کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میزان بارندگی در استان در مقایسه با بارش‌های سال زراعی گذشته، ۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 11 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،شهناز حق‌پرست، اظهار داشت: با توجه به بارش سال زراعی یعنی از مهر سال ۹۸ تا الان ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی را در سطح استان داشته‌ایم که تقریبا در شرایط نرمالی قرار داریم، ولی با این حال نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق آمار شهر کرمانشاه تا الان ۴۷۷ میلی‌متر بارش داشته که حدود ۳۱ درصد نسبت به شرایط معمول افزایش بارش در این شهر اتفاق افتاده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه نواحی مرکزی و نواحی شرقی استان از نظر بارندگی مقادیر نرمال و یا بالاتر از حد نرمال را دارند، عمده کاهش بارش‌ها مربوط به نواحی مرزی استان در شهرستان‌های قصرشیرین و سومار است.

وی در خصوص شرایط جوی استان طی هفته جاری، اضافه کرد: هوای استان طی امروز و فردا صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر است، این شرایط در برخی نقاط به خصوص نواحی شمالی استان با رگبار موقت باران و احتمالا رعد و برق همراه می‌شود.

حق‌پرست تصریح کرد: به دنبال این وضعیت از روز یکشنبه تا پنجشنبه به دلیل تضعیف شرایط ناپایدار در منطقه بارش قابل توجهی را برای سطح استان پیش‌بینی نمی‌کنیم ضمن اینکه در این بازده زمانی به تدریج بر متوسط دمای هوا افزوده و شاهد افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی سردترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت گذشته را گواور با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گرم‌ترین نقطه استان سومار با حداکثر ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای حداقل دیشب شهر کرمانشاه پنج درجه بالای صفر و حداکثر آن ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار