بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 03 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

گزينش مديران ناكارآمد در گیلان، بلاي جان محيط زيست شده است


تابناک گیلان: در يك شهر كوچك با حدود 80 هزار نفر جمعيت كه ظاهرا نبايد مديريت چند واحد جمع‌آوري ضايعات در اين شهر كار دشواري به نظر برسد ضايعات در آن با عدم مديريت صحيح به يك معضل زيست‌محيطي در اين شهر تبديل شده است تا آنجا كه اين مشكل بسيار بسيار ساده، طي چندين سال، منظر ورودي شهر لنگرود را براي شهروندان و گردشگران ناخوشايند كرده است.


احمد زاهدي لنگرودي- فعال محيط زيست در روزنامه آرمان نوشت: تاثير مديريت كلان محيط زيست بر مديريت خرد، بر كسي پوشيده نيست. اما آنچه قابل توجه است تاثير قابل ملاحظه و بسيار موثر مديريت خرد بر وضعيت محيط زيست در جوامع محلي است. آنچه در جوامع محلي نمود بارز پيدا مي‌كند، با وجود قوانين خوب و قابل قبول و نگرش جامع محيط زيستي در سطح كلان، عدم كارآمدي برخي مديريت‌ها در سطوح پايين‌تر است.

گزينش برخی مديران ناكارآمد در محيط زيست و عدم وجود ديدگاه كارشناسي در اين نوع گزينش‌ها، بلاي جان محيط زيست در كليه جنبه‌هاي آن شده است. يك مثال از اين نوع عملكرد را مي‌توان در نوع نظارت و مديريت واحدهاي جمع‌آوري ضايعات در شهرستاني كوچك در شرق گيلان -لنگرود- شاهد بود؛ در يك شهر كوچك با حدود 80 هزار نفر جمعيت كه ظاهرا نبايد مديريت چند واحد جمع‌آوري ضايعات در اين شهر كار دشواري به نظر برسد ضايعات در آن با عدم مديريت صحيح به يك معضل زيست‌محيطي در اين شهر تبديل شده است تا آنجا كه اين مشكل بسيار بسيار ساده، طي چندين سال، منظر ورودي شهر را براي شهروندان و گردشگران ناخوشايند كرده است.

رويكرد ناكارآمد مديريت محيط‌زيست در اين شهر كوچك مي‌تواند نمونه‌اي در هر نقطه ديگر در كشور باشد. وجود جايگاه‌هاي جمع‌آوري ضايعات في‌نفسه محملي براي بازيافت مواد دورريختني محسوب مي‌شوند و قاعدتا بايد نعمتي براي محيط زيست و بخشي از مديريت پسماند باشند، اما قرار گرفتن تعداد قابل توجهي از آنها در مدخل شهر لنگرود چهره نامناسبي براي اين شهر توريستي ايجاد كرده است.

به جرات مي‌توان شهر لنگرود را مركز جمع‌آوري ضايعات در شرق گيلان دانست؛ چرا كه مراكز جمع‌آوري اين شهر از چابكسر تا لاهيجان را پوشش داده و در بازيافت مواد زائد نقش موثري را ايفا مي‌كنند. اين درحالي است كه اين كمك به محيط زيست، براي خود شهر لنگرود آفت محيط زيست شده است. متاسفانه تنها ديدگاه غيركارشناسي و غيرعملي موجود، انتقال اين واحد‌ها از ورودي شهر به محل‌هايي خارج از معرض ديد هستند كه علاوه بر بار هزينه‌هاي گزاف بر گرده مالكان واحدها و مسئولان شهري، مستلزم مقابله با تنش‌هاي اجتماعي عديده نيز هست.

در واقع چاره مشكل در پاك كردن صورت مساله ديده شده است. از آنجا كه تنها معضل موجود، آلودگي بصري است كافي است منابع اين نوع آلودگي از منظر عمومي خارج شود كه مي‌توان با ارائه چند راهكار بسيار ساده و با كمترين هزينه به اين مهم دست يافت. تكميل حصار اطراف هر مركز جمع‌آوري، ممانعت از دپوي ضايعات در بيرون از محدوده واحدها با نظارت و پايش مداوم، رنگ‌آميزي نماي بيروني و موارد بسيار ساده و كم‌هزينه‌اي از اين دست است كه ضامن بقاي اين شغل پردرآمد، اشتغالزا و سازگار با طبيعت است از ساده‌ترين راهكارهاست تا با به حداقل رسانيدن هزينه، حداكثر تاثيرگذاري را داشته باشيم و مضاف بر آن شاهد تداوم صنعت مفيد و سازگار با طبيعت بازيافت در شرق گيلان باشيم.

بدهی 90 میلیارد تومانی مشترکان برق در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از بدهی 90 میلیارد تومانی مشترکان برق به این شرکت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید طالبی عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های توزیع برق این شهرستان با اشاره به وجود یک‌میلیون و 277 هزار مشترک برق در گیلان اظهار کرد: 47 درصد از مشترکان برق استان خانگی هستند.

وی سرانه مصرف برق مشترکان گیلان را 2 هزار کیلووات ساعت در سال 93 عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف مذکور سه برابر مصرف جهانی است.

طالبی با بیان اینکه مشترکان 90 میلیارد تومان به شرکت توزیع برق در گیلان بدهکار هستند، تصریح کرد: 40 درصد از مبلغ مذکور مربوط به مشترکان خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از افزایش 7.3 برابری مصرف برق امسال نسبت سال 93 در استان خبر داد و بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد وقوع اوج مصرف در روز هستیم و بخش بسیاری از این موضوع مربوط به اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی است.

وی به ساعت اوج مصرف خانگی بین ساعت 20 تا 24 در گیلان اشاره کرد و گفت: مدیریت مصرف انرژی از طرف مشترکان کمک بسیاری به پایداری شبکه‌های برق و کاهش هزینه‌های برق مصرفی در استان می‌کند.

طالبی با اشاره به اینکه برق مشترکان از طریق 27 هزار کیلومتر فشار متوسط 20 کیلوولت و فشار ضعیف در گیلان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: برق مصرفی مشترکان از طریق 17 هزار پست برق تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان 78 درصد از مشترکان برق استان را خانگی عنوان کرد و یادآور شد: 47 درصد از برق مصرفی برق گیلان را بخش خانگی تشکیل می‌دهد و بقیه در دیگر مصارف استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر سرویس و تعمیر به‌موقع شبکه‌های برق، اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 535 روستای گیلان از برق برخوردار هستند.

طالبی به برق‌رسانی به بسیاری از مناطق کوهستانی و سخت‌گذر در گیلان اشاره کرد و افزود: پراکندگی مشترکان از مشکلات در استان است و سرویس‌دهی را سخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه مقام نخست گستردگی توزیع برق در کشور را این استان دارد، بیان کرد: رطوبت بالا از مشکلات در گیلان است  و موجب خورندگی و کاهش عمر تجهیزات می‌شود.

آﯾﺎ ﺍﺳﻢ ﻗﺪﯾﻢ ﺷﻬﺮﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﺪ؟

ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ = ﺍﺳﭙﺎﻧﻪ – ﺳﭙﺎﻫﺎﻥ – ﺟﯽ
ﻣﯿﺎﻧﺸﻬﺮ = ﻣﯿﺎﻧﺪﻩ – ﺷﻬﺮ ﺻﻮﺭ
ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ = ﻋﺒﺎﺩﺍﻥ
ﺁﺑﺎﺩﻩ = ﺁﻭﺍﺩﯾﺠﻪ _ ﺁﭘﺎﺗﯿﻪ
ﺍﺭﺩﺑﯿﻞ = آرتاویل
ﺍﺳﻔﺮﺍﯾﻦ = ﻣﯿﺎﻥ ﺁﺑﺎﺩ
ﺍﺷﮑﻨﺎﻥ = ﺳﻮﺩﺍﺑﮕﺮﺩ
ﺍﻧﺰﻟﯽ = ﺑﻨﺪﺭ ﭘﻬﻠﻮﯼ
ﺍﻫﺮ = ﺍﺭﺳﺒﺎﺭﺍﻥ
ﺍﯾﺬﻩ = ﻣﺎﻝ ﺍﻣﯿﺮ – آنزان
ﺍﯾﻼﻡ = ﺣﺴﯿﻦ ﺁﺑﺎد
ﺍﻫﻮﺍﺯ = ﻧﺎﺻﺮیه – اکسین
ﺁﺫﺭﺷﻬﺮ = ﺩﻫﺨﻮﺍﺭﻗﺎﻥ
ﺁﻣﻞ = آمارد
ﺍﺭﺍﮎ = ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺁﺑﺎﺩ
ﺍﻧﺪﯾﻤﺸﮏ = ﺻﺎﻟﺢ ﺁﺑﺎﺩ
ﺍﯾﺮﺍﻧﺸﻬﺮ = ﭘﻬﺮﻩ
ﺍﺭﻭﻣﯿﻪ = ﺭﺿﺎﺋﯿﻪ
ﺑﺠﻨﻮﺭﺩ = ﺑﯿﮋﻧﮕﺮﺩ – ﭼﺮمگاﻥ
ﺑﻬﺒﻬﺎﻥ = ارجان
ﺑﻮﺷﻬﺮ = ﺭﯼ ﺷﻬﺮ
ﺑﺎﺑﻞ = مه میترای
ﺑﺎﺑﻠﺴﺮ = ﻣﺸﻬﺪ ﺳﺮ
ﺑﻨﺪﺭ ﺍﻣﺎﻡ = ﺑﻨﺪﺭ ﺷﺎﻫﭙﻮﺭ
ﺑﻨﺪﺭ ﺗﺮﮐﻤﻦ = ﺑﻨﺪﺭ ﺷﺎﻩ
ﺑﻨﺪﺭ ﻋﺒﺎﺱ = ﮔﻤﺒﺮﻭﻥ
ﺑﻬﺸﻬﺮ = ﺍﺷﺮﻑ
ﺑﯿﺮﺟﻨﺪ = قهستا
ﺑﯿﺠﺎﺭ = ﮔﺮﻭﺱ
ﭘﺎﻭﻩ = ﺍﻭﺭﺍﻣﺎﻧﺎﺕ
ﺧﺮﻡ ﺍﺑﺎﺩ = ﺷﺎﭘﻮﺭﺧﻮﺍﺳﺖ
ﭘﻠﺪﺧﺘﺮ = ﭘﺎﭘﯿﻞ
ﭘﯿﺮﺍﻧﺸﻬﺮ = ﺧﺎﻧﻪ
ﺗﺎﮐﺴﺘﺎﻥ = ﺿﯿﺎﺀﺁﺑﺎﺩ ، سیادهن
ﺗﺒﺮﯾﺰ = تَورِژ
تهران=طهران
ﺗﻨﮑﺎﺑﻦ = ﺷﻬﺴﻮﺍﺭ
ﺧﺮﻣﺸﻬﺮ = ﻣﺤﻤﺮﻩ
ﺧﻠﺨﺎﻝ = ﻫﺮﻭﺁﺑﺎﺩ
ﺧﻮﯼ = ﺳﻮﻟﺪﻭﺯ ﺩﺍﺭﺍﺏ = ﺩﺍﺭﺍﺑﮕﺮﺩ .. ﻗﺪﯾﻤﯿﺘﺮﯾﻦ ﺷﻬﺮ ﻫﺨﺎﻣﻨﺶ
ﺩﺍﻣﻐﺎﻥ = ﺻﺪ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩ
ﺩﺭﻩ ﺷﻬﺮ = ﺑﺪﺭﻩ
ﺩﺭﻩ ﮔﺰ = ﻣﺤﻤﻮﺩﺁﺑﺎﺩ
ﺩﺯﻓﻮﻝ = ﺩﮊﭘﻞ
ﺩﺳﺘﮕﺮﺩ = ﺧﻠﺠﺴﺘﺎﻥ
ﺩﺷﺖ ﺁﺯﺍﺩﮔﺎﻥ = ﺳﻮﺳﻨﮕﺮﺩ – ﺩﺷﺖ
ﺩﻫﺪﺷﺖ = ﺑﻼﺩﺷﺎﻫﭙﻮﺭ
ﺩﻭﺩﺍﻧﮕﻪ = ﮐﻬﻨﻪ ﺩﻩ
ﺩﯾﻮﺍﻧﺪﺭﻩ = ﻣﯿﺮﺍﻧﺸﺎﻩ
ﺭﺍﻣﺴﺮ = ﺳﺨﺖ ﺳﺮ
ﺭﺷﺖ = ﺑﯿﻪ ﭘﺲ
ﺭﯼ = ﺭﺍﻗﺲ – ﺭﮐﺲ
ﺯﺍﻫﺪﺍﻥ = ﺩﺯﺩﺍﺏ
ﺯﻧﺠﺎﻥ = کهن دژ ، خمسه
سیرجان=سمنگان
ﺳﺎﺭﯼ = ﻃﻮﺳﺎﻥ
ﺳﺎﺭﺩﻭﺋﯿﻪ = ﺍﺳﻔﻨﺪﻗﻪ ﺟﯿﺮﻓﺖ
ﺳﺒﺰﻭﺍﺭ = ﺑﯿﻬﻖ
ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺁﺑﺎﺩ = ﺣﺎﺟﯽ ﺁﺑﺎﺩ
ﺳﻠﻤﺎﺱ = ﺷﺎﭘﻮﺭ
ﺳﻤﻨﺎﻥ = ﻗﻮﻣﺲ
ﺳﻨﻨﺪﺝ = ﺳﻨﻪ ﺩﮊ
ﺷﺎﺩﮔﺎﻥ = ﻓﻼﺣﯿﻪ
ﺷﺎﻩ ﺁﺑﺎﺩ = ﻏﺮﺏ ﻫﺎﺭﻭﻥ ﺁﺑﺎﺩ
ﺷﻤﯿﺮﺍﻧﺎﺕ = ﺗﺠﺮﯾﺶ ، طجرشت
ﺷﻬﺮ ﮐﺮﺩ = ﺩﻩ ﮐﺮﺩ
ﺷﻬﺪﺍﺩ = ﺧﺒﯿﺾ
ﺷﻮﺵ= ﺳﻮزیانا
ﺷﻬﺮﯾﺎﺭ = ﻋﻠﯿﺸﺎﻩ ﻋﻮﺽ
ﺷﯿﺮﺍﺯ = ﺷﯿﺮﺍﻥ ﺁﺯ
ﻃﺎﺭﻡ ﺳﻔﻠﯽ = ﺳﯿﺮﺩﺍﻥ
ﻃﺎﺭﻡ ﻋﻠﯿﺎ = ﺟﻮﺭﺯﻕ
ﻃﺎﻟﻘﺎﻥ = ﺷﻬﺮﮎ
ﻃﺒﺲ = ﮔﻠﺸﻦ
ﻋﻠﯽ ﺁﺑﺎﺩ = ﺷﺎﻫﯽ
ﻓﺮﺩﻭﺱ = ﺗﻮﻥ
ﻓﺮﯾﺪﻥ = ﺩﺍﺭﺍﻥ
ﻓﺴﺎ = ﭘﺴﺎ
ﻗﺎﺋﻢ ﺷﻬﺮ = ﺷﺎﻫﯽ – ﻋﻠﯽ ﺁﺑﺎﺩ
ﻗﺮﻭﻩ = ﯾﯿﻼﻕ
ﻗﺰﻭﯾﻦ = کشوین
ﺷﻬﺮﺿﺎ = قمشه
ﻗﻢ = آرتاریت
ﻗﻮﭼﺎﻥ = ﺧﯿﺒﻮ ﺷﺎﻩ
ﮐﺎﺯﺭﻭﻥ ﺷﻬﺮ = ﺷﺎﻫﭙﻮﺭ
ﮐﺎﺷﻤﺮ = ﺗﺮﺷﯿﺰ
ﮐﺮﻣﺎﻥ = گواشیر
ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ = ﮐﺎﻣﺒﺎﺩﻥ
ﮐﻼﺭﺩﺷﺖ = ﺣﺴﻦ ﮐﯿﻒ
ﮐﻼﻟﻪ = ﮐﻮﮐﻼﻥ
ﮐﻠﯿﺒﺮ = ﺑﺮﺑﺮ
ﮔﭽﺴﺎﺭﺍﻥ = ﮐﺎﺭﻭﺍﻧﺴﺮﺍ
ﮔﺮﮔﺎﻥ = ﺍﺳﺘﺮ ﺁﺑﺎﺩ
ﮔﺮﻣﺴﺎﺭ = خوار
ﮔﻨﺒﺪ ﮐﺎﻭﻭﺱ = ﺩﺷﺖ ﮔﺮﮔﺎﻥ
ﻻﻫﯿﺠﺎﻥ = ﺭﯾﻪ
ﻟﻨﺠﺎﻥ = لنجون
ﻟﻮﺍﺳﺎﻧﺎﺕ = ﮐﻠﻨﺪﻭﮎ
ﻣﺮﯾﻮﺍﻥ = ﺩﮊﺷﺎﻫﭙﻮﺭ
ﻣﻼﯾﺮ = ﺩﻭﻟﺖ ﺁﺑﺎﺩ
ﻣﻠﮑﺎﻥ = ﻣﻠﮏ ﮐﻨﺪﯼ
مشهد= توس ، سناباد
ﻣﺸﮑﯿﻦ ﺷﻬﺮ = ﺧﯿﺎﻭ
ﺟﻬﺮﻡ = ﮔﻬﺮﻡ
ﻣﻤﺴﻨﯽ = مالکی
ﻣﯿﺎﻧﻪ = ﻣﯿﺎﻧﺞ
ﻧﻮﺭ = ساﻟﺪﻩ
ﻧﻬﺒﻨﺪﺍﻥ = ﺷﻮﺳﻒ
ﻧﻰ ﺭﻳﺰ = ﻧﻴﺰﻩ ﺭﻳﺰ ‏( ﺳﻼﺡ ﺧﺎﻧﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﻴﺮ ‏) ﻣﺤﻞ ﺳﺎﺧﺖ ﻧﻴﺰﻩ
ﻧﯿﮑﺸﻬﺮ = ﻗﺼﺮ ﻗﻨﺪ
ﻧﻮﺷﻬﺮ = خاچک
ﻫﺸﺘﺮﻭﺩ = ﺁﺫﺭﺍﻥ
ﻫﻤﺪﺍﻥ = هگمتانه – ﺍﮐﺒﺎﺗﺎﻥ
ﻫﺎﺩﯼ ﺷﻬﺮ = ﻋﻠﻤﺪﺍﺭ ﮔﺭﮔﺮ
ﻫﺸﺘﭙﺮ = هشتپر طوالش ، تالش
ﻫﻮﯾﺰﻩ = هوزگان
ﯾﺎﺳﻮﺝ = ﺗﻞ ﺧﺴﺮﻭ
ﯾﺰﺩ = ﺍﯾﺴﺎﺗﯿﺲ،گثه
ﺯﺍﺑﻞ = حسین آباد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کشاورزان متطقه خرشتم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
با سلام بیاید تخریب زمینهای کشاورزی باغات چای پرتغال وتوت مردم خرشتم درکندسر کومله لنگرود را ببینید که باحمایت مسولین با لیاقت وکارمندان خیانتکار بعضی ادارات وپیمانکار گولکویستی چگونه طبیعت زیبای منطقه رو نابود کردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار