رئیس دانشگاه جهرم ا بیان اینکه بیش از ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی فیزیولوژی ورزش ارسال شده است گفت:تعداد ۸۶ مقاله در بین این آثار پذیرفته شد.
کد خبر: ۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳ 28 February 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین همایش ملی فیزیولوژی ورزش ظهر امروز در دانشگاه جهرم برگزار شد.

مسعود نادریان، رئیس دانشگاه دولتی جهرم، در این همایش یکی از نیازهای اساسی کشور را فراگیر شدن ورزش همگانی عنوان کرد و اظهار داشت: هنوز فرهنگ آمادگی جسمانی در بین آحاد جامعه نهادینه نشده است و فقط به مقوله ورزش قهرمانی و شرکت در مسابقات توجه شده است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما در حال تحول عظیم و در معرض جهانی شدن است افزود: باید تسهیلات و شرایطی را فراهم کنیم تا ورزش به عنوان اولویت نخست در اوقات فراغت مردم قرار گیرد.

نادریان با بیان اینکه حرکت با فطرت انسان سازگاری دارد خاطرنشان کرد: ورزش می‌تواند سهم مهم و اثربخشی در سلامت عمومی داشته باشد و در همین راستا باید در ورزش همگانی سرمایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کم‌تحرکی و چاقی و عوارض ناشی از آن به عنوان یک بیماری، جان هزاران نفر از مردم این مرز و بوم را به خطر انداخته است بیان کرد: امید است برگزاری این همایش‌ها برای مسئولان برنامه‌ریز شهری هشداری باشد که در حوزه سلامت عمومی جایگاه بخش ورزش را تبیین کنند.

رئیس دانشگاه سراسری جهرم با بیان اینکه بیش از 120 مقاله در محور فعالیت بدنی و تغذیه، فعالیت بدنی و تندرستی، فعالیت بدنی و سیستم ایمنی، فعالیت بدنی و سیستم تنفسی، فعالیت بدنی و غدد درون ریز و غیره به دبیرخانه این همایش ارسال شده است خاطرنشان کرد: تعداد 86 مقاله در بین این آثار پذیرفته شد.

وی بیان کرد: 10 مقاله در قالب سخنرانی و 76 مقاله در قالب پوستردر این همایش ارائه شد و مقالات برتر در فصل‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم چاپ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار