دادستان همدان گفت: تروریست اقتصادی با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور، اقدام به توزیع کیک های آلوده کرده است.
کد خبر: ۸۰۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 30 December 2019
همدان به تازگی توزیع کیک های آلوده به قرص در سطح کشور خبرسازی شده و استان همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست به طوریکه اواخر آذرماه ردپای نخستین کیک آلوده در یکی از مدارس شهر همدان دیده شد و مسئولان آموزش و پرورش آن را مربوط به بوفه مدرسه ندانستند.

به گزارش ایسنا؛ دومین کیک آلوده به قرص در دستان یکی از دانش‌آموزان مدرسه روستایی شهر همدان پیدا شد که موجبات نگرانی دانش آموزان و خانواده های آنان را فراهم کرده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: قرص های موجود در کیک های مدارس خطرناک نبوده و قرص های معمولی بودند.

محمد خیراندیش بیان کرد: چندین مورد از این کیک ها در مدارس و سطح شهر پیدا شده که با انجام آزمایش های لازم کاشف به عمل آمد قرص ها معمولی بوده و تاکنون گزارشی از مسمومیت به دست نرسیده است.

وی با بیان اینکه توزیع این محصولات در جهت ایجاد جو روانی و تزریق استرس در بین مردم انجام شده است، اظهار کرد: بهترین برخورد در مواجهه با این اتفاقات، اطلاع رسانی صحیح و روشنگری مردم است چرا که فضای مجازی با دادن اطلاعات غلط و اشتباه مردم را مضطرب می کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان تأکید کرد: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکی به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

دادستان همدان گفت: تروریست اقتصادی با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور، اقدام به توزیع کیک های آلوده کرده است.

حسن خانجانی اظهار کرد: کیک های مسموم و آلوده به قرص از خارج کشور به منظور ضربه زدن به اقتصاد کشور و بیکار کردن ۴۰ هزار نفر کارگری که مستقیم و غیرمستقیم در راستای تولید این محصولات، مشغول به کار هستند، توزیع و تولید شده است.

وی افزود: تروریست ها در کشورهای همسایه با تولید و استفاده از برندهای محبوب ایرانی و برای مخدوش کردن اذهان عمومی نسبت به تولیدات ملی، اقدام به تولید و پخش این محصولات کرده اند.

دادستان همدان در پاسخ به این شائبه که محصولات آلوده در استان هایی که کمترین اغتشاشات را در فتنه بنزین داشتند، توزیع شده است؟ گفت: در بیشتر استان های غربی که به مرز دسترسی بیشتری دارند، این محصولات توزیع شده است.

وی با بیان اینکه استان های مرکزی کمترین موارد مشکوک را داشته اند، تأکید کرد: باید منتظر ماند تا علت اصلی و عوامل کلیدی این ماجرا توسط نیروهای امنیتی پیدا شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار