کد خبر: ۸۷۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 20 July 2020

 

تابناک/مسعود حلاج‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از راه‌اندازی 5 موزه جدید در استان گیلان و در شهرهای رشت، ماسوله، رودبار و شاندرمن تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت: موزه نهضت جنگل در خانه میرزا واقع در شهر رشت پس از اتمام مراحل مرمت و عملیات تجهیز آن به روی مردم و علاقمندان بازگشایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان استفاده از اماکن تاریخی و ‌تبدیل آن‌ها به فضاهای عمومی نظیر موزه‌ها را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بهره‌گیری از اماکن تاریخی به شکل اقامتگاه‌های سنتی، مراکز عرضه و کارگاه‌های صنایع‌دستی از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

حلاج‌پور فراهم آوردن شرایط لازم برای استفاده مردم و گردشگران از اماکن تاریخی را مورد اشاره قرار داد و در تشریح موزه‌های جدیدی که در گیلان راه‌اندازی می‌شوند تصریح کرد: موزه شهر رودبار واقع در کاخ ناهارخوران این شهرستان و موزه سنجش داخل مدرسه شهید دکتر بهشتی در رشت از جمله این موزه‌های جدید هستند.

وی از بازگشایی موزه شهر ماسوله در ساختمان میراث فرهنگی این شهر در آینده نزدیک خبر داد و با تأکید بر اینکه موزه مردم‌شناسی شاندرمن توسط بخش خصوصی در داخل ساختمانی سنتی این شهر راه‌اندازی می‌شود ابراز داشت: با فعال شدن و بازگشایی این اماکن تعداد موزه‌ها در استان گیلان افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از ایجاد موزه‌های تخصصی دیگری که در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد خبر داد و در تشریح بیشتر این مطلب خاطرنشان کرد: موزه‌های جدید استان گیلان پس از انجام فرآیندهای احیاء، مرمت و ‌تجهیز به شکل مشارکتی یا مستقل تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسند.

حلاج‌پور معضلات و مشکلاتی که بحران شیوع ویروس کرونا در حوزه گردشگری استان گیلان و سراسر کشور برجای گذاشته است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با تمام این احوالات و شرایط، اما همچنان می‌توان بر روی بخش گردشگری به عنوان مزیتی برای توسعه پایدار استان گیلان هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اهمیت حفظ ارزش‌های اجتماعی، سنت‌ها، آداب و رسوم، روش‌ها و جنبه‌های کارکردهای انسانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با یک برنامه‌ریزی دقیق و مستمر برای تحقق اهداف اشاره شده تلاش می‌کند.

حلاج‌پور با اشاره به اینکه استان گیلان ذخایر فرهنگی بی‌نظیری دارد نگهداری، حفاظت و صیانت از این گنجینه‌های فرهنگی پرارزش را بسیار پراهمیت تلقی کرد و افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تمام ابزارها و ظرفیت‌های موجود برای صیانت و پاسداری از میراث ناملموس استان استفاده می‌کند.

به گزارش تسنیم استان گیلان از جمله مناطقی محسوب می‌شود که با داشتن جاذبه‌های فراوان طبیعی، تفریحی، تاریخی و فرهنگی فراوان همواره به عنوان مقصد نخست سفرها در کشور محسوب شده و می‌شود؛ از طرفی در چند ماهه اخیر به علت شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های گردشگری این استان تعطیل و به حالت تعلیق درآمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار