امام‌ جمعه کرج فاش کرد
آیت الله حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید همگی بصیر باشیم، خاطرنشان کرد: برخی مسئولان بلندپایه که ذوق زده شده و تبریک می‌گویند باید دقت لازم را داشته باشند که عزت و قدرت امروز را با اشتباه از بین نبریم.
کد خبر: ۸۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 22 August 2015

امام‌ جمعه کرج با تاکید بر اینکه روحیه استکبارستیزی در دوران پساتوافق در ملت ایران کمرنگ نمی‌شود، گفت: عده‌ای گمان کردند که می‌توانند زمینه نفوذ آمریکا در ایران را فراهم کنند اما مردم ایران اجازه این کار را نمی‌دهند.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به اینکه تمام تلاش انسان در دنیا باید حفظ دین باشد، اظهار داشت: تقوا و پرهیز از گناه و ترس از خداوند سبب می‌شود انسان اقدام به فاسد کردن دین خود نکند.

وی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کار برای توسعه اقتصادی الزامی است و رکن اساسی توسعه کشور، کار و کارگر بوده و این 2 مورد، ستون اصلی تولید در کشور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: در سایه تلاش و کار، آبادانی در زمین ایجاد می‌شود و همه باید در این راستا تلاش کنند چراکه مسئله کار و کارگر از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به این امر استقلال اقتصادی را به همراه دارد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته خاطرنشان کرد: میلا امام رضا(ع) مهمترین مناسبت این هفته است و هر امامی در هر مقطی از زمان به حفظ و ترویج دین به نحو احسنت اقدام می‌کردند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه دوران امامت امام رضا 20 تا 25 سال به طول انجامید و دوران سختی بود چراکه با شخصی مکار و حیله‌گر و در عین حال عالم و دانشمند روبه رو بود، گفت: برخی مامون را یکی از علمای اسلامی می‌دانستند و با اهدافی که مدنظر داشت، پیشنهاد ولایت عهدی را به امام داد که امام پذیرفتند و از این فضا برای تقویت عقاید شیعیان و نشر معارف شیعی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه 42 سال قبل رژیم غاصب صهیونیستی مسجدالاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان از روی کینه به اسلام به آتش کشیدند، اظهار داشت: وزرای خارجه کشورهای اسلامی در اجلاسی که در تهران تشکیل شد، این روز را روز جهانی مسجد نامگذاری کردند تا در طول سال در کل جهان اسلام به مسئله مسجد رسیدگی شود.

مساجد باید به جایگاه پویایی و بالندگی خود برسند

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه جایگاه مسجد بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بیان کرد: متاسفانه مسجد تراز لازم را ندارد، البته در برخی کشورها مسجد تراز مناسبی دارد، اما در برخی دیگر از کشورها جایگاهی که باید داشته باشد را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در استان شورایی با حضور علمای بزرگ و متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شده که به امور مساجد رسیدگی می‌کنند و تصمیمات کلان در مورد مساجد استان را اتخاذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان توسط این شورا تشکیل شده است، عنوان کرد: مسائل مربوط به مساجد در همه ابعاد از جمله امام، هیئت امنا، خادم و سایر ارکان را کاملا مدیریت و سازماندهی می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه امید است این کاری که آغاز شده آثار و برکات آن در آینده استان جاری و ساطع شود، افزود: آینده روشنی با توجه به قابلیت‌های استان در این زمینه دیده می‌شود و به این هدف که مسجد مرکز همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد، می‌رسیم.

وی اظهار داشت: مسجد محل اجتماع مسلمانان و نمایش وحدت و به رخ کشیدن اقتدار اسلامی در سایه مهربانی و همدلی است که باید در جایگاه خود قرار گیرد، البته ساختاری در گذشته در مورد مساجد بوده اما لازم است تغییراتی صورت گیرد تا مساجد پویاتر، بالنده‌تر و شکوفاتر شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکبد بر اینکه بر اساس فرمایشات امام(ره) انقلاب کردیم تا مساجد آبادتر شود، گفت: مسجد محل رشد و پرورش استعدادهای علمی و عملی است و باید این قابلیت در مسجد به‌وجود آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسجد گران‌ترین سازه در نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: مساجد با بهترین مصالح ساختمانی ساخته می‌شود و متاسفانه حدود 3 ساعت از آن استفاده می‌شود و عمدتا نماز صبح ندارند و امامان مختلف نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا را به جا می‌آورند که این موضوع باید سازماندهی شود که به سوی این امر در حال حرکت هستیم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به دوم شهریور سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: در این ایام از تلاش‌ها و مساعی دولتمردان و رئیس جمهور قدردانی می‌شود و البته گزارش عملکرد یک ساله دولت نیز محاسبه می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اجلاس مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که هفته پیش برگزار شد، بیان کرد: در این راستا رهبر معظم انقلاب مطالب مهمی را در رابطه با مسائل مختلف جهان اسلام و مسائل داخلی بیان کردند و هشدارهای جدی دادند که باید به آن توجه کرد.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دشمنان می‌خواهند با اختلاف افکنی و نفوذ کار خود را در ممالک اسلامی و ایران پیش ببرند.

وی بیان کرد: دولت‌های استکباری و در راس آن‌ها امریکای پلید، برای رسیدن به اهداف خود صبورانه، با حوصله و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند و گاهی برنامه 50 ساله می‌ریزند و به همین سبب باید دشمن‌شناس باشیم وگرنه مغلوب می‌شویم.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: دشمنی مثل آمریکا در یک جبهه نمی‌جنگد بلکه صحنه‌های نبرد مختلفی برای کشوری مانند ایران باز می‌کند تا به هر وسیله‌ای توان کشور را بگیرد و برای خودش پیروزی قطعی فراهم کند و در این راه قطعا از هم‌پیمانانی که دارای منافع مشترک هستند استفاده می‌کند تا جبهه فراگیر و گسترده‌تری را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند در داخل افراد سست عنصر و بی اراده را شناسایی و قسمتی از کار خود را به آنان واگذار کند تا در مقاطع مختلف آن‌ها نیز به کمک بیایند که در این راستا بصیرت مسئولان و مردم بسیار مهم است تا نگذارند دشمن پیروز شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همه این امور و جوانب را می‌بینند و تیزبینانه هشدار می‌دهند، گفت: سوال اینجاست که آیا دیگران نیز به وظایف خود به درستی عمل کردند؟ مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف مکررا دیدند و هشدار دادند به ویژه در مسائل اصلی کشور تحلیل و موضع‌‌گیری صحیح باید انجام شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که تحلیل و موضع‌گیری از سوی مردم و مسئولان به درستی انجام شود، رهبری می‌تواند مواضع خود را محکم‌تر بیان کند، گفت: باید در عرصه بود و به بیانات مقام معظم رهبری توجه کرد چراکه برخی غفلت‌ها آثار غیرقابل جبرانی به همراه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر استراتژی راهبردی استکبار به ویژه امریکا در ایران را بیان کردند، اظهار داشت: امریکا از روز نخست انقلاب قصد براندازی نظام را داشت و در این راستا کودتا، ترور، جنگ در نقاط مختلف کشور و طرح تغییر رفتار را اجرایی کردند اما هیچ‌یک جواب نداد و اکنون مدتی است به دنبال براندازی نرم هستند.

وی خاطرنشان کرد: امریکا تلاش می‌کند نظام از درون سست شود و دست از آرمان‌های خود بردارد و تسلیم شود و با صراحت اعلام می‌کنند که در این راه به دنبال انقلابیونی هستیم که در عین ستودن امام بشود آنان را به خدمت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امریکا به دنبال عده‌ای است که به تعبیر پیامبر هدف آن‌ها برای شکمشان است، افزود: آن‌ها می‌خواهند به گونه‌ای مردم انقلابی، عزتمند و مقتدر ایران را به جهان معرفی کنند که از شدت گرسنگی در حال تلف شدن هستند و باید لقمه نانی در دهان آن‌ها گذاشته شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکبد بر اینکه آن‌ها نه برای امروز، بلکه برای 15 تا 25 سال آینده در حال فعالیت هستند، افزود: امریکا، امریکاست و دموکرات و جمهوری‌خواه آن تفاوتی ندارد و در این عرصه اسرائیل و صهیونیست هم یکی هستند و جنگ زرگری آنان نیز در مدت و شدت و ضعف آن است نه در اصل؛ هدف اصلی آن‌ها نابودی اسلام و ایران است.

امام جمعه کرج اظهار داشت: بحث هسته‌ای برجام و توافق هسته‌ای بهانه است و اگر آن‌ها بر همین متن برجام وفادار باشند، پس از 15 سال جواب می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه به گفته مقام معظم رهبری تحریم‌ها باید یک‌جا برداشته شود، تصریح کرد: اگر برداشتن تحریم‌ها به صورت تعلیقی یا تدریجی باشد، فرصت سلطه ایجاد می‌شود.

آیت الله حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید همگی بصیر باشیم، خاطرنشان کرد: برخی مسئولان بلندپایه که ذوق زده شده و تبریک می‌گویند باید دقت لازم را داشته باشند که عزت و قدرت امروز را با اشتباه از بین نبریم.

وی به روز صنعت دفاعی کشور در روزهای آینده اشاره کرد و گفت:‌ توانمندی موشکی ما بسیار بالاست و این را نیز در همین تحریم‌ها به دست آورده‌ایم و وقتی رهبری اعلام می‌کند اگر خطایی از سوی دشمنان سر زند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، نشان‌دهنده توان دفاعی بالای کشور است و نباید این توان دفاعی توسط برخی افراد و برخی حرف‌ها تضعیف شود.

وی با بیان اینکه نباید حرف‌های دشمن‌شادکن بزنیم، تاکید کرد: کاملا مشهود است که می‌خواهند دشمنی با امریکا را در بدنه ملت سست کنند و تاکید رهبر انقلاب بر این امر نیز به این سبب است که این روحیه استکبار ستیزی در ملت کمرنگ نشود.

خطیب جمعه کرج افزود: روحیه استکبارستیزی و آرمان‌خواهی در ملت ما کمرنگ نمی‌شود و شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل از دهان ملت ایران نمی‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسئولان امریکایی اذعان داشته‌اند که توافق هسته‌ای تنها راه تغییر در رژیم ایران است، افزود: یکی از کارشناسان جاسوسی انگلیس می‌گوید در 18 ماه آینده فرمول دو قطبی‌سازی در ایران در حوزه‌های فردی، اجتماعی و کلان اجرا می‌شود و از هیچ فرصتی برای قرار دادن مردم در مقابل حاکمیت فروگذار نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: چه شده که این روزها می‌خواهند با سرعت سفارت انگلیس را در ایران راه‌اندازی کنند؟ برای این ‌کار باید قدری صبر و تحمل داشته باشیم و آهسته‌تر قدم برداریم و با دقت بیشتری عمل کنیم.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه باید در دوران پساتوافق به درستی عمل کنیم، گفت: ملت ایران در دوران پساتوافق برخلاف تصور عده‌ای که گمان کردند می‌توانند زمینه نفوذ امریکا در ایران را فراهم کنند، لحظه‌ای از استکبارستیزی غافل‌ نبوده و انقلابی‌تر از گذشته عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دیده می‌شود برخی دلباخته و واداده در مسند نشسته از آمریکا تعریف و تمجید می‌کنند، گفت: باید مراقب حرف‌های خود باشید چراکه تحمل حزب‌الله، نیروهای انقلابی، آرمانگرا، مدافع ارزش‌های اسلامی و انقلابی محدود است و حدی دارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی تاکید کرد: ما در مقابل حفظ اصول و آرمان‌های خود با هیچ احدی عهد اخوت نبسته‌ایم و جای تعجب است که عده‌ای فکر می‌کنند همه مسائل و مشکلات کشور با توافق حل می‌شود و این خیال خامی است.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه مسائل اقتصادی کشور با همان نسخه واحد رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون حل می‌شود، گفت: با چشم داشتن به جیب دشمن مشکلات اقتصادی کشور برطرف نمی‌شود و در این راستا همانقدر که ناامید کردن مذموم است، امید موهوم دادن نیز مذموم است.

وی با اشاره به آخرین پیام‌های رهبر کبیر انقلاب، عنوان کرد: "با چشمان باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند" و این امر باید مورد توجه قرار گیرد و دشمنان باید بدانند در دوران پس از تحریم مثل قبل از آن اجازه نفوذ و دخالت در هیچ‌یک از امور ایران را به آنان نمی‌دهیم.

قطعی 14 ساعته آب در برخی نقاط استان البرز

وی با اشاره به اینکه مسئله آب در کشور و استان بحرانی و جدی است، تصریح کرد: در برخی مناطق استان تا 14 ساعت آب قطع است و مسئولان این امر نیز سعی در چاره‌اندیشی برای این امر دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود در استانداری و فرمانداری ستادی با حضور مسئولان و دستگاه‌های ذیصلاح تشکیل شود تا برنامه‌‌ریزی مناسب برای حل این مشکل انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی اشتباهاتی که در گذشته صورت گرفته به این مسئله دامن زده است، خاطرنشان کرد: لزوم رعایت مسائل قانونی و حقوق مردم در اینجا نمود می‌یابد و با ساخت خانه‌هایی بدون مجوز که نیازمند آب و سایر خدمات هستند، سبب می‌شود این آپارتمان‌های چند طبقه از پمپ استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: گاهی پمپ را روی دهنه و لوله اصلی قرار می‌دهند که سبب می‌شود آب به سایر نقاط نرسد و در این راستا مقام معظم رهبری فتوا داده‌اند که اگر کسی بدون اجازه دستگاه مورد نظر پمپ بگذارد، وضو و غسلی که می‌گیرد دارای اشکال است.

وی اظهار داشت:‌ برای حل این مشکل می‌توان از منبع استفاده کرد و استفاده از پمپ بر روی لوله اصلی جایز نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار