رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان گفت: اراضی ملی و دولتی جزو انفال عمومی محسوب شده و وظیفه ماست تا از این میراث طبیعی به خوبی حراست و آن را به دست آیندگانمان بسپاریم.
کد خبر: ۸۴۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 06 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ کمال شایگانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از وسعت طالقان را اراضی ملی تشکیل داده اظهار کرد: ۹۲ درصد از وسعت این شهرستان  جزو اراضی ملی محسوب می‌شود که حفاظت از آنها با توجه به نیروها و امکانات موجود کار ساده‌ای نیست.

این مسئول با بیان اینکه مردم نقش پررنگی در حراست از اراضی ملی ایفا می‌کنند، توضیح داد: هر ساله بخش زیادی از تصرفات غیرقانونی و تجاوز به اراضی ملی از طریق گزارش‌های مردمی شناسایی می‌شود.

شایگانی اضافه کرد: سامانه ۱۵۰۴ امداد و جنگل به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه مردم در زمان خرید و فروش اراضی در منطقه طالقان افزود: از مردم درخواست می‌شود قبل از هرگونه فعالیت کشاورزی، باغداری و به ویژه ساخت و ساز و احداث بنا در اراضی طالقان که چندین سال به دلایل مختلف، فعالیتی در آن صورت نگرفته حتماً از غیرملی بودن عرصه مورد نظر از طریق استعلام از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان گفت: بی توجهی به این موضوع در آینده باعث تخریب عرصه‌ای که در آن ساخت و ساز صورت گرفته می‌شود که این امر تبعات مالی و اجتماعی زیادی به همراه دارد.

شایگانی توضیح داد: طی دو روز اخیر ۱۵۸۵ مترمربع از اراضی ملی روستای کوئین با هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضایی شهرستان طالقان رفع تصرف و آزادسازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار