رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: بر اثر تصادف یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با گله احشام در کیلومتر ۵ جاده آبدانان به سمت دره شهر 32 راس بز تلف شدند.
کد خبر: ۸۵۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 16 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی‌زاده گفت:  شب گذشته ساعت 21‌ و‌ 30 دقیقه بر اثر شدت برخورد یک دستگاه سواری پژو 405 با گله احشام و قصور صاحب گله  تعداد 32 راس بز  تلف شدند.

وی افزود: متاسفانه صاحبان احشام بدون توجه به قوانین‌ و‌‌ مقررات،  تابلوها، علائم در جاده و همچنین در ساعات نامناسبی از  شب اقدام به عبور حیوانات از عرض  جاده می کنند که این عمل آنها نه تنها  باعث وقوع حوادث می‌شوند بلکه  در علت تامه تصادف لحاظ خواهد شد.

رئیس پلیس‌راه استان اظهار کرد: گشت کارشناس  این پلیس پس از اطلاع از  محل وقوع حادثه به محل تصادف  اعزام و  پس از حضور در صحنه و  ایمن سازی محل حادثه نظریه کارشناسی خود را اعلام کردند.

رضا همتی‌زاده در خصوص نظریه کارشناسی علت وقوع حادثه گفت: ترکیب تقارن دو خطا با مدخلیت مساوی هر کدام از طرفین تصادف به میزان ۵۰ درصد نسب به هم در تصادف مقصر شناخته شدند.

وی تصریح کرد: راننده سواری پژو به علت عدم‌توجه کافی  به جلو و نقص ماده ۱۸۰ آیین نامه راهور به میزان ۵۰ درصد نسبت به صاحب گله مقصر شناخته شده و همچنین صاحب گله به علت نقض ماده ۲۱۰ آیین‌نامه راهور به علت عدم عبور حیوانات از محل های تعیین شده و عدم استفاده از علائم سیار مانند «فانوس، چراغ‌های الکتریکی» به میزان ۵۰ درصد نسبت به راننده سواری پژو مقصر شناخته شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار