عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارتقا شاخص‌های اقتصادی مناطق بر اساس اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به سایر کشورها را حفظ می‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 29 August 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری تسنیم از بهشهر به نقل از روابط عمومی آبفای شهری مازندران، احمد علی مقیمی امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهرهای نکا و بهشهر اظهار داشت: گفتمان دولت در نظام اسلامی، گفتمان خدمت است و دولتمردان خادمان مردم هستند.
وی، با تاکید بر تامین مستمر آب شرب، افزود: چهار میلیارد متر مکعب آب‌های روان در این استان به دریا می‌ریزد که در راستای تامین آب مشترکان مهار این آبها و استفاده بهینه از آن انکارناپذیر است.
مقیمی، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و گرمای هوا، همراهی و مساعدت  مردم در مدیریت مصرف  آب در بخش‌های شرب و کشاورزی ضروری است.
نماینده مردم شرق استان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و لزوم اجرای آن در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به سایر کشورها را حفظ می‌کند.

بی توجهی به ذخیره‌سازی آب در استان

مدیرعامل آبفای شهری مازندران نیز در این مراسم، گفت: هدف اصلی از افتتاح پروژه‌ها در این هفته، آگاهی مردم از فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی و تشویق مردم به مشارکت در این طرح‌ها است.
ذبیح الله ذاکری با بیان اینکه میزان بارندگی در مازندران از میانگین کشوری بالاست ولی ذخیره‌سازی آب در گذشته چندان جدی نگرفته نشد، افزود: با افزایش جمعیت، کاهش بارندگی و کاهش میزان آب سفره‌های زیرزمینی، مهار آبهای سطحی و لزوم استفاده از آن بسیار ضروری است.
وی، بر همراهی مردم در مدیریت مصرف آب تاکید و تصریح کرد: مشترکان با مصرف بهینه در تامین آب شرب مورد نیاز می‌توانند به ما کمک کنند.
مدیرعامل آبفای شهری مازندران با اشاره به بهره مندی تنها 10 درصد جمعیت استان از طرح جمع آوری فاضلاب، گفت: هزینه اجرای طرح‌های فاضلاب در مازندران به دلیل کمبود و گرانی زمین بیشتر از سایر استان‌ها است.
ذاکری، از اتمام فاز اول مطالعه طرح جمع آوری فاضلاب شهر بهشهر خبر داد و افزود: در صورت دریافت ردیف اجرایی، عملیات اجرای فاضلاب این شهر در سال آینده آغاز می‌شود.
وی، ادامه داد: فاز نخست مطالعه طرح جمع آوری فاضلاب در شهرهای نکا و گلوگاه نیز به اتمام رسید.
فرماندار شهرستان نکا با اشاره به افت فشار آب در فصل تابستان در شهرهای نکا و بهشهر گفت: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به این شهرها, 80 لیتر در ثانیه به توان تامین آب مشترکان افزوده شد.
جعفر احمدی با تاکید بر اینکه با افتتاح این پروژه بخش اعظمی از مشکلات آب آشامیدنی مردم شهرهای نکا و بهشهر برطرف شد، ادامه داد: در تخصیص اعتبارات عمرانی شهرستانی بخش‌های راه و آب در اولویت قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار