تولیت آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) گفت: 3 هزار بسته معیشتی برای خانواده های کمتر برخوردار در نظر گرفته شد که 1500 بسته تا پیش از عید توزیع و 1500 بسته دیگر تا میلاد امام حسن (ع) توزیع می شود.
کد خبر: ۸۴۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰ 07 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمدرضا صدر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور به ویژه در استان قم که موجب شد در بقاع متبرکه به صورت موقت بسته باشد، اظهار کرد: فعالیت ها در امامزاده چهل اختران و موسی مبرقع به شیوه دیگری آغاز شد که در گام نخست سبدهای حمایتی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برای محرومان تهیه و توزیع شد.

وی با اشاره به تعداد بسته های حمایتی که در آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) و چهل اختران برای خانواده های کمتر برخوردار که توسط خادمان این امامزادگان در حال بسته بندی است، گفت: هزارو 500 بسته کمک معیشتی تا پیش از سال جدید به دست خانواده های کمتر برخوردار رسید.

تولیت امامزاده موسی مبرقع (ع) با اشاره به اینکه ویروس کرونا به ظاهر موجب بسته شدن در بقاع متبرکه شد، عنوان کرد: خادمان و گروه های جهادی در محل امامزاده موسی مبرقع مشغول بسته بندی بخش دوم سبدهای حمایتی معیشتی هستند که هریک از این بسته ها به ارزش 400 هزار تومان تهیه شده تا بدست خانواده های کمتر برخوردار برسد.

وی محتوای بسته هایی را که برای خانواده های کمتر برخوردار در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است را مورد توجه قرار داد و گفت: این بسته ها شامل 10 کیلو برنج ایرانی، 3 عدد تن ماهی، 3 بسته ماکارونی و انواع حبوبات هریک به میزان یک کیلو، 2 قوطی روغن مایع و 2 قوطی رب گوجه فرنگی می شود.

تولیت آستان امامزاده موسی مبرقع(ع) با اشاره به چگونگی شناسایی خانواده های کمتر برخوردار، خاطر نشان کرد: هیئت امنا، خادمان وائمه جماعات بقاع متبرکه، آسیب دیده ها و خانواده های کمتر برخوردار محدوده امامزادگان به ویژه امامزاده چهل اختران و علی بن جعفر(ع) را شناسایی کنند و این بسته ها توسط عوامل این امامزادگان به صورت مستقیم به دست خانواده های کمتر برخوردار می‌رسد.

وی افزود: 50 خادم افتخاری در امامزاده موسی مبرقع مشغول بسته بندی این سبدهای معیشتی هستند که تا نیمه ماه مبارک رمضان این بسته‌ها به‌دست افراد کمتر برخوردار می رسد.

صدر در بخش دیگری از سخنان خود، دیگر برنامه‌هایی که در امامزاده موسی مبرقع (ع) در این ایام در حال اجرا است را مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه‌های مذهبی که در آستانه ماه مبارک رمضان در آستانه این امامزاده در نظر گرفته شده بود با توجه به شیوع ویروس کرونا با پخش از شبکه های مجازی و سیمای قم به دید علاقمندان گذاشته می‌شود.

تولیت امامزاده موسی مبرقع (ع) اضافه کرد: برنامه ای با عنوان تسنیم سحر دوساعت مانده به اذان صبح از بقاع متبرکه به صورت زنده پخش می شود که از 12 ماه مبارک رمضان این برنامه به صورت زنده از محل آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) از سیمای قم پخش می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار