این رفتار ما خیلی خیلی خطرآفرین است ،نباید تصورما از زندگی کرونایی امروزی اینقدر آماری بشود !نباید با گرفتار شدن در حلقه تصورهای غلط ،با رفتارهای مخاطره آمیز هم برای دیگران وهم برای خودمان دردسر درست کنیم .اینکه امروز آمار مبتلایان در استان  روند نزولی داشته باید امیدوار بود اما به معنای پایان کرونا نیست .
کد خبر: ۸۳۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 15 April 2020

تابناک ایلام::از روزی که سروکله کرونا در زندگی ما پیدا شده  ،زندگی روزمره ما طعم اضطراب ،الکل ،مرگ ،وایتکس ومهمتر از همه آمارها دلهره آور کرونایی گرفته است ،آمارهایی از میزان ابتلا ومرگ ومیر ناشی از کووید19یا همان کرونای خودمان که بیشتر مردم ما رفتارشان را بر اساس آن  تنظیم می کنند .

اغلب ما که این روزها کاری هم نداریم ،همش گوش به زنگیم که  ببینیم  آمار میزان مبتلایان به کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود .اگر آمار نسبت به روز قبل نغییری نکرد یا یک خرده بیشتر بود ،گوشه ای کز کرده و موجی از نگرانی سرتا پایمان را فرا می گیرد ،آن روز هم قرنطینه را تشدید می کنیم و هم سری به میزان الکل و دستکش موجود در خانه می زنیم ،یه تشر هم به اهل خانه می زنیم که  بابا بیشتر رعایت کنید!این ویروس انگار قصد ندارد دست از سرمان بردار د!

اگر هم برخلاف این بود و آمار امروز از روز گذشته کمتر وکمتر بود ،همزمان با نفس راحت ،پاشنه کفشمان را بالا کشیده و هوای کوچه و بازار می کنیم ،تازه اینکه نه ماسک می زنیم تا الکل جیبی را در جیب درونی کت قرار می دهیم ،برخلاف روزهای قبل به هرکسی هم می رسیم به زور به آنها دست می دهیم ،شانه ای بالا انداخته ومی گوییم " بابا کرونا کجا بود "!

ولی بایدبدانیم که این رفتار ما خیلی خیلی خطرآفرین است ،نباید تصورما از زندگی کرونایی امروزی اینقدر آماری بشود !نباید با گرفتار شدن در حلقه تصورهای غلط ،با رفتارهای مخاطره آمیز هم برای دیگران وهم برای خودمان دردسر درست کنیم .اینکه امروز آمار مبتلایان در استان  روند نزولی داشته باید امیدوار بود اما به معنای پایان کرونا نیست .

نتیجه این تصور های غلط از وضعیت ویروس کرونا این شد که خیابان های ایلام مملو از خودرو و معابر سرشار از شهروندانی شد که بدون توجه به وضعیت امروز جامعه به نحوی رفتار می کردند که انگار نه انگار در استان دهها نفر بر اثر همین ویروس کشنده جانشان را از دست داده اند.

کمی بالاتر از خروجی تونل آزادی تا نزدیک سرابله حجم زیادی از خودروهای پارک شده در کنار جاده را شاهد بودیم که معلوم بود بیخیال وضعیت جاری استان وکشور ، مردم راهی پیک نیک شده اند ،این وضعیت در شهر سرابله هم مشهود بود .

در گفتگویی که چند لحظه پیش با رییس دانشگاه علوم پزشکی داشتم و بخاطر کاهش آمار مبتلایان به ایشان خسته نباشید عرض کردم ،در پاسخ گفت : "خیلی نگران هستم ،چون مردم رعایت نمی کنند و بی توجه به اخطارها راهی خیابان می شوند "!

نکته مهمی که دکتر کریمیان به آن اشاره کردندکه اتفاقا شاکله این مطلب هم است" جدی گرفتن مردم است ،یعنی مردم باید همراهی کنند ،هنوز ویروس کرونا ریشه کن نشده است ،نباید یادمان برود  که هنوز بچه هایمان نمی توانند مدرسه بروند ،از مشق ومدرسه دور شده اند ،لطمه دیده اند ،بازاریان در آستانه ورشکستگی قرار دارند ،همه اش به خاطر حضور این میهمان ناخوانده چینی در گوشه وکنار محل زندگی ماست .

مردم اگر رعایت نکنند وبا تصور غلط عادی شدن اوضاع، همچنان به رفتار پر خطر وبرخلاف پروتکل های بهداشتی ادامه دهند ،نتیجه اش می شود،طولانی شدن پروسه مقابله وبه تعویق افتادن شکست این ویروس ! دودش هم فقط به چشم ما و فرزندانمان می رود ! هر چقدر ما با رفتارمان این وضعیت را طولانی کنیم ،بچه هایمان دیر به مدرسه می روند ،تعطیلی بازار استمرار دارد ،منابع مالی ودرآمدی ما ضعیف وضعیف تر می شود ،واین ما هستیم که برای جبران این همه عقب افتادگی در همه زمینه باید روز را به شب گره بزنیم ! البته اگر جان سالم به در ببریم!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
هیچ اعتمادی به آمار کرونا درکشور نیست به گفته مرکز پژوهش های مجلس مبتلایان واقعی 124000هزاروفوتی هاحدود8600نفرند که علت مرگ بیشترشان دیسترس تنفسی ذکرمی شود.بااوضاعی که درشهر می بینیم روزی دهها نفرمبتلا می شوند ولی صداش بعدا درمیاد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار