کد خبر: ۸۶۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 15 June 2020
 

تابناک/مدیر نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب گفت: شرکت‌های مرتبط با وزارت نیرو باید برای نصب کاهنده های مصرف آب اقدام کنند.

توزیع کاهنده‌های مصرفبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طباطبایی مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به افزایش مصرف آب در تابستان امسال اظهار کرد: ما در سال جاری با اپیدمی کرونا مواجه شدیم و به تبع آن میزان مصرف آب در سطح کشور با وجود توصیه‌ها افزایش یافت.

او ادامه داد: طبق آمار میزان افزایش مصرف آب، ١١ درصد بیشتر از متوسط کشور است. استان ها رشد‌های مختلفی داشته‌اند برخی از آن‌ها آمار بیشتر از این مقدار دارند. آمار هفته پیش برخی از استان‌ها مانند استان یزد حدود ١٧ درصد رشد مصرف در زمان مشابه سال پیش بود.

این مقام مسئول گفت: میزان مصرف در استان هرمزگان ١٩.٣ درصد، در استان گیلان ۱۷.۶ درصد و در سیستان و بلوچستان ١٧.٩ درصد افزایش داشته است و استان هایی هم هستند که زیر ١١درصد افزایش مصرف داشته‌اند مانند سمنان ۳ درصد، فارس ۶ درصد، کرمانشاه ۷ درصد و مشهد ٧.۶درصد بوده‌ است.

او افزود: روند مصرف در تمامی استان‌ها افزایشی بوده، اما روند یکسانی در کل استان‌ها نبوده است .بخشی از این افزایش مصرف متاثر از شیوع کرونا است و بخشی دیگر هم روند افزایش دما باعث آن شده است.با ورود موج دوم گرما مصرف افزایش پیدا می‌کند.البته شیوع کرونا هم این موضوع را تشدید کرده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تامین و توزیع آب شرب کشور تصریح کرد: برای برون رفت از این مسئله در سه سر فصل لازم است فعالیت هایمان را مدیریت کنیم. اول موضوع افزایش و حفظ ظرفیت تامین است به این معنی که منابع در اختیار را به‌طور صحیح تامین شود و درست به دست مصرف کننده برسد. در این مرحله مدیریت فشار و کاهش ملاحظات هدر رفتی معنا پیدا می‌کند.

او افزود: موضوع مهم مدیریت مصرف است که یک راه آن اطلاع رسانی‌، تبلیغات و آموزش و دیگری بحث کاهنده‌های مصرف است. وزارت نیرو و شرکت‌های استانی در اجرای خطوط انتقال چاه‌ها تصفیه خانه‌ها فعالیت می کنند، ولی در نهایت بحث مدیریت مصرف مورد تاکید است.

طباطبایی با اشاره به توزیع کاهنده‌های مصرف هم گفت: این موضوع در قالب قانون آمده است. شرکت‌های مرتبط با وزارت نیرو متناسب با آن در حوزه نصب کاهنده های مصرف اقدام کرده اند.شرکت‌های استانی بعضاً از محل اعتبارات در اختیار خودشان در مراکز عمومی مانند مسجد‌ها نصب کاهنده‌ها را انجام می دهند.

او افزود: برنامه ریزی‌های ما برای برون رفت از مشکلات پیش بینی شده و از تابستان سال قبل وارد فاز عملیاتی و اجرایی برای مدیریت شرایط سال بعد می‌شویم؛ همکاران ما درحال اجرای پروژه‌های عملیاتی شان هستند، قطعا شوک‌های دما تاثیر زیادی بر مصرف خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار