معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اقدامات صورت گرفته به منظور راه اندازی شعبه تامین اجتماعی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی نیمه دوم سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 23 August 2015
به گزارش تابناک، پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی و سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برگزار شد.
 
"حمیدرضا محمد حسینی" معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست گفت: تعداد 407 شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه های مختلف بندری و دریایی مشغول به فعالیت هستند.
 
وی ضمن اشاره به فعالیت 11 هزار نیروی کار در این بندر، افزود: امنیت شغلی و سلامت کاری 10 هزار و 300 نفر مرد و 700 نفر زن شاغل در شرکت های مختلف منطقه ویژه بندر شهید رجایی از جمله مهم ترین اولویت هایی بوده که پس از ایجاد واحد کار و خدمات اشتغال در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیگیری شده است.


 
محمدحسینی از تلاش ها و پیگیری های مدیرکل بنادر استان و فرمانداری بندرعباس برای تحقق امنیت شغلی پایدار جامعه کارگری بندر شهید رجایی تقدیر و تشکر کرد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خدمات دهی مناسب بندری، نظارت بر ایمنی و بهداشت کار برای کاهش سوانح را جزو سیاست کاری اداره کل بنادر هرمزگان دانست.
 
وی گفت: با رایزنی های صورت گرفته، شعبه تامین اجتماعی در بندر شهید رجایی برای پوشش خدماتی به کارگاه های منطقه صنعتی غرب بندرعباس در نیمه دوم سال جاری راه اندازی می شود.
 
محمد حسینی با اشاره به اینکه تشکیل این شعبه با هدف خدمات دهی سریع و به موقع در تمام سطوح به بیمه شدگان و کارفرمایان صورت می گیرد، گفت: انجام تمامی امور نظیر تشکیل پرونده، صدور دفترچه، بیمه کارگری، پرداخت مقرری بیمه بیکاری، خدمات مربوط به کارفرمایان و ... به منظور دسترسی آسانتر کارکنان، کارگران و کارگزاران صنایع غرب بندرعباس در محل شعبه تامین اجتماعی بندر شهید رجایی انجام خواهد پذیرفت.
 
این مقام مسئول فراهم کردن شرایط لازم برای امنیت سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران را نیازمند همراهی و همکاری دستگاه های مختلفی همچون ادارات کل کار و تامین اجتماعی دانست و ادامه داد: توسعه امنیت پایدار شغلی و بیمه ای کارگران در دستور کار قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: در گام بعدی مرکز درمانگاهی تامین اجتماعی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی ایجاد می شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با راه اندازی سامانه کار و اشتغال از آذرماه سال گذشته تاکنون، اطلاعات بیش از 4هزار نفر متقاضی کار در این سامانه ثبت شده است که شرکت ها با ارسال نامه به این اداره کل می توانند نیروهای متخصص و دارای مهارت خاص را براساس مدرک تحصیلی مورد نیاز شناسایی و جذب کنند.
 
به گفته محمد حسینی، بالغ بر 960 نفر نیروی انسانی طی 9 ماه اخیر از طریق سامانه مذکور به شرکت ها معرفی و مشغول به کار شده اند.
 
وی گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی براساس گواهینامه های مرتبط در این سامانه نام نویسی کنند.
 
"محمد علی سلیمی" مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز گفت: مجموعه بندر شهید رجایی یکی از بزرگترین مجموعه های کارگری استان است و با 11 هزار نیرو ظرفیت های بسیار خوبی دارد.


 
وی افزود: فعالیت های این بندر در حال گسترش است و وجود حجم عظیم کارگری فعالیت های گسترده ای را در این زمینه می طلبد.
 
سلیمی ادامه داد: ایمنی کار در بندر شهید رجایی به دقت مورد توجه قرار گرفته و کم ترین وقوع حوادث در این بندر علی رغم گستردگی کار اتفاق افتاده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمام افراد متقاضی کار در این بندر در واحد کار و اشتغال بندر ساماندهی شده اند، افزود: شناسایی ورود و خروج، مهارت و بهبود امنیت کاری هم اکنون در بندر شهید رجایی انجام می شود.


 
"سید فاضل حیدری بلوکی" مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: با توجه به آمار بالای بیمه شدگان در غرب بندرعباس به ویژه بندر شهید رجایی، در حال پیگیری اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی شعبه بیمه تامین اجتماعی در این بندر هستیم.
 
وی گفت: با طی شدن مراحل قانونی و تصویب در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، شعبه جدید تا پایان سال راه اندازی می شود.
 
حیدری بلوکی در پایان بیان کرد: کوتاه شدن مسافت تردد بیمه شدگان به شهر و استفاده از خدمات کامل بیمه ای از جمله مزایای ایجاد این شعبه می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار