رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ما در چهارمحال و بختیاری با کمبود 500 تخت یمارستانی مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 24 August 2015

مرتضی هاشم‌زاده بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سلامت محور توسعه است و یکی از کارهای بسیار با ارزش دولت تدبیر و امید که توانست در مردم امید ایجاد کند طرح تحول در سلامت بوده که این طرح از 15 اردیبهشت سال گذشته شروع شده است.

این مسئول به بررسی اهداف طرح تحول سلامت  پرداخت‌ و افزود: هدف اول این طرح حفاظت مالی مردم در برابر هزینه‌های درمان چه در بحث بستری و چه در بحث سرپایی که مردم خدمات با قیمت پایین دریافت می‌کنند و زایمان‌های طبیعی هم رایگان هستند.

وی بهبود عدالت در برخورداری از بهداشت و درمان در مناطق محروم را لازم دانست و تاکید کرد: لردگان با جمعیت 30 هزار نفری در استان هنوز امکانات بهداشتی درمانی لازم را ندارد و حتی بعضی اوقات بالای 100 درصد اشغال تخت داریم.

این مسئول با اشاره به تکمیل تجهیزات در لردگان اضافه کرد: باید نیروی تخصصی فراهم کنیم و تا چهار سال آینده وضعیت خوبی در این شهرستان ایجاد شود.

هاشم‌زاده هدف سوم طرح تحول د‌ر نظام سلامت را ارتقای کیفیت مراکز خدمات درمانی چه در بحث درمان سرپایی مانند ارتقاء کیفیت ویزیت و چه در بحث بیمارستان‌ها مثلا در بحث هتلینگ بیمارستان‌ها را بسیار مهم دانست و بیان داشت: باید خدمات‌رسانی در همه زمینه‌ها فراهم گردد و کاستی‌ها جبران شود.

وی مقایسه کشور با کشورهای منطقه در پزشکی را الزامی دانست و تاکید کرد: با این کار نقاط ضعف و قوت خود را فهمیده، دچار غرور بی‌مورد نشده و کمبودها را حل می‌کنیم.

هاشم‌زاده نبود وابستگی به استان‌های همجوار را از مهم‌ترین اهداف دانشگاه دانست و بیان داشت: در این راستا اهدافی مانند تکمیل بیمارستان‌های کاشانی، بیمارستان بروجن و راه‌اندازی یک بیمارستان دیگر در کنار بیمارستان هاجر با زیربنای 14 هزار و 500 متر و 200 تخت با مشارکت خیرین، دانشگاه علوم‌پزشکی و استانداری در برنامه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی با اشاره به ساخت شهرک سلامت بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه اتمام کار این شهرک است و امیدواریم تحقق یابد تا به یکی از مراکز توریست - درمانی کشور تبدیل شود.

هاشم‌زاده به طرح مرکز ناباروری برای زوجین جوان اشاره و افزود: با اجرایی شدن این طرح دیگر نیازی به خروج زوج‌های جوان از استان نبوده و این افراد مراحل درمان در خود استان صورت خواهند داد.

وی بیان داشت: بسیاری از مراحل و قسمت‌های مورد نیاز برای مراکز پیوند کلیه و ... انجام شده و به این ترتیب بسیاری از مشکلات مردم حل شده و ما حتی بیمارانی از اصفهان و خوزستان برای درمان در استان داریم.

این مسئول تعداد تخت بیمارستانی در استان را 1.2 به ازای هر هزار نفر دانست و خاطرنشان کرد: این تعداد در کشور 1.7 به ازای هر هزار نفر بوده و به این ترتیب ما در استان 500 تخت کم داریم.

هاشم‌زاده با اشاره به سند 1404 بیان داشت: طبق این سند باید ایران کشوری برخوردار از سلامت باشد اما از نظر مرگ‌ومیر نوزادان، کودکان زیر پنج سال و کودکان بالای پنج سال  رتبه 12 در منطقه را دارا هستیم و باید برای ارتقای رتبه‌ها تلاش کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: کشور از نظر تعداد تخت بیمارستانی در منطقه و تراکم پزشک به جمعیت رتبه 16 را دارا است اما از نظر شاخص امید به زندگی در بدو تولد وضعیت بهتری داریم و در استان شاخص‌های بهداشتی درمانی وضعیت متناسب‌تری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار