در گرامیداشت هفته دولت
در گرامیداشت هفته دولت و تقارن دهه کرامت، کارگران کشورمان در یک صعود دسته‌ جمعی به سبلان، این کوه مرتفع را سیر کردند.
کد خبر: ۸۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 23 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس، عصر امروز این صعود سراسری به همت کوهنوردان کارگر کشور به قله سبلان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد.

170 کوهنورد کارگر از 30 استان کشور با حضور در استان اردبیل، قله چهار هزار و 811 متری سبلان را فتح کردند.

به منظور تعمیم و گسترش ورزش همگانی و سلامت و صیانت از نیروی کار، صعود سراسری کوهنوردان کارگر کشور به قله سبلان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و به میزبانی استان اردبیل برگزار شد.

این صعود زیرنظر انجمن کوهنوردی فدراسیون ورزش کارگری، هیئت ورزش کارگری استان و با همکاری مسئولان استانی و حمایت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

احد پورایرانی رئیس هیئت ورزش کارگری استان اردبیل در این زمینه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در این فصل سال و با توجه به سوابق این هیئت در برگزاری صعودهای تابستانه، درخواست میزبانی این صعود از طرف انجمن کوهنوردی فدراسیون مورد قبول واقع شد، ابتدا پیش‌بینی ما این بود که برای این صعود تقریباً 70 تا 80 کوهنورد داوطلب شوند.

وی افزود: در نهایت این صعود با استقبال بسیار زیاد کارگران مواجه شد، به نحوی که بنا به گفته افلاکی رئیس انجمن کوهنوردی و سرپرست این صعود، 170 کوهنورد این قله را فتح کردند.

سبلان (ساوالان به زبان ترکی) از کوه‌های مرتفع ایران است که در شمالغرب کشور و در بین استان اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.

سبلان سومین قله بلند ایران (پس از دماوند و علم ‌کوه) و یک کوه آتشفشانی غیرفعال است.

ارتفاع قله این کوه چهار هزار و 811 متر است و در بالای قله آن دریاچه کوچکی قرار دارد که سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار