معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نبود خودباوری در بانوان و وجود فرهنگ مردسالار در خانواده ها مانع از حضور جدی زنان در عرصه های اجتماعی شده است.
کد خبر: ۸۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 02 September 2015
هادی پژوهش، روز سه شنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان فارس افزود: با توجه به این که بخش عظیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند، استفاده از توان و ظرفیت آنها در دستگاه هایی که ارتباط بیشتری با حوزه زنان دارند باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: شناسایی بانوان توانمند و به کارگیری آنها در بخش های مدیریتی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تجربه نشان داده است که آنان در انجام وظایف خود موفق تر عمل می کنند.

او اظهار کرد: باید در زمینه فعالیت های مربوط به زنان تحولی ایجاد شود و با حضور مدیران نهادها و دستگاه ها، تغییراتی ایجاد شود که نتایج آن در جامعه قابل مشاهده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، افزایش خودباوری در خانواده ها را زمینه ساز کاهش معضلات اجتماعی دانست و اظهار داشت: خودباوری زنان در خانواده ها موجب تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس بالا و مقاوم در برابر مسائل اجتماعی می شود.

پژوهش، از فرمانداری ها خواست که به امور بانوان و نهاد خانواده توجه ویژه داشته باشند.
وی، آمار مربوط به ثبت طلاق در جامعه را نگران کننده توصیف کرد و افزود: در این زمینه باید به دنبال راهکارهای پیشگیرانه باشیم.

او اظهار کرد: قبل از مراجعه زوجین به دادگاه ، باید برای حل مشکلات آنان تدابیری اندیشیده شود و با بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه و دانشگاه ها برای فرهنگ سازی و مشاوره، از مشکلاتی که می تواند در آینده منجر به اختلافات خانوادگی شود پیشگیری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار