استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران :
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: امروزه نگاهی که در سطح دنیا پذیرفته شده این است که دین از سیاست جدا نیست و باید دو گانگی ها را کنار گذاشت و مدرن و سنتی بودن را کنار زد و همگرایی را بنی جریانات فکری ایجاد کرد تا به پدیده جهانی دست یابیم.
کد خبر: ۸۱۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 02 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، علیرضا صدرا در همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم اظهار داشت: توسعه اقتصادی با تعاون سیاسی در جهت تعالی اخلاقی بدست می آید.

وی با اعلام اینکه باید به سمت تمدن سازی در گام دوم انقلاب برویم، گفت: در 40 سال اول انقلاب اسلامی و گام اول جهاد اصغر صورت ددیم و امروز وارد صحرای ایمن شدیم و در گام دوم باید جهاد اکبر صورت گیرد و به تمدن سازی برسیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از شهادت شهید مدرس آغاز شد، ادامه داد: انقلاب اسلامی همچون معجزه حضرت موسی است که قلب دریا را شکافت و با انقلاب اسلامی توانستیم نظام یکدست بین المللی را بشکافیم .

وی با بیان اینکه مسئولین و مردم باید بدانند تبین فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی از نان شب هم واجبتر است، اضافه کرد: اگر فردی از نظر جهان بینی مسلمان باشد اما در سیاست معتقد به آراء نوسیندگان غربی باشد بدون شک چنین فردی دچار تضاد و تزلزل است.

 

انقلاب اسلامی اولین گام برای ارتقا همه جانبه وجود بود

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم (ع)  نیز در این جلسه گفت: گام دوم انقلاب می‌خواهد توسعه وجودی را ارتقا بخشد که محصول آن تمدن اسلامی در برابر تمدن طاغوتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی با بیان اینکه حکمت متعالیه انسان را به ارتقای وجود دعوت می‌کند، ادامه داد: انقلاب اسلامی بزرگترین گام وجود برای ارتقای همه جانبه  وجود بود زیرا هر چه ارتقای وجودی پیدا کنیم به قرب الهی نائل می‌شویم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم (ع) ادامه داد: هر قدر به ابعاد غیر مادی وجود بپردازیم و به تجلی ابعاد غیب در عالم ایمان بیاوریم و جنود عقل را بر جنود جهل حاکم کنیم به توسعه وجود و تعالی وجودی دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف گام دوم انقلاب ادامه اعتلای بیشتر وجود است که باید در هفت محوری که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم مشخص کردند، دنبال شود.

این کارشناس دینی یادآور شد: اولین محور توجه بیشتر به علم و دانش است زیرا یکی از کلیدهای قدرت، علم است و لذا باید به سراغ علومی رویم که اقتدار آفرین است چرا که اگر قدرتمند نبودیم نمی‌توانستیم در برابر استکبار بایستیم و قدرتمند نبودن مساوی ذلیل شدن است.

وی اضافه کرد: آنچه موجب از بین رفتن اقتدار می شود ویروس ترس است، زیرا ترس مقدمه تسلیم و اطاعت از دیگری و تسلیم مقدمه ذلت است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم (ع) با بیان اینکه محور دوم گام دوم انقلاب توجه به اخلاق و معنویت است، افزود: در این محور باید  انگیزه‌ها و اصلاح اندیشه‌ها را اصلاح شود.

وی توجه به استقلال و آزادی را از دیگر محورهای گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: نفی دیگری و نفی دیکتاتوری و استبداد، ثمره استقلال و آزادی است زیرا انقلاب اسلامی آمده است که جلوی استبداد و دیکتاتوری را بگیرد

وی با بیان اینکه عدل یعنی ترکیب حکمت، شجاعت و عفت، تاکید کرد: عدالت و مبارزه همه جانبه با فساد از دیگر محورهای گام دوم انقلاب است و لذا ساختارها باید بر این اساس تنظیم شود.

لکزایی گفت: اقتصاد مقاومتی، عزت ملی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی متناسب با حکمت از دیگر محورهای گام دوم انقلاب اسلامی است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود با مردم قم در بعد بین المللی آنها دو دشمن تعریف شده داریم که آمریکا و رژیم صهیونیستی و بقیه اگر راه آمدند ما کاری با آنها نداریم

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری فقیه جامع الشرایط با بهره گیری از همه علوم اسلامی ملت را وارد عرصه جدیدی کرد که هدف آن توسعه ابعاد وجودی است.

همچنین در این مراسم کتاب "امنیت متعالیه" نوشته حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار