به دنبال اعتراض‌هایی به عرضه آزادانه قلیان در اماکن عمومی و معابر و نقاط تفریحی شیراز، شهرداری در یک اقدام ضربتی، با شماری از عرضه کنندگان این ماده دخانی در بلوار چمران مقابله و قلیان‌ها را جمع‌آوری کرد.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 20 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:طی هفته‌های اخیر و با کاهش حساسیت‌های مردم نسبت به شیوع کروناویروس و برداشته شدن ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حضور و تردد شهروندان در اماکن تفریحی و عمومی و گردشگری، بلوار شهید چمران شیراز روزهای پُرازدحامی را تجربه کرد و در این بین، حضور عرضه‌کنندگان اغذیه و قلیان در حاشیه این خیابان، به شدت افزایش یافته است.

 در حالیکه عرضه قلیان در شرایط عادی نیز با مخالفت‌ها و ممانعت‌های قانونی مواجه بود، طی هفته‌های اخیر و با برداشته شدن محدودیت و ممنوعیت‌های ناشی از شیوع کروناویروس، نقاط گردشگری شهر شیراز خصوصا بلوار چمران، به جولانگاه عرضه کنندگان قلیان و فروشندگان سیار موادغذایی، تبدیل شده است.

به دنبال اوج گیری آمار مبتلایان کووید۱۹ در شیراز و استان فارس که واکنش‌های هشدار دهنده مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری و شورای شهر شیراز را به دنبال داشته است، موضوع برخورد با عرضه کنندگان قلیان در بلوار چمران شیراز، در دستور کار قرار گرفته و مرحله اول آن شامگاه جمعه ۳۰ خرداد اجرایی شد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در این خصوص و در گفت و گو با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه رسیدگی و ساماندهی به وضعیت عرضه قلیان در سطح شهر در شرح وظایف شهرداری نیست، گفت: شهرداری در مقابله با مشکلات و مسائل شهری، خود را از سایر دستگاه‌ها منفک نمی‌داند و به همین دلیل، با هرگونه رفتاری که مخاطرات بهداشتی به دنبال دارد، برخورد می‌کند.

محمدرضا محمدحسنپور با بیان اینکه هر مجموعه و دستگاهی شرح وظیفه اختصاصی خود دارد، گفت: مقابله قانونی با عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی و معابر شهری هم جزو وظایف حوزه بهداشت و امنیت شهری است، اما شهرداری هم اجازه نمی‌دهد که عده‌ای به بهانه کسب و کار، سلامت مردم را با تهدید مواجه کنند.

او با بیان اینکه عرضه قلیان در اماکن عمومی نظیر محل‌های تفریحی، پارک و بوستان‌ها، منع قانونی دارد، گفت: عرضه قلیان در شرایط عادی هم شهروندان و محیط زیست را با مخاطره مواجه می‌کند چه رسد به اکنون که جامعه با شیوع کروناویروس هم مواجه است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز تاکید کرد: ما به هیچ کس تعارفی نداریم و با عرضه کنندگان قلیان ثابت و سیار به ویژه در خیابان‌های سطح شهر برخورد خواهیم کرد و در این باره کوتاهی و مسامحه نخواهیم داشت.

محمدحسنپور با بیان اینکه قلیان‌های جمع آوری شده از سطح شهر در یک انبار دپو کرده‌ایم، تاکید کرد: اگرچه برخورد با عرضه کنندگان قلیان ارتباطی به شهرداری ندارد اما نمی‌توانیم نسبت به منظر شهری بی تفاوت باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار