معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت:میزان بارش باران در پنج ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه پارسال 28 درصد و به نسبت دوره آماری بلند مدت نیز حدود 30 درصد در استان کمتر شد.
کد خبر: ۸۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 26 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،نادر نصرتی اظهار کرد:در این مدت 69.4 میلیمتر باران به ثبت رسیده که بیشترین میزان بارش ها مربوط به شهرستان مرزی راز و جرگلان با 92 میلیمتر و کمترین آن نیز مربوط به شهرستان اسفراین با 43 میلیمتر بوده است.
به گفته وی میزان بارش باران در سالجاری در شهرستان اسفراین در جنوب استان به نسبت پارسال 60 درصد و به نسبت دوره آماری بلند مدت نیز 50 درصد کمتر شده است.
وی میزان بارش باران را در سال 94 در شهرستان بجنورد مرکز استان 59.1 میلیمتر اعلام کرد که به نسبت سال قبل 34 درصد و به نسبت دوره آماری 38 درصد بارش ها کاهش یافته است.
معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی میانگین بارش باران را در 11 ماهه سال زراعی      (اول مهر سال 93 تا اول شهریورماه سال 94) را در استان 226 میلیمتر اعلام کرد که این بارش ها نسبت به سال زراعی قبلی 34 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز سه درصد بیشتر شده است.
به گفته وی بیشترین میزان بارش باران در سال زراعی جاری مربوط به شهرستان فاروج در شرق استان با 306 میلیمتر و کمترین آن نیز مربوط به جاجرم با 116 میلیمتر است.
وی میزان بارش ها در بجنورد مرکز خراسان شمالی را در این مدت 217 میلیمتر اعلام کرد که به نسبت سال زراعی گذشته 43 درصد و به نسبت دوره آماری بلند مدت نیز 13 درصد بیشتر شده است.
نصرتی افزود: بررسی ها نشان می دهد که میانگین دمای هوا در سال زراعی جاری به نسبت مدت مشابه پارسال در این استان حدود هفت دهم میلیمتر گرمتر شده است.
با وجود افزایش باران در سال زراعی جاری به دلیل کاهش نسبی باران در پنج ماه امسال به نظر کارشناسان کشاورزی احتمال وقوع خشکسالی در سال زراعی آینده وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار