مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری البرز از آغاز صدور برگه حمایت تحصیلی ثبت نام دانش آموزان تبعه خارجی فاقد مدرک معتبر در مدارس استان البرز در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 17 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» کامبیز جعفری گفت: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهره‌مندی فرزندان لازم‌ التعلیم اتباع افغانستانی ساکن در کشور از امکانات آموزشی و دستورات هیئت محترم وزیران و وزیر محترم کشور ، صدور برگه حمایت تحصیلی و ثبت نام از دانش آموزان فاقد مدرک معتبر اتباع خارجی در مدارس کشور در سال تحصیلی 1400-1399 آغاز شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری البرز افزود : تمامی اتباع خارجی متقاضی تحصیل بین سنین 6 سال تمام تا 20 سال تمام (متولدان قبل از 01/07/1393)  می توانند از این طرح بهره مند می شوند.

متقاضیان دریافت معرفی‌نامه حمایت تحصیلی می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ، اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای بهره مندی از این طرح اقدام کنند.

 جعفری افزود : این برگه صرفا برای تحصیل در واحدهای آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش استان محل صدور و برای سال تحصیلی جاری معتبر است.

هدف از این طرح ، آموزش فرزندان لازم‌التعلیم ، فراهم کردن امکان دسترسی به آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل ، ایجاد فرصت های برابر و عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان و همه افراد لازم التعلیم در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اتباع خارجی است.

جعفری با اشاره به مشمولان ثبت نام در این طرح گفت : علاوه بر دانش آموزان مجاز دارای مدارک معتبر مشمول ثبت نام در مدارس جمهوری اسلامی ایران ، دانش آموزانی که در سال های گذشته اقدام به دریافت برگ حمایت تحصیلی کرده اند ، دانش آموزان دارای گذرنامه خانواری تمدید روادید شده تا تاریخ 31/6/97 که در  سال گذشته با گذرنامه و یا برگ حمایت تحصیلی در مدارس ایران تحصیل کرده و یا کلاس اولی هستند ، فرزندان مادر ایرانی که تاکنون موفق به اخذ تابعیت نشده اند اما مدارک لازم مبنی بر ازدواج والدین (عقد نامه) و گواهی ولادت فرزند را در اختیار دارند ، فرزندان کلاس اولی خانوارهایی که در طرح سرشماری غیرمجازین سال های 95 و 96 شرکت نموده و اطلاعات ایشان در سامانه وجود دارد ، دانش آموزانی که والدین آنان دارای مدرک معتبر اقامت هستند اما به علت تفاوت نوع مدرک والدین ، موفق به اخذ مدرک برای فرزندان خود نشده اند و در طرح غیرمجازان سال 95-96 ثبت نام نموده اند برگه حمایت تحصیلی صادر خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود : برای اتباع خارجی دارای معلولیت های هفتگانه با ارایه گواهی معلولیت از سوی سازمان بهزیستی از دو سالگی به بعد برگ ویژه حمایت تحصیلی و گواهی سنجش سلامت با هدف امکان ثبت نام در کودکستان ها صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار