استاندار خراسان شمالی گفت:دنیای مجازی برای حوزه های گردشگری و اقتصادی پتانسیل های خوبی دارد كه تاکنون در استفاده از آن غفلت شده است.
کد خبر: ۸۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 27 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سید علی اكبر پرویزی عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خراسان شمالی پس از استماع مشكلات و خواستههای نمایندگان بخش‌های مختلف،افزود:هریك از بخش‌ها ها با مشكلاتی مواجه هستند كه برای رفع مشکلات آنان اقداماتی صورت گرفته و یا در حال پیگیری است.

تلاش برای کاهش مشکلات فرهنگیان

وی با بیان اینكه یكی از خواسته های جامعه معلمین در استان رفع تبعیض است،اظهار داشت: معلمان به دلیل آگاهی و اطلاعاتی كه از مسائل جامعه و اطراف خود دارند بدون شک از برخی تبعیض‌ها رنج می برند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به انجام برخی از اقدامات در حوزه آموزش و پروش گفت:در شرایط فعلی كشور،در خراسان شمالی ۶۰۰ كلاس درس تا ابتدای مهرماه تحویل داده می شود.

پرویزی اظهار داشت:در سفر اخیر ریاست جمهوری به خراسان شمالی ۹۱ درصد اعتبارات برای حذف مدارس خشتی و گلی اختصاص داده شد که با برنامه ریزی های انجام شده،تا پایان سال آینده تمام مدارس خشتی و گلی استان حذف خواهد شد.

وی افزود:همچنین مقرر شده است تا دهیاری های استان،دو میلیارد تومان از منابع خود را به تعمیرات مدارس در روستاها اختصاص دهند تا دانش آموزان از كلاس های درس به خوبی بهره مند شوند.

تشکیل پنجره واحد برای جذب سرمایه گذار

استاندار خراسان شمالی در خصوص رفع مشكلات حوزه اصناف نیز گفت:بازار توانمندی های خوبی در همه زمینه ها دارد و از این جهت باید به مشکلات اصناف نیز توجه ویژه داشت.

وی اضافه كرد:اتحاد و انسجام بیشتر بین اصناف،زمینه موفقیت حداكثری آنان در حوزه های مختلف،از جمله حوزه‌های فرهنگی،اجتماعی و سیاسی را فراهم می‌سازد.

پرویزی تصریح كرد:به منظور رفع مشكلات اصناف،پنجره واحد در استان تشكیل شده كه با جذب سرمایه گذار بخشی از مشكلات این قشر رفع می شود.

وی همچنین فراهم سازی فضای امن برای جذب سرمایه گذار در خراسان شمالی را مورد تاكید قرار دارد.

حمایت از موسیقی سنتی و برگزاری جشنواره های فرهنگی

نماینده عالی در دولت در خراسان شمالی با اشاره به نیازهای حوزه گردشگری نیز توضیحاتی داد و گفت: با پیشرفت تكنولوژی، دنیای مجازی بهترین پتانسیل برای حوزه اقتصادی و گردشگری است كه تا کنون از آن غفلت شده است.

وی همچنین از حمایت استانداری خراسان‌شمالی از موسیقی سنتی و برگزاری جشنواره‌های هنری خبر داد وعنوان كرد: هنرمندان استان با مشكلات بسیار زیادی مواجه هستند اما امیدواریم با برخی اقدامات موثر هنرمندان استان از مشكلات فارغ شوند.

حمایت از طرح های نخبگان

پرویزی گفت: در حوزه نخبگان نیز استانداری خراسان شمالی آمادگی دارد تا از ایده‌هایی كه قابلیت اجرایی دارند، حمایت كند.

وی در بخش تشكل‌های غیر دولتی نیز اظهار كرد: نگاه دولت واگذاری اختیارات و اقدامات به بخش غیر دولتی است.

پرویزی تصریح كرد: ثابت شده هر موقع اختیارات به مردم و بخش های غیردولتی واگذار شده نتایج خوبی حاصل شده است.

وی گفت: در این راستا، استانداری از سرمایه گذرانی كه اتمام طرح های نیمه تمام را قبول كنند، حمایت می كند.

به گفته نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، دولت با اعمال روش جدید در تلاش است تا با پرهیز از کارهای اجرایی و تصدی گری، وارد حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی شود.

پیگیری مشکلات رسانه ها

پرویزی همچنین گفت: در حوزه رسانه و مطبوعات نیز با توجه به شرایط فعلی مشكلات آنان رفع نشده و پیگیریها به صورت جدی ادامه دارد.

وی افزود: اصحاب رسانه به رغم مشكلاتی دارند همچنان در راستای اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه و توسعه همه جانبه استان رسالت خود را انجام می دهند.

استفاده بیشتر از توانمندی های زنان

استاندار خراسان شمالی با تاكید براینكه در بخش مدیریت زنان نگاه‌ها باید بهتر شود تصریح كرد: زنان نیمی از جمعیت استان را تشكیل می دهند كه از توانمندی های آنان باید بیشتر استفاده كرد.

وی گفت: امسال برای نخستین بار اعتباری برای راه اندازی مركز زنان آسیب دیده در خراسان شمالی پیش بینی شده است.

کمک به استقرار روحانیون مستقر در روستاها

پرویزی ادامه داد: در خراسان شمالی خانه های عالم بسیاری ساخته شده ولی هنوز عالم مستقر در این مكان ها نداریم.

وی اضافه كرد: هر روحانی در روستاها مستقر شود از منابع دهیاری‌ها ساختمان خوبی در اختیارشان قرار می دهیم تا به تبلیغ و مسائل دینی در روستاها بپردازند.

به کارگیری فرزندان شهدا و جانبازان

استاندار خراسان شمالی با اشاره به پیگیری بیمه تكمیلی درمانی جانبازان گفت: علاوه بر این، طی دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در استان به كارگیری شدند.

توجه به اقلیت‌های دینی

نماینده عالی دولت با بیان اینكه در خراسان شمالی اقلیت‌ها و اقوام مختلفی در سایه وحدت و همدلی و بدون هیچگونه مشكلی ساكن هستند، افزود: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی برای رفع مشكلات اقلیت‌ها انجام شده و تلاش می کنیم تا با استمرار این اقدامات، مشكلی برای آنان ایجاد نشود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار