کتاب تاریخ سیاسی عراق از ۱۹۲۰ تا ۲۰۰۳ میلادی تالیف مرتضی اکبری استادیار دانشگاه ایلام منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 17 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ به منظور استفاده عموم دانشجویان رشته تاریخ در مقاطع مختلف و بخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مطالعات عراق، این کتاب چاپ و منتشر شده است.

این کتاب به تاریخ سیاسی عراق از سال ۱۹۲۰ تا سال ۲۰۰۳ میلادی که سال سقوط حزب بعث و دولت صدام حسین است، می‌پردازد و نخست وزیرانی که اقدام به تشکیل کابینه کرده‌اند را به ترتیب زمانی مورد بررسی قرار داده است.

کتاب حاضر شامل چهار فصل است، که فصل اول تاریخ سیاسی عراق از ۱۹۲۰ تا ۱۹۶۸ میلادی (عصر سلطنت) را بررسی کرده و فصل دوم به تاریخ سیاسی عراق در عصر جمهوری از کودتای عبدالکریم قاسم تا روی کار آمدن حزب بعث (۱۹۵۸ تا ۱۹۶۸ ) پرداخته است.

فصل سوم کتاب نیز دربرگیرنده تاریخ سیاسی عراق در دوره اول بعثی‌ها (عصر برادران عبدالسلام محمد عارف و عبدالرحمن محمد عارف) است و فصل چهارم به تاریخ سیاسی عراق در دوره دوم بعثی ها (دوره احمد حسن البکر و صدام حسین) اشاره‌ کرده است.

 لازم به ذکر است، اکبری استادیار استادیار دانشگاه ایلام به منظور استفاده عموم و بخصوص دانشجویان رشته های تاریخ، مطالعات عراق و علوم سیاسی در مقاطع مختلف تحصیلی، اقدام به تالیف کتاب دیگری با عنوان تاریخ سیاسی عراق پس از صدام حسین از سال ۲۰۰۳ تا اوت ۲۰۲۰ میلادی کرده است که در آینده نزدیک منتشر می شود.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار