کد خبر: ۸۸۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 18 August 2020

 

ثبت نام دانش آموزان پایه‌ اول و هفتم در یزد تا ۳۱ مرداد اعلام شد

یزد- ایرنا - مسوول روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک یزد گفت: مهلت ثبت نام دانش آموزان پایه‌های اول ابتدایی و هفتم متوسطه برای سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ تا ساعت ۲۴ روزجمعه ۳۱ مرداد ماه جاری است.

سعید جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد خانواده ها به مدرسه ، سامانه‌ای تحت عنوان  «پند» طراحی و اطلاعیه‌های متعددی  در مورد ثبت نام دانش آموزان پایه‌های یادشده در آن منتشر شده است. 
وی اظهار کرد: مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شود؛ والدینی که هنوز فرزند خود را ثبت نام نکرده اند، در سامانه به نشانی pand.n۱yazdedu.ir ثبت نام را انجام دهند.
جعفری با تاکید بر ابلاغ بخش نامه وزارت آموزش و پرورش، مبنی بر پایان ثبت نام دانش آموزان تا جمعه هفته جاری  گفت: عواقب ناشی از ثبت نام نکردن دانش آموزان به عهده خانواده هاست. 
وی تصریح کرد: تاکنون پنج هزار و ۱۴۰ نفر در پایه اول ابتدایی و چهار هزار و ۶۸۰ نفر در پایه هفتم متوسطه در ناحیه یک یزد ثبت نام کرده اند که با احتساب جابه جایی و مهاجرت‌های خانواده ها  در ماه و هفته‌های اخیر این آمارها رو به افزایش است.

در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸  حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان یزد در حال تحصیل بودند. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار این افراد به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۷ مرداد ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۲۵۵ نفر  بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۹۹ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۷۳ نفر از افراد بدحال تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۲  میلیون و ۸۸۷ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور نیز انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارد، افزود:  مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار