کد خبر: ۸۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 24 August 2015

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری البرز با اعلام اینکه احیاگر نقش زنان دراجتماع بینش و نگاه عمیق حضرت امام خمینی (ره) بود، گفت: دولت یازدهم فضای بازتری را برای حضور زنان تدبیرکرد .

به گزارش ایرنا،بی بی عصمت سرفرازی روز دوشنبه در بازدید از ایرنا و درمیزگردی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد افزود: قطعا دولت هم اگر بحث زنان را مطرح می کند براساس بینش حضرت امام (ره) که برگرفته از مفاهیم و مباحث دین اسلام است .

وی با اشاره به اینکه زنان حضور تاثیرگذاری درجامعه دارند ادامه داد: نقش مادری و همسری زنان از موضوعات مهم اجتماعی است که در پیشبرد اهداف جامعه موثراست .

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری البرز ، خردورزی را محور فعالیت دولت عنوان کرد که با ایجاد آسایش ،امنیت و فرهنگ سبب نقش آفرینی بیش از پیش زنان در عرصه اجتماعی شده است.

سرفرازی تاکید کرد: با ایجاد بسترهای لازم برای حضور و مشارکت همه آحاد جامعه از جمله زنان دولت 'تدبیرو امید' این نگاه را تقویت ساخته که در سرنوشت کشور همه اقشار و آحاد مختلف مردم مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: امروز با تدبیر دولت 'تدبیرو امید' شاهد آن هستیم که بسترهای توسعه ای کشور رو به ترقی بوده و مردان و زنان در مسیری برابر این راه رشد را طی می کنند .

سرفرازی بااشاره به برنامه ها وسیاست های ویژه دولت در بحث زنان ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری ضمن توجه به بحث مهم تحکیم خانواده که توسط دستگاههای اجرایی دنبال می شود ، بسترسازی مشارکت زنان را در برنامه های اجرایی خود در استانها قرار داده است .

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی جمهوری اسلامی نگاه به زنان درچارچوب ظلم به این قشر بود و با کمبود فضا برای ارتقای توانمندی آنان مواجه بودیم اما وقتی بنیانگذار جمهوری اسلامی زنان را در همه امور حتی عرصه های سرنوشت ساز راهپیمایی دخالت می دهند این نگاه موتور حرکتی برای این قشر مهم و تاثیر گذار می شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز با اعلام اینکه این نگاه ویژه به حوزه زنان مدیریت می خواهد ادامه داد: در دولت 'تدبیر و امید'حضور زنان در عرصه های تصمیم گیری فعال شده و به دنبال آن هستیم اگر خانمی فعال است باید جامعه بسترسازی لازم را دراین زمینه داشته باشد.

سرفرازی،ایجاد خودباوری در زنان را از دیگر جنبه های مثبت دراین حوزه برشمرد و گفت: با تغییرنگاهی که دولت در حوزه زنان بوجود آورد امروز شاهد حضور زنان البرز در شرکت های دانش بنیان نیزهستیم اگرچه این شرکت ها صرفا برای زنان نیست اما حضور حداکثری آنان در این بخش علمی نیز بیانگر توانمندی است.

وی با یادآوری برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین استان البرز درسال گذشته ادامه داد: علاوه براین نمایشگاه ،بانوان البرز با ایجاد کانون فرهیختگان زنان در دانشگاه آزاد اسلامی و تشکل های غیردولتی توانسته اند گامهای موثری را بردارند.

این مسوول با تاکید بر شناسایی هرچه بیشتر ظرفیتهای موجود افزود: طی چند سال گذشته به حوزه زنان توجه ویژه نمی شد اما امروزشاهد آن هستیم که در شورای برنامه ریزی کارگروهی به نام زنان شکل گرفته که بسترها را برای مشارکت هر چه بیشتر این قشر درعرصه های مختلف اجتماعی فرهنگی و سیاسی فراهم می آورد .

سرفرازی،بصورت ویژه به اقدامات انجام شده در حوزه زنان استان البرز پرداخت و گفت: امروز به همت دولت 'تدبیرو امید' بحث راه اندازی مهد های کودک در زندانها و سهم 30 درصدی بانوان شاغل از یک درصد اعتبار دستگاههای اجرایی برای ورزش مورد توجه قرار گرفته است .

وی با اشاره به موضوع برنامه ششم و تاثیراتی که این برنامه در آینده کشور بخصوص در حوزه برنامه ریزی دارد ادامه داد: دراین برنامه بحث ورزش و سلامت بویژه ورزش بانوان بصورت جدی دنبال می شود و همین امر تدبیر دولت یازدهم را نسبت به قشر تاثیرگذار زنان نشان می دهد که البرز نیز بی بهره نمانده است .

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موضوع دیگری بود که مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز به آن پرداخت و افزود: این طرح بصورت آزمایشی در شهر ری اجرایی شده و با همکاری دستگاههای حمایتی و معاونت مناطق محروم روستایی رییس جمهوری در نیمه دوم سال 94 دراستان البرز نیز اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد:دراین طرح از تسهیلات خوبی که دولت در اختیار دستگاههای اجرایی قرار می دهد برای اجرای طرحهای مشارکتی بانوان بهره برده می شود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری البرز با اعلام اینکه تلاش ها برای شناسایی زنان توانمند در حوزه اقتصادی و اجتماعی البرز همچنان ادامه دارد افزود: یکی از هسته های کلیدی که دراین استان نوپا شاهد آن هستیم بحث صنایع دستی است که با توجه به اینکه تمام اقوام در البرز وجود دارد با تقویت این هسته کلیدی می توان به نتایج ویژه ای دست یافت .

سرفرازی گفت: بنابراین با پیگیری های انجام شده به دنبال تقویت جایگاه صنایع دستی استان البرز دربرنامه ششم خواهیم بود و اگر بتوانیم صنایع دستی این استان را به گونه ای پرورش دهیم که منجر به بازارچه های دائمی برای عرضه محصولات شود گامهای بزرگی برداشته ایم.

وی تاکید کرد: براین اساس ابتدا توانمندسازی زنان دراین بحث مهم مورد توجه قرار گرفته و با ارتقای محصولات آنان و رساندن این محصولات به حالت برند درتلاش برای شکل گیری بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی هستیم .

اما تشکل های غیردولتی بانوان که شمار آنها به 20 تشکل می رسد بحث دیگری بود که ازسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز مورد توجه قرار گرفت .

وی دراین زمینه اظهار کرد: بیشتر این تشکل ها خیریه و عام المنفعه بوده که بسترها رابرای حضور زنان در عرصه های سرنوشت ساز استان البرز و کمک به حل برخی از موضوعات اجتماعی و فرهنگی فراهم کرده است .

وی تاکید کرد: تشکل های غیردولتی بانوان بازوان اجرایی برای دستگاههای اجرایی هستند که اخیرا نیز طرح ساماندهی آنها ابلاغ شده که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم گامهای موثرتری را در زمینه بهره برداری ازاین ظرفیت مهم اجتماعی برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار