رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پی برخی انتقادات از روند انتقال بیمارستان اکباتان به بیمارستان فرشچیان گفت: این کار بزرگ نیازمند همکاری مردم است و باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم.
کد خبر: ۸۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 31 August 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پی برخی انتقادات از روند انتقال بیمارستان اکباتان به بیمارستان فرشچیان گفت: این کار بزرگ نیازمند همکاری مردم است و باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

به گزارش فارس؛ در روزهای نخست افتتاح بیمارستان فوق تخصصی قلب فرشچیان در همدان، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی از افراد نسبت به نحوه ارائه خدمات این بیمارستان ناراضی هستند.

گفته می‌شود با انتقال وسایل و تجهیزات بیمارستان اکباتان به فرشچیان، در هر یک از این بیمارستان‌ها شاهد بی‌نظمی‌هایی هستیم و بیماران نیز از این وضعیت سردرگم شده‌اند.

آنها می‌گویند دستگاه آی سی یو بیمارستان اکباتان در حال انتقال به بیمارستان فرشچیان است و بیماران نمی‌توانند از خدمات این دستگاه در این بیمارستان استفاده کنند، از طرفی نیز برخی از دستگاه‌های بیمارستان فرشچیان هنوز راه‌اندازی نشده است.

یکی از معترضان در خصوص انتقال بیمارستان اکباتان به فرشچیان، این تصمیم را اشتباه دانسته و می‌گوید: انتقال وسایل از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر مشکلات خود را دارد.

وی اضافه می‌کند: امکان ندارد بیمارستان اکباتان را به یکباره تعطیل کرده و بیمارستان فرشچیان را راه‌اندازی کرد.

یکی دیگر از شهروندان نیز معتقد بود؛ می‌شد به تعداد بیماران حاضر در بیمارستان اکباتان اتاق‌های بیمارستان فرشچیان را تجهیز کرد و بیماران را به این بیمارستان انتقال داد تا سپس تجهیزات اضافی بیمارستان اکباتان انتقال داده شود.

وی اضافه می‌کند: انتقال بیمارستان اکباتان به فرشچیان در حال حاضر بیش از 20 روز به طول انجامیده و این امر باعث کلافه شدن بیماران و پرسنل بیمارستان شده است.

البته باید گفت قبلاً شرایط انتقال بیمارستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مردم اطلاع‌رسانی شده بود و قرار است طی چند هفته این کار صورت گیرد.

ییمارستان اکباتان قرار بود پس از انتقال به بیمارستان فرشچیان با 40 درصد ظرفیت خود، همچنان به فعالیتش ادامه دهد.

از سوی دیگر، قبل از سفر رئیس جمهور به همدان 70 درصد از کار انتقال انجام شده و قرار بود 30 درصد مابقی نیز طی یک ماه آینده انجام شود که در حال حاضر در حال انجام است.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری فارس به سراغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان رفت تا پاسخش را در مورد اظهار نظر مردم جویا شود.

حبیب‌الله موسوی‌بهار ضمن رد بی‌نظمی در روند انجام این کار، با بیان اینکه طی بازدید از دو بیمارستان و صحبت با بیماران، آنها از وضعیت موجود کاملاً رضایت دارند، اظهار کرد: انتقال بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب فرشچیان به مرور در حال انجام است و نهایت تلاش ما نیز کسب رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این بیمارستان عظیم نیاز به تلاش گسترده دارد و به طور حتم با همکاری شبانه‌روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد، افزود: انتظار داریم مردم آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا شاهد راه‌اندازی کامل این بیمارستان پیشرفته در غرب کشور باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کوچکترین مشکلی در پی انجام انتقال؛ برای بیماران قلبی رخ نداده و سعی شده همه امور به نحو احسن انجام شود، با انتقاد به اظهارات اخیر، گفت: نمی‌دانم تلاش‌های ما برای راه‌اندازی این بیمارستان جای تقدیر دارد یا گلایه؟

وی در خصوص مشکل عدم ترخیص برخی از بیماران قلبی بیمارستان اکباتان بیان کرد: جراحان قلب بیمارستان اکباتان اجازه انتقال 6 نفر از بیماران آی سی یو در این بیمارستان را به بیمارستان فرشچیان ندادند تا با انجام اقدامات لازم بر روی این بیماران شرایط ترخیص فراهم شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار