استاندار ایلام با بیان دو خاطره از مشی شهیدان رجایی و باهنر گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی تشبه به شهید رجایی را باب کردند اما راه به‌جایی نبردند چون باید اخلاص باشد و بدون این ویژگی کار درست نمی‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 31 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،مهندس «محمدرضا مروارید» در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر که با حضور نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و مدیران کل برگزار شد، بابیان این‌که این شهدای عزیز دو نمونه‌ی اخلاق و تقوا بودند، اظهار کرد: هفته‌ی دولت فرصت مناسبی برای بیان فعالیت‌ها و خدمات دولت است.

وی بابیان این‌که این عزیزان باوجود کوتاه بودن مدت مسئولیت تأثیرگذار بودند و مانند یک روح در دو بدن عمل و در طول دوران مسئولیت‌ها باهم نقش‌آفرینی کردند، تصریح کرد: اخلاص ویژگی مشترکی بود که به بهترین وجه این عزیزان را به هم پیوند داده بود.

تشبه به شهید رجایی بدون اخلاص ممکن نیست

استاندار ایلام گفت: رجایی مظهر ساده‌زیستی بود و ساده‌زیستی در وجود ایشان ساری وجاری بود نه این‌که این که بخواهد ظاهرسازی کند و یا نمایشی باشد.

مروارید با اشاره به حضور بدون تشریفات شهید رجایی در ایلام، اظهار کرد: این شهید عزیز در کمال ساده‌زیستی و بدون اطلاع دادن به استانداری وارد مسجد جامع ایلام شد و در صف آخر به امام جماعت اقتدا کرد.

وی با اشاره به سوابق مبارزاتی و مجاهدت‌های وی پس از انقلاب در راه اعتلای ارزش‌های انقلاب گفت: ایشان قبل از انقلاب تلاش‌های خود را برای نقش‌آفرینی در حرکت عظیم امام آغاز کرد و بعد از انقلاب و پس از دوران مسئولیت اجرایی نیز از این مهم پاسداری کرد و زمانی که برای نخستین بار در سازمان ملل حضور یافت برای مقابله با فضاسازهای غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی و مخالفت غربی‌ها با مجازات سران رژیم شاه با سخنرانی و نشان دادن اثرات شکنجه‌ی رژیم پهلوی بر روی بدن خود به جوسازی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی پاسخ داد.

استاندار ایلام درباره‌ی ویژگی شخصیتی شهید باهنر هم گفت: در آستانه‌ی تشکیل حزب جمهوری اسلامی جهت گرفتن راهنمایی از ایشان به تهران رفتیم و شهید باهنر بعد از سخنرانی در حسینیه‌ی ارشاد وی را ملاقات کردیم که بعد از ارائه راهنمایی‌های لازم ، بدون راننده به کوچه‌ای آن طرف‌تر از مسجد رفت و در کمال سادگی سوار ماشین شد.

وی با تأکید بر این‌که جامعه‌ی امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند این سبک زندگی است، تصریح کرد: کارمندان در طول سال‌های جنگ هم وظایف خود و هم فراتر از وظایف خود را انجام می‌دادند و در همه‌ی عرصه‌ها حضور داشتند و نقش جدی در اداره‌ی امور ایفا کردند و امروز که 30 سال از آن زمان می‌گذرد باید به مؤثر بودن در جامعه بیشتر بیندیشیم.

استاندار ایلام با بیان این‌که نباید فریب رفاهیات را خورد و از سبک زندگی شهیدان رجایی و باهنر درس بگیریم، تصریح کرد: شهید رجایی هنگامی‌که به صندلی ریاست جمهوری رسیدند «محمدعلی» دانش‌آموز دستفروش را همیشه در ذهن داشت و بدون دل‌بستگی به قدرت در مقابل کج‌روی‌ها مقاوم ایستاد از همین‌رو بزرگان نظام نظر خاصی به ایشان داشتند و این فرد بزرگ در نطق خود در شورای امنیت مواضع جمهوری اسلامی را تشریح کرد.

مروارید نماز اول وقت، امساک در خوردن و استفاده‌ی کم از امکانات دولتی را از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی تشبه به شهید رجایی را باب کردند اما راه به‌جایی نبردند چون باید اخلاص باشد و بدون این ویژگی کار درست نمی‌شود و سرقت هزاران میلیارد ریال از جیب مردم نتیجه‌ی این عملکرد بدون توجه به ویژگی شهیدانی مانند رجایی بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌علت تفکیک قوا و نظارت دقیق ناخالصی‌ها باقی نمی‌ماند و مردم هم اصل نظام را پاس می‌دارند و به اصالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایمان دارند.

استاندار ایلام با یادآوری اصحاب صفه در ابتدای هجرت پیامبر از مکه به مدینه، گفت: اصحاب صفه که عموماً کارگزاران پیامبراسلام(ص) و شب و روز آماده‌ی اجرا کردن منویات و دستورات اسلامی آن حضرت بودند و همه‌ی ما که امروز مسئولیت قبول کرده‌ایم باید شب و روز آماده‌ی خدمت‌رسانی به مردم باشیم چون 85 درصد بودجه‌ی کشور هزینه‌ی اداره‌ی امور جاری و حقوق ما می‌شود.

مروارید تصریح کرد: باوجود این‌که کارمندان دولت از نظر مالی ضعیف هستند و دغدغه‌ی مسکن و معیشت دارند اما از پویایی لازم برخوردار و زحمت‌کش هستند و با هماهنگی مسیر توسعه‌ی استان در حال طی شدن است.

محرومیت انباشته ایلام با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید برطرف می‌شود

وی با بیان این‌که سال 93 اعتبارات خوبی به ایلام اختصاص یافت و نسبت به سال 92 رشد 6 برابری داشت، تصریح کرد: تمام مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید در حال انجام شدن هستند و برخی از آن‌ها تا آخر سال افتتاح می‌شوند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ایلام از محرومیت‌های انباشته در طول سالیان گذشته رنج می‌برد که امیدواریم با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید شاهد تسریع حرکت استان به سمت توسعه باشیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار