با دستور رییس جمهور:
مرحله دوم پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه با دستور رییس جمهور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 16 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ معاون آب و آبفا وزارت نیرو در مراسم بهره برداری از این پروژه اظهار داشت: این پروژه به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز و با سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده است.

قاسم تقی زاده خامسی بیان داشت:  ظرفیت تولید آب این پروژه در پایان اجرای فاز دوم، ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که تا پایان شش ماهه اول امسال این ظرفیت به ۶۰ هزار مترمکعب ارتقاء می یابد.

وی هدف از اجرای این پروژه را تامین آب شرب بندرخمیر و  بخشی از آب شرب مورد نیاز کلان شهر بندرعباس از آب خلیج فارس عوان کرد.

این مقام مسوول گفت: در سایت آب شیرین کن بندرعباس، آب شور خلیج فارس از طریق فرآیند مدرن اسمز معکوس (Reverse Osmosis) نمک زدائی می شود.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز نهایی این پروژه تا پایان شش ماهه دوم امسال، علاوه برکاهش ایسی (شوری) ،آب شرب بندرعباس دو برابر شیرین می شود و شاهد ارتقاء کیفیت و توزیع همگن آب در کلان شهر بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

افزایش ظرفیت تولید آب شیرین کن در هرمزگان در دولت تدبیر و امید

معاون وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبتهای خود در این مراسم گفت: با تلاش های صورت گرفته ظرفیت تولید آب شیرین کن ها در استان هرمزگان افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

تقی زاده خامسی تصریح کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، میزان آب تولیدی آب شیرین کن ها ۸ میلیون متر مکعب در سال بود در حالی که اکنون با افتتاح فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس این میزان به ۴۵ میلیون متر مکعب در سال افرایش یافته است

وی بیان داشت: تا پایان دولت دوازدهم میزان آب تولیدی آب شیرین کن ها به ۸۹ میلیون متر مکعب خواهد رسید که از این میزان ۵۱ میلیون مترمکعب آن در شهر بندرعباس است.

تقی زاده خامسی گفت: ۵۴ پروژه در بخش نمک زدایی  به ارزش ۱۳ هزار و ۵۴۳  میلیارد ریال اجرا یا در دست اجراست که با توجه به توسعه روز افزون جمعیت و سرمایه گذاری ها نیازمند اعتبارات بیشتری در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار