کد خبر: ۸۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 04 September 2015

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان بندر آستارا گفت: همه باید برای تقویت و پویایی فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه تلاش کنیم.
[امام جمعه آستارا: همه باید برای تقویت فرهنگ دینی در جامعه تلاش کنیم]

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا افزود: اهمیت به مسائل دینی منجر می شود که جامعه مسیر سالم و سعادتمندی را در پیش بگیرد.
وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع در مسائل اجتماعی شاهد بداخلاقی ها و بدرفتاری ها از سوی عده ای هستیم ، اضافه کرد: بدپوششی و بدحجابی نمونه ای از این ناهنجاری های اجتماعی محسوب می شود که می تواند پیامدهای شومی را در پی داشته باشد.
وی با تقدیر از تصمیم گیری مسوولان دستگاه قضا در برخورد با مظاهر ضدفرهنگی ، بیان کرد: نباید اجازه داد تا برخی با اعمال و رفتار خود، عفت و حیا را در جامعه زیر سوال ببرند.
حجت الاسلام حافظ نیا خواستار نظارت بیش از پیش بر نوع عرضه و قیمت البسه در بازار آستارا شد و افزود: بسیاری از لباس های موجود در ویترین مغازه ها الگویی برگرفته از دنیای غرب را دارند که شایسته جامعه اسلامی نمی باشد.
وی ادامه داد: شایسته است آمران به معروف ، بسیجیان ، جامعه علمی و دانشگاهی و نهادهای نظارتی به وظیفه خود در این راستا بهتر از قبل عمل کنند.
خطیب جمعه آستارا با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در سینمای آستارا ، گفت: این فیلم مورد تایید مراجع عظام تقلید قرار گرفته و پاسخی روشن به دغدغه های مقام معظم رهبری در باب مسائل فرهنگی دارد.
حجت الاسلام حافظ نیا به تصویر کشیدن زندگی پیامبر (ص) را در این فیلم در نوع خود بی نظیر خواند و افزود: این فیلم در حقیقت پاسخ دندان شکنی است به کسانی که با بیرق منقش به نام محمد رسول الله (ص) در قالب گروه های تکفیری و داعش به جنگ با اسلام ناب محمدی (ص) برخاسته اند.
وی از شهروندان آستارایی خواست تا با حضور پرشور خود برای تماشای این فیلم فرهنگ دینی خود را به تصویر بکشند.
امام جمعه آستارا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ، گفت: آمدن ما بر سر میز مذاکره مشروط به لغو شدن تحریم هاست و مذاکرات ما با کشورهای 1+5 به غیر از مسائل هسته ای نبوده و ملت و دولت ایران اسلامی با استقامت مدافع آرمان های خود بوده و هستند.
وی در ادامه با اشاره به قیام خونین 17 شهریور سال 1357 ، افزود: پیروزی و نیز اقتدار روز افزون انقلاب اسلامی را مرهون خون پاک شهدا هستیم.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار