معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای، بسته حمایتی شامل کاهش هزینه ناشی از خدمات دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 20 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ جمعی از رانندگان ناوگان اتوبوس‌های مرز مهران که در مسیر مرز مهران به سراسر کشور به  زوار خدمات رسانی می‌کردند در اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان تجمع کردند.

این رانندگان که از زمان شیوع بیماری منحوس کرونا دچار آسیب‌های مالی شدیدی شدند و بیمه و حقوق خود را به مدت دو ماه دریافت نکردند لذا در این تجمع  از مسوولان  خواستند که به وضعیت معیشتی آن‌ها توجه شود.

محمد حسنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در شرایط شیوع ویروس کرونا بسته حمایتی شامل کاهش هزینه ناشی از تهیه اسناد فعالیت حمل و نقل همچون ایجاد امکان تمدید غیر حضوری کارت‌های هوشمند فعالیت راننده و تمدید مجوز فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی است که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده دریافت می‌کند.

وی افزود: همچنین مقرر شده بیمه بیکاری از اسفند ماه سال گذشته تا اردیبهشت سال‌جاری که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شود بنابراین عوامل حوزه حمل و نقل می‌توانند با  وارد به سامانه پس از تایید بیمه بیکاری دریافت کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت: همجنین این افراد کارت‌های اعتباری خرید یک و دو میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. 

وی اضافه کرد: این بسته مربوط به اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل راننده‌های اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری است.

وی تصریح کرد: همچنین برای کسانی که درآمد ثابت ندارند و سرویسی حقوق می‌گیرند، نظیر راننده‌های سرویسی اتوبوس از آن منظر که ۷۰ درصد سرویس‌ها به دلیل کاهش تقاضای سفر، کاهش یافته است. این رانندگان، سرویسی مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند که البته ۱۲ درصد کارمزد دارد که چهار درصد آن سهم راننده و هشت درصد هم سهم دولت است و بازپرداخت ۲۷ ماهه و سه ماه تنفس دارد.

حسنی تاکید کرد: رانندگان می‌توانند در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد شوند که پس از ورود اطلاعات، معرفی آن‌ها به بانک‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: چهارمین موردی که جزء بسته‌های حمایتی و در دست پیگیری است، کمک هزینه قرض الحسنه برای حدود ۱۱۱ هزار راننده حمل و نقل مسافری فعال در حوزه بین شهری است.

وی عنوان کرد: در این راستا فهرست این راننده‌ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است و به محض نهایی شدن مراحل اجرایی اطلاع‌ رسانی کامل انجام می‌شود که راننده‌ها به چه طریق می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
 
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه اختصاص تسهیلات برای شرکت‌های حمل و نقل مسافری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی است تصریح کرد: تسهیلات هشت هزار میلیارد ریالی برای همه شرکت‌های حمل و نقلی اعم از ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی در نظر گرفته شده است که ۱۰ درصد از این رقم برای شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ در این راستا اسامی و تعداد شرکت‌ها ارسال شده است که به محض جمع‌بندی نهایی و ابلاغ، شرکت‌ها می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

حسنی یادآور شد: از آنجایی که در شیوع کرونا بخش حمل و نقل مسافری جاده‌ای زیان بیشتری دید و ۷۵ درصد حمل مسافر کاهش یافت، این بسته‌های حمایتی فقط برای حمل و نقل جاده‌ای مسافری است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار