کد خبر: ۸۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 03 September 2015

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم و شوراها از منابع‌طبیعی و محیط زیست مراقبت کرده و هرگونه تغییرکاربری و صدور مجوزهای غیرقانونی را گزارش دهند.
خبرگزاری فارس: مردم تغییر کاربری در منابع‌ طبیعی را گزارش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح جنگل‌‌کاری روستای چالشم این شهرستان با اشاره به وضعیت تخریب جنگل‌ها اظهار کرد: شورا برای کمک به دولت وظیفه مهمی دارد.

وی تقویت نیروهای حفاظت از انفال الهی و جنگل‌ها را از وظایف مهم شوراها بیان کرد و گفت: جنگل‌ها وظیفه حفظ منابع خاک و آب و هوا را به‌عهده دارند و اگر از بین بروند همه چیز و زندگی از بین می‌رود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مردم نقش مهمی در حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی دارند، تصریح کرد: شوراها و مردم هرگونه تغییر کاربری‌ها و صدور مجوزهای غیرقانونی را گزارش دهند.

وی مدیریت از مراتع حفاظت‌شده را امری مهم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: مسئولیت داریم در بحث اکوسیستم حساسیت بیشتری اعمال شود.

ابتکار با اشاره به اینکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه قوانینی که مسئولیت نظارت دارد در حد کلان ذکر شده است، یادآور شد: با سازمان جنگل‌ها همکاری داریم تا مدیریت جنگل‌های کشور به‌ویژه هیرکانی پایدار شود.

وی خدمات سازمان‌های محیط زیست و جنگل‌ها را در راستای حفظ آب و خاک و جلوگیری از سیل و رانش زمین اعلام کرد و متذکر شد: در هر منطقه برای حفاظت از منابع طبیعی از مردم آن باید استفاده شود و مشارکت مردم در این زمینه امری مهم و تاثیرگذار در جلوگیری از تخریب جنگل‌هاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره تصویب طرح ممنوعیت برداشت از جنگل‌های شمال کشور، خاطرنشان کرد: این طرح اکنون در حال اجراست و هرگونه برداشت از جنگل به جز درختان آسیب‌دیده و بیمار و افتاده در عرصه‌های طبیعی استان‌های شمالی ممنوع است.

به گزارش فارس، ابتکار در ادامه بازدید خود از طرح جنگل‌داری شن‌رود و احیای جنگل سیاهکل، پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر در حوزه بررسی تداخل منطقه آزاد انزلی با پارک ملی بوجاق و... بازدید می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار