مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برپایی ایستگاه‌های سلامت در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برای پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 06 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه در تدارک برپایی ایستگاه‌های سلامت در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برای انجام اقدامات پیشگیرانه علیه کرونا هستیم، گفت: قرار شده ایستگاه‌های سلامت در دو هزار بقعه در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برپا شود که در این راستا 9 بقعه شاخص استان کرمانشاه هم مجری این طرح خواهند شد.

 وی اضافه کرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان شامل امامزاده مهدی(ع) شهرستان هرسین، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور، امامزاده ابراهیم(ع) طاق‌بستان، مسجد وچاه صاحب الزمان(عج)، امامزاده احمد(ع) سنقروکلیایی، امامزاده علی اکبر(ع) اسلام آبادغرب، بقعه احمدبن اسحق سرپلذهاب ، امامزاده سید عبیدالله پاوه معروف به کوسه هجیج قطعی شده، هرچند احتمال افزایش تعداد این بقاع نیز وجود دارد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: در ایستگاه‌های سلامت برپا شده در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان علاوه بر ارائه خدمات پزشکی مقابله با شیوع کرونا شامل تب سنجی، اقدامات دیگری مثل تست قند، سنجش فشارخون و ... انجام خواهد شد. ضمن اینکه قرار است اقلام بهداشتی نظیر ماسک نیز در این ایستگاه‌ها توزیع شود.

 وی اضافه کرد: ایستگاه‌های سلامت در امامزادگان و بقاع متبرکه از اواخر اسفند ماه راه اندازی و تا پایان تعطیلات نوروزی کار خود را ادامه خواهند داد.

 صالحی در ادامه با بیان اینکه نوروز هر سال در بقاع متبرکه استان خیمه های معرفت برپا می‌شود که مبلغین حاضر در این خیمه های معرفت از قم به استان اعزام می‌شوند، گفت: امسال به منظور پیشگیری از شیوع کرونا هیچ مبلغی از قم به استان اعزام نخواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار