کد خبر: ۸۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 22 August 2015

امام جمعه نظرآباد گفت: بیداری اسلامی ، اشاعه موج عدالت خواهی و حق طلبی در بین امت اسلامی مهم‌ترین نتیجه برپایی کنگره عظیم حج است.

حجت الاسلام علی اکبر وثوقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به تشرف حجاج بیت الله الحرام از ایران اسلامی به سفر حج که از اول شهریورماه آغاز می شود، اظهار کرد: مراسم حج امسال حساس است زیرا آمریکا، انگلیس به فکر ایجاد اختلاف بین مسلمانان افتاده‌اند از این رو همه مسلمانان باید با رویکرد وحدت در کنار هم قرار گیرند.

وی افزود: هر طیف و گروهی که برای مسلمانان ندای اختلاف سر می‌دهند در مسیر سنت نبوی قرار ندارند زیرا سنت نبوی اعمال صحیح تنها در گرو وحدت اسلام و مسلمانان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسلمانان در حج باید با الگوگیری از پیام رسول خدا (ص) و در سایه قرآن وحدت داشته باشند زیرا این وحدت آنها خاری در چشم دشمنان است.

وثوقی با اشاره به تاکیدات مستمر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص برپاداشتن عالمانه حج ادامه داد: همه ما مسلمانان باید دشمن شناس باشیم و نقشه دشمنان را به ویژه درحوزه تفرقه افکنی در بین جامعه اسلامی رصد کنیم و در صدد نقش برآب کردن آن بر آییم که در این مسیر، حج یکی از مهمترین مولفه هاست.

امام جمعه نظرآباد در ادامه با بیان اینکه حج دارای شرایط ویژه است، گفت: اعمال حج فعالیت و حرکتی است که انسان ها را در مدیریت زندگی و اعمال آنها کمک می کند، همه در سفر حج، هم عبادت و هم در سفره با امام زمان(عج) می شوند از این رو باید قدر و منزلت این سفر را درک کنند.

وی در پایان گفت: حج نشان از عظمت و سربلندی اسلام است و مسلمانان باید همواره به هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار