مصطفی آزادبخت با تاکید بر اینکه استان همدان در وضعیت هشدار قرار دارد تصریح کرد: بقیه شهر‌های استان نیز در وضعیت زرد هستند.
کد خبر: ۸۷۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 22 July 2020
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه پنج شهرستان استان در وضعیت قرمز است، گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است بنابراین باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید جدی‌تر شود.

به گزارش فارس، آزادبخت با بیان اینکه پنج شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا هستند اظهار کرد: ملایر، همدان، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ وضعیت خوبی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان در وضعیت هشدار قرار دارد تصریح کرد: بقیه شهر‌های استان نیز در وضعیت زرد هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنند، زیرا در تیرماه تعداد بستری‌ها نسبت به ماه‌های قبل چند برابر شده و این خیلی خطرناک است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های هفت‌گانه ستاد کرونا فعال هستند و همه وظایف خود را انجام می‌دهند گفت: با همه این‌ها اصل همکاری با مردم است، زیرا به این زودی‌ها ویروس کرونا از بین جوامع بشری جمع نمی‌شود.

آزادبخت با تاکید بر اینکه باید همزمان دو پارامتر تاب‌آوری اقتصادی و تقویت سلامت همگانی را پیش ببریم بیان کرد: در شرایط کنونی هم باید فعالیت اقتصادی داشته و هم با رعایت مسائل بهداشتی سلامت مردم را مدنظر قرار دهیم.

وی برپایی مراسمی همچون عروسی، عزا و دورهمی‌ها را عامل اصلی شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برگزاری این مراسمات و تجمع بیش از ۱۰ نفر ممنوع است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه برای محل‌های اجتماع همچون پادگان‌ها، بهزیستی و زندان‌ها نیز تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است افزود: از مردم همدان که با فرهنگ خود شناخته شده‌اند تقاضا داریم با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت شخصی در مهار این ویروس منحوس کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مراجعه به ادارات بدون ماسک ممنوع است گفت: مردم در حین حضور در بیرون ماسک را فراموش نکنند و با ورود به منزل نیز با شستشوی دست برای قطع زنجیره ابتلا کمک کنند.

 آزادبخت در خصوص وضعیت تخت بیمارستان‌ها نیز تصریح کرد: با وجود افزایش میزان بستری‌ها، توانستیم تخت‌های بستری را مدیریت کنیم، اما دیگر ظرفیت بیمارستان‌ها نیز در حال تکمیل است که در صورت عدم رعایت بهداشت با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی پزشکان و کادر درمان که جان برکف و ایثارگرانه به میدان آمده و خدمت می‌کنند تاکید کرد: ما رسالت سنگینی داریم، زیرا برای حفظ جان جامعه پزشکی هرچه رعایت بهداشت را مد نظر داشته باشیم، بار روی دوش آن‌ها را کم کرده‌ایم.

معاون سیاسی ـ. امنیتی استاندار همدان در پایان با بیان اینکه همدان در درمان مبتلایان به کرونا جزو سه استان برتر است گفت: اگر روال در عدم بهداشت فردی ادامه یابد، مبتلایان سیر صعودی داشته و با مشکل روبرو می‌شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار