کد خبر: ۸۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 22 August 2015

عضو شورای شهر کرج گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا راهکاری موثر برای رفع معضل پسماند شهری و افزایش بهداشت محیط زیست این شهر است.

فاطمه آجرلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با تاکید بر اینکه تفکیک زباله از مبدا یکی از موضوعات مهم در توسعه شهری به شمار می‌آید، اظهار کرد: تفکیک زباله سه مرحله اصلی دارد، مرحله نخست به تفکیک در منازل اختصاص دارد، مرحله دوم به جداسازی در معابر اصلی و فرعی یعنی کوچه‌ها و خیابان‌ها اختصاص داشته و مرحله سوم در سایت جمع و دفن پسماند معنا می‌یابد.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل پیشنهاد اعمال طرح تفکیک از مبدا از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر داده شد تا نسبت به اجرای کامل این طرح در کرج اقدام کند، ادامه داد: ولی اجرای کامل و گسترده این طرح تاکنون رخ نداده است.

این مقام مسئول برای اجرای گسترده و کامل این طرح در کرج به شهرداری پیشنهاد داد: سازمان مدیریت پسماند نسبت به ساخت و نصب مخازنی برای زباله‌های تفکیک شده با رنگ‌های مختلف در خیابان‌ها و کوچه‌های اصلی و فرعی اقدام کنند تا مردم زباله‌های تفکیک شده را در سطل‌های مخصوص بگذارند.

آجرلو همچنین برای اجرایی شدن موضوع تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: پس از تامین مخازن مربوطه و اختصاص آنها به منازل، آموزش‌های شهروندی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی و نصب ابزارهای تبلیغات محیطی همچون بیلبورد، بنر و آموزش چهره به چهره می‌تواند بسیار مهم و اساسی باشد.

عضو شورای شهر کرج یادآور شد: اگر آموزش‌های لازم به مردم داده شده و مردم همکاری لازم را به عمل آورند، زباله‌ها به شکل تفکیک شده از مبدا تحویل گرفته و به جایگاه دفن زباله انتقال داده شود، اقدام بسیار مهمی در امر ساماندهی زباله‌ها به خصوص برای تبدیل به کمپوست انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در دیگر موضوعات شهری ثابت کردند که به زیبایی و سلامت شهر اعتقاد دارند، عنوان کرد: توجه و اهتمام شهروندان به اینکه مسئولان مربوطه نسبت به جمع‌آوری افرادی که به شکل غیرقانونی و غیربهداشتی نسبت به جمع‌آوری زباله اقدام می‌کنند، ناشی از این است که به سلامت شهر خود اهمیت می‌دهند.

این مقام مسئول در پایان گفت: مردم کرج آمادگی دارند نسبت به تفکیک زباله در منزل خود اقدام کنند و تحقق این مهم نیازمند همت مسئولان اجرایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار