معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: غربالگری پنج درصد از افرادی که عمدتا ساکن شهر ایلام بودند و آدرس صحیحی نداشتند صورت گرفت و در صورتیکه این طرح بصورت تلفنی و غیرحضوری مقدور نباشد مراجعه حضوری انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۴۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶ 21 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی‌فر  اظهار داشت: در طرح غربالگری هیچ مشکلی نداشتیم و به دلیل کمتر بودن تعداد افراد در روستاها، همچنین استفاده از ثبت تلفن ثابت در سامانه، این طرح در نقاط روستایی زودتر از نقاط شهری پایان یافت.

وی از مهمترین مشکلات روستاهای استان در ادوار گذشته را موضوع بهداشت محیط و بهداشت آب دانست و افزود: در آینده نزدیک گزارش اقدامات ضدعفونی و گندزدایی مناطق روستایی از طریق دهیاری‌ها استخراج و ارائه می‌شود.

صادقی‌فر تاکید کرد: در این مقطع زمانی به هوشیاری و احتیاط نیازمندیم و از رسانه‌ها و مطبوعات استان خواستاریم در راستای هوشمندسازی و آگاهی‌رسانی عموم مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه اقدامات خودسرانه و بی‌واهمه می‌تواند خطرآفرین باشد، اظهار داشت: امیدواریم در صورت کاهش یا افزایش تعداد مبتلایان شاهد تغییر در رفتار مردم در راستای بی‌خطر جلوه‌دادن این بیماری نباشیم.

صادقی‌فر در خصوص توجه به مقوله آموزش و فرهنگسازی بعنوان ۲ مقوله اساسی در سطح استان برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: تقریبا بصورت روزانه از طریق رادیو، صدا و سیما و دیگر رسانه‌های مکتوب چه در موضوعات خبری کوتاه و چه در بحث‌های کارشناسی بیماری کرونا، با مردم صحبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر مردم استان از موضوع کرونا، علائم و پیشگیری کاملا اطلاع دارند، افزود: نکته مهم اینجاست که این آگاهی در رفتار چند درصد از مردم استان نمایان و آشکار شده است.

وی تاکید کرد: مناطق روستایی در مقایسه با نقاط شهری درصد قابل ملاحظه‌ای از مردم رفتار پیشگیرانه‌تری در مواجهه با کرونا را رعایت می‌کنند که این همان تعریف جامع از سواد رسانه‌ای است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام یادآور شد: این استان دارای ۲۲ مرکز ۱۶ و ۲۴ ساعته است که قبلاً پایان کار این مراکز ساعت ۱۵ بود اما اکنون این مراکز تا ساعت ۱۲ نیمه شب دایر و در حال خدمت‌رسانی هستند که اکثر شهرهای استان از جمله چهار مرکز در دهلران و سه مرکز در شهر ایلام، از این مراکز بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: در این مراکز تمامی پزشکان و کادر درمان دارای پوشش حافظت فردی هستند و افرادی که مشکوک باشند از آنها نمونه‌گیری و چنانچه بیمار نیاز به دارو یا ارجاع به بیمارستان داشته باشد این فرآیند و اقدامات توسط این مراکز انجام می‌گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار