای تسلیت گویی سراغ موحد رفت و این تنها تصویری بود که از دست دادن این دو پس از رقابت سیاسی دیده شده بود!
 
دو تصویر عبرت آموز برای موحد و هاشمی !
 
اما تصویر دوم روز گذشته بود که والده نماینده چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی دار فانی را وداع گفت و تصویری از انجام وظیفه انسانی و اسلامی سید محمد موحد نسبت به برادر دینی خود یعنی عدل هاشمی منتشر شد . و متاسفانه این هم تنها دیداری بود که از این دو نفر پس از حادثه درگذشت فرزند سید محمد موحد منتشر شد!
نکته بسیار مهم در این دو تصویر قدرت نمایی مرگ به عنوان سرانجام همه افراد است در حادثه اول مرگ به عنوان سرانجام هر انسان در هر لحظه ای امکان رخ دادن آن است حتی اگر در عنفوان جوانی باشی ! و در مورد دوم یعنی اینکه هر چه پول و ثروت و قدرت هم داشته باشی نهایتا کهولت سن به مرگ ختم می شود !
و شاید این تصاویر عبرتی باشد برای این دو چهره سیاسی فعلی رقابت های انتخابات که هم خود را ملزم به رعایت قانون ببینند و هم طرفدارانشان را و هم بدانند که بنابر آموزه های دینی کسانی که در قبال جامعه و مردم مسئولیت دارند به همان میزان هم باید نزد خدای خود پاسخگو باشند!
شاید گاهی انصراف از رقابت های پر از گناه و اشتباه و بار سنگین مسئولیت شرعی مفیدتر از ادامه رقابت باشد!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
این جمله آخر برای موحد مناسب تر است. آخه تا کی میخوان کاندید بشن؟به چه قیمتی؟مگه چی داره؟ سن و سالش که دیگه واویلا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار