نماینده، ولی فقیه
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید در کنار نیرو‌های نظامی که هراس در دل دشمن ایجاد می‌کنند، باشند گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید با قدرت و قوت با این جنایت‌کاران برخورد کنند.
کد خبر: ۸۱۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 03 January 2020
نماینده، ولی فقیه در همدان با بیان اینکه شهادت سردار سپهبد سلیمانی سبب اتحاد و انسجام محور مقاوت می‌شود، گفت: شهادت کرامت خداوند به سردار سپهبد سلیمانی برای ۴۰ سال مجاهدت بود.

نماینده، ولی فقیه در همدان: شهادت کرامت خداوند به سپهبد سلیمانی برای ۴۰ سال مجاهدت مخلصانه بود

به گزارش تسنیم، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در نماز عبادی سیاسی جمعه همدان اظهار داشت: فارغ از همه مناسبت‌ها شهادت سردار سلیمانی و این داغ بزرگ را تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه با شنیدن اسم سردار مقاومت بر دل دشمنان لرزه می‌افتاد، ابراز کرد: با شهادت سردار سلیمانی راه مقاومت به پایان نرسیده و با اتحاد بیشتر ادامه‌دار است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه این شهادت برای ملت ما و تمام کسانی که دغدغه مقاومت دارند تلخ بود اظهار داشت: بار‌ها این سردار آرزوی شهادت را طلب می‌کرد و از مقام معظم رهبری می‌خواست برای شهادتش دعا کنند.

شعبانی با بیان اینکه سردار سپهبد سلیمانی به آرزوی قلبیش رسید، گفت: این کرامتی بود که خداوند در نتیجه زحمات این مرد بزرگ به او عنایت کرد و در سالروز میلاد حضرت زینب (س) که سردار بزرگ سال‌ها از حرمش دفاع کرد، شهادت را نصیبش کرد.

وی افزود: این‌نعمت از نعمت‌هایی است که جای غبطه خوردن دارد، انسان هر عمل خیری انجام دهد بالاتر از آن هم قابل فرض است تا زمانی که به شهادت برسد. شهادت آخرت تمام نیکی‌ها است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه شهادت این سردار بزرگ برای ما تلخ بود و مسئولیت این عملیات بر عهده آمریکا و اسرائیل است، ابراز کرد: انزجار مستضعفین عالم از آمریکای جنایتکار عمیق‌تر شده است.

شعبانی با بیان اینکه تسخیر لانه آمریکا در عراق نشانه انزجار ملت‌ها از آمریکا است، گفت: آمریکا یک دولت منفور است و این انزجار در کشور ما بیشتر است.

وی افزود: باید اعلام کنیم که تمام منطقه برای آمریکا نا امن است و از این پس دولت آمریکا نا امنی را به معنای واقعی احساس خواهد کرد. آمریکا با فرار کردن از منطقه نمی‌توانید از آسیبی که جمهوری اسلامی به آن وارد خواهد کرد در امان بماند.

امام جمعه همدان گفت: در جنگ احد نیز ابوسفیان فرار کرد، اما نتیجه این فرار چند سال بعد فتح مکه بود، امروز نیز دشمنان فرار می‌کنند و فرد آزادی بیت‌المقدس اتفاق خواهد افتاد.

شعبانی با اشاره به اینکه ملت ما ملتی نیست که در مقابل شهادت فرزندانش سکوت کند، تصریح کرد: فارغ از اینکه دشمن این جنایت را انجام داد و انتقاممان را هم از آن می‌گیرم، باید بداند که شهادت این سردار اتحاد را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه مقاومت وابسته به اشخاص نیست و پایانی هم برای آن وجود ندارد اظهار داشت: امام حسین (ع) و سرداران فداکار، شهید همدانی‌ها، شهید مطهری‌ها و هزاران بزرگ مرد دیگر به شهارت رسیدند، اما ملت سست و نا امید نشدند و پرچم مقاومت زمین نیفتاد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این شهادت سبب سستی ما نمی‌شود چرا که ملت ما ملت شهادت دیده است، گفت: ما را از شهادت نترسانید این مسیر با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد.

شعبانی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواست بین عراق و ایران اختلاف بیندازد، ابراز کرد: اما ما و ملت عراق در کنار هم هستیم اگر شهید هم می‌شویم با هم شهید می‌شویم و وحدت ما ریشه‌دارتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید در کنار نیرو‌های نظامی که هراس در دل دشمن ایجاد می‌کنند، باشند گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید با قدرت و قوت با این جنایت‌کاران برخورد کنند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خداوند قرآن را کتاب هدایت و رحمت معرفی می‌کند، گفت: شرط رسیدن به این هدایت و رحمت این است که انسان به تقوای الهی و احسان برسد.

شعبانی با توصیف سه ویژگی‌اصلی محسنین اظهار داشت: نخستین ویژگی محسنین با نماز بودن آنان است.

وی افزود: دومین شرط محسنین مسئله زکات است، خداوند می‌فرماید که به یکدیگر قرض‌الحسنه بدهید و انفاق کنید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سومین شرط محسنین اعتقاد و اعتماد به آخرت است، گفت: یاد مرگ و آخرت، انسان را به رشد و بالندگی می‌رساند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار