کد خبر: ۸۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 27 August 2015


استاندار گیلان از ساخت بنای ورودی استان با نماد قرآن و فرهنگ گیلان با جلوه‌ای زیبا در ورودی محورهای حیران، چابکسر و لوشان خبر داد.
خبرگزاری فارس: ساخت بنای ورودی گیلان در محور حیران

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی روستایی در مسجد سیدالشهدا (ع) روستای اسطلخ‌جان بخش رحمت‌آباد و بلوکات این شهرستان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در مدت یک سال گذشته فعالیت‌های بسیاری در رودبار انجام شده و از مجریان برنامه‌ها قدردانی می‌کنم.

وی به وضعیت کشور پس از روی کار آمدن دولت جدید در سال 92 اشاره کرد و افزود: هنگام آغاز به‌کار دولت جدید 18 روز ذخیره گندم در کشور داشتیم و با تلاش دولت واردات گندم در سال جاری نداریم ضمن اینکه گیلان هفت ماه ذخیره گندم دارد.

نجفی با بیان اینکه 14 کیلومتر آزادراه رشت ـ قزوین به دلیل وجود مشکلات و سهل‌انگاری از گذشته باقی مانده است، تصریح کرد: یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام مسیر باقی‌مانده رشت ـ قزوین نیاز داریم و بخش نخست احداث 14 کیلومتر آغاز شده است.

استاندار گیلان به وضعیت راه‌آهن رشت ـ قزوین اشاره کرد و گفت: دو سال گذشته قرار بود راه‌آهن مذکور افتتاح شود اما زمانی که مسئولیت را تحویل گرفتیم ریل‌گذاری بسیار کمی انجام شده بود و زیرساخت‌ها چشمگیر نبود.

وی از افتتاح راه‌آهن رشت ـ قزوین تا پایان سال 95 خبر داد و بیان کرد: ساخت ایستگاه راه‌آهن رشت ـ قزوین در رشت در حال انجام است.

نجفی در ادامه با تاکید براینکه گلایه مردم رودبار در مورد آزادراه رشت ـ قزوین درست است، خاطرنشان کرد: مسئولان پیگیر برطرف کردن مشکل مردم هستند و اهالی شهرهای منجیل و رودبار نباید آسیب ببینند.

استاندار گیلان به افتتاح پروژه‌های مختلف در استان اشاره کرد و یادآور شد: روز شنبه هفته آینده بزرگ‌ترین پروژه بندری کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر انزلی افتتاح می‌شود.

وی از ساخت بنای ورودی به شهرهای گیلان خبر داد و اظهار کرد: بنای ورودی استان با نماد قرآن و فرهنگ گیلان با جلوه‌ای زیبا در ورودی محورهای حیران، چابکسر و لوشان ساخت می‌شود.

نجفی خواستار پخش فعالیت‌های انجام شده در شهرستان‌ها توسط صدا و سیمای مرکز گیلان شد و افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان به خبر 30 ثانیه‌ای از فعالیت‌های دولت بسنده نکند و فعالیت مدیران شهرستانی پخش شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم باید از خدمات دولت آگاهی داشته باشند، تصریح کرد: اگر زمان پخش اخبار کوتاه است می‌توان برنامه ویژه تهیه و پخش کرد.

وی به وضعیت بهبود کسب و کار در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد افراد بیمه اجباری در گیلان پنج درصد افزایش داشته و تعداد 3 هزار و 700 نفر از مستمری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی استان کم شده است.

به گزارش فارس، امروز پروژه‌های آبرسانی به 10 روستا، گازرسانی به 11 روستا و چهار فرستنده دیجیتال با اعتبار 12.5 میلیارد تومان با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان در رودبار افتتاح شد.

انتهای پیام/84001/ذ30

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار