مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: اجرای طرح راه آهن ایلام نیازمند جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 24 August 2015

به گزارش تابناک ایلام به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، سیدکمال‌الدین میر جعفریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای احداث راه‌آهن ایلام دو طرح مد نظر کارشناسان امر است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: کریدور اسلام‌آباد - ایلام - مهران یکی از این طرح‌ها بوده که مد نظر کارشناسان و طراحان این امر قرار دارد. آزاد راه و راه آهن باید دارای مشخصاتی از جمله برگشت سرمایه باشد.

وی ادامه داد: راه آهن که در یک نقطه بن‌بست قرار گیرد بدون تردید مورد استفاده مطلوب قرار نمی‌گیرد. همچنین اگر آزاد راهی نیز احداث شود باید به مکانی منتهی شود که بن‌بست نباشد و تردد داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در این دو حوزه باید مورد عنایت سرمایه‌گذاران قرار گیرد و در واقع توجیه اقتصادی داشته باشد. بنابراین راه آهن ایلام باید به راه‌آهن بین‌المللی وصل شود.

میرجعفریان تصریح کرد: باید راه آهن ایلام به راه آهن بصره در کشور عراق وصل شود تا توجیه اقتصادی ایجاد داشته باشد. با تحقق این مهم امکان احداث راه آهن در استان ایلام امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: راه آهن باید در مسیر ترانزیت کالا باشد و مسافر نیز به اندازه کافی داشته باشد تا احداث این پروژه توجیه منطقی داشته باشد.

وی ادامه داد: کریدور بعدی مد نظر کارشناسان امر کریدور اندیمشک - مهران و کشور عراق است که باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این راستا تلاش خود را آغاز کنند.

این مسئول با بیان اینکه احداث راه آهن در کریدورهای کارشناسی شده مد نظر مسئولان امر قرار دارد، اضافه کرد: به تناسب کارهای مقدماتی و قانونی این طرح در استان ایلام اجرایی خواهد شد.

میرجعفریان تصریح کرد: با تلاش استاندار ایلام چندین سرمایه گذار از این طرح بازدید داشته که امیدواریم در نخستین فرصت این طرح در استان ایلام اجرایی شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار