مراسم افتتاحیه مرحله نهایی مسابقات فرهنگی- ورزشی کارکنان دیوان محاسبات کشور جام ولایت (۷) یادواره شهید میراب مرتضوی به میزبانی دیوان محاسبات استان آذربایجان شرقی و با حضور آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، آقای خلیلیان مدیرکل دیوان استان، آقای محسنی مدیر تربیت بدنی دیوان محاسبات کشور و هیات همراه و همچنین تعدادی از مدیران ارشد استانی از جمله؛ مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل اموراقتصادی و دارائی، مدیرکل امور مالیاتی، مدیرعامل برق منطقه ای، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران، مدیرکل نوسازی مدارس در سالن باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 01 September 2015

در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی در بیاناتی پرداختن به ورزش را امری لازم و ضروری برای جامعه امروزی برشمرد و گفت: نياز بشر به ورزش و تربيت بدني در طول روزگاران همواره وجود داشته و هيچگاه نبود كه انسان خويش را از داشتن بدني سالم و قوي بي نياز ببيند.

وی با بیان اینکه دين اسلام همواره پيروانش را به داشتن بدني سالم و قوي تشويق و ترغيب مي كند افزود: مسئله پرورش بدن به منظور برخورداري از رواني سالم در ميان مسلمانان جايگاه ويژه اي دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار روح سالم در بدن سالم است از جمله شعارهايي كه اسلام نيز آن را تاييد مي‌كند ادامه داد: كسي كه داراي بدني ضعيف و تربيت نشده باشد، حتي به جاي آوردن واجبات و عبادات نيز دچار كاستي و نقصان است چه رسد به اينكه بخواهد در محيط اطرافش احقاق حقي بكند و دست ظلمي را از دامن مظلومي قطع بكند.

وی افزود: اگر ما در سيره اهل بیت از جمله علي (ع) يا حتي پهلوانان نگاه بكنيم در خواهيم يافت كه ايشان قدرت بدني بالا را در راه صحيح و جهت مثبت آن صرف مي كردند و نه در راه ظلم به ديگران.

آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان اینکه از نظر اسلام ورزش هدف نيست، وسيله است ادامه داد: يعني خود ورزش به عنوان انجام يك سري حركات موزون نمي تواند هدف مسلمانان در زندگي باشد بلكه ورزش وسيله اي است كه اگر در جهت صحيح آن قرار بگيرد مي تواند در بهتر انجام دادن فرامين الهي به انسان كمك كند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران همانطوركه با ورزش قوت جسماني خود را تقويت مي كنند باید قوت روحاني خود را نيز تربيت كنند افزود: پرورش جسم و سالم سازي آن فقط يكي از ابعاد ورزش است.

وی ادامه داد: اصولاً كمك و دستگيري از همنوع، بخصوص از مردم مسلمانان در گرفتاري هاي و همچنين شركت در كارهاي اجتماعي كه باعث تقويت جامعه اسلامي باشد، از وظايف عبادي است كه بر انسان در حد توان و وسعش تكليف شده و طبعاً يك انسان سالم و متعادل و قوي بهتر و بيشتر مي تواند اين وظيفه شرعي را انجام دهد. لذا ورزش سالم كه موجب گردد اين وظيفه مناسب تر انجام پذيرد، مي تواند به عنوان مقدمه كار خير تلقي گردد.

امیر خلیلیان رئیس دیوان محاسبات استان آذربایجان شرقی نیز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و کارکنان ورزشی و مدعوین از حسن توجه آقای رحیمی رئیس کل دیوان محاسبات کشور برای موافقت با میزبانی این استان تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است، این دوره از مسابقات با حضور تیم های ورزشی از استان های تهران، ستاد مرکزی، پیشکسوتان، خراسان شمالی، خوزستان، مازندران، قم، هرمزگان، زنجان،کردستان، همدان، فارس، اردبیل، خراسان جنوبی، ایلام، گیلان و آذربایجان شرقی در سه رشته فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :