رییس شورای قضایی استان فارس با بیان این که جرایم مواد مخدر در صدر جرایم است ، بیان کرد: در مبحث مواد مخدر باید تمرکز بر پیشگیری باشد و تا آنجا که میسر است باید آسیب های آن را به حداقل برسانیم.
کد خبر: ۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳ 28 February 2015
به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی مهر در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم ، در شیراز، برخورد پیشگیرانه با جرایم را بهترین سلاح و برخورد دانست .

رییس کل دادگستری فارس گفت:با توجه به اقتضای زمان حال با همکاری و همیاری تمام نهادها و دستگاه های ذی ربط باید برخورد با جرایم کیفری پیشگیرانه و بازدارنده باشد.

رییس شورای قضایی استان فارس با بیان این که جرایم مواد مخدر در صدر جرایم است ، بیان کرد: در مبحث مواد مخدر باید تمرکز بر پیشگیری باشد و تا آنجا که میسر است باید آسیب های آن را به حداقل برسانیم.

القاصی مهر با اشاره به سیر تحول جرایم سنتی به سمت جرایم مجازی اظهار داشت: باید پس از جرایم مواد مخدر، جرایم ارتکابی در فضای مجازی و حوزه های مرتبط با آن بررسی و آسیب شناسی شود چرا که برخی از جرایم عمومی ریشه در آن دارد.

رییس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: رویکرد زندگی اجتماعی به سوی زندگی الکترونیکی و مجازی در حال تغییر است، بنابراین نتیجه غفلت از این حوزه، افزایش آسیب ها و جرایم اجتماعی است.

وی در مورد رهیافت های پیشگیری از جرایم بیان داشت:در حال حاضر اقدامات از نوع مقابله ای و کیفری است که بازدارندگی آنها موقت است در حالی که پیشگیری زمانی اثربخش خواهد بود که دائمی و همیشگی باشد.

القاصی مهر از سرقت به عنوان دومین جرم در استان فارس یاد کرد و بیان داشت: خوشبختانه با راهکارهای کیفری انجام شده در سال جاری از آمار سرقت کاسته شده است.

وی افزود: در ارتباط با پرونده های سرقت از جمله اقدامات صورت گرفته ، اختصاص شعب ویژه ، برخورد قاطع و قانونی و بدون اغماض با سارقان است.

رییس کل دادگستری استان فارس با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال گفت: دستگاه قضا در مقام نفی و تایید این آیین نیست اما باید رویکرد محله محور را مدنظر قرارداده تا آسیب ها و حوادث ناشی از آن به حداقل برسد.

رییس کل دادگستری استان فارس همچنین در دیدار با مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز فارس بر هم افزایی دو مجموعه برای توسعه امنیت عمومی تاکید کرد.

القاصی مهر با بیان ظرفیت ها و ذخائر مذهبی، علمی، فرهنگی و ادبی شهر شیراز اظهار داشت: دو مجموعه قضایی و رسانه ملی در استان فارس می توانند در سایه همدلی و هم افزایی به اقدامات خوبی برای دستیابی به اهداف نظام نائل شوند .

رییس شورای قضایی استان فارس با تاکید بر این که همه نهاد ها و دستگاه ها در امر پیشگیری از وقوع جرم نقش صیانت از جامعه را بر عهده دارند افزود: وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی همانند فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر دوش همه دستگاه هاست .

وی افزود:بی شک صدا و سیما به عنوان رسانه ملی می تواند در این حوزه با تولید برنامه های مختلف زمینه آگاهی بخشی و هدایت افکار عمومی را فراهم و از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب ها جلوگیری کند.

مدیر جدید صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه رسانه در دنیای امروز گفت: مهمترین سرمایه در رسانه ملی اعتماد مردم است.

سید تقی سهرابی ، آمادگی صدا و سیمای مرکز فارس را برای تولید برنامه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و همکاری با دادگستری استان فارس در این زمینه اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار