به گفته معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، از ابتدای امسال تاکنون ۸۲۸۶ جوان کرمانشاهی وام ازدواج دریافت کردند.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 18 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد حسین زاده در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه، با اشاره به پرداخت وام ازدواج به 8286 جوان کرمانشاهی در پنج ماهه ابتدایی امسال، اظهارکرد: طی این مدت 15 هزار و 830 جوان در استان کرمانشاه برای اخذ وام ازدواج نام نویسی کرده بودند که از این تعداد بیش از هشت هزار نفر معادل 52.3 درصد از کل متقاضیان موفق به اخذ وام شدند.

وی کل رقم وام پرداختی به این تعداد جوان را 414 میلیارد و 150 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت استان کرمانشاه از نظر اعطای وام ازدواج به جوانان در رتبه دهم کشور قرار گرفته است.

معاون امورجوانان استان کرمانشاه با اشاره به طولانی شدن مدت زمان معطلی جوانان استان برای دریافت وام ازدواج از ابتدای امسال، اظهارکرد: هرجوان کرمانشاهی برای دریافت وام ازدواج خود بطور میانگین حدود دو ماه در صف انتظار خواهد بود، درحالیکه این مدت سال گذشته بسیار کمتر بود.

وی در خصوص علت افزایش معطلی جوانان برای دریافت وام ازدواج هم گفت: اعطای تسهیلات کرونایی به اقشار مختلف مردم باعث شده تا بانک ها با کمبود اعتبار و گاهی ترافیک کاری مواجه شوند، برای همین امسال مدت زمان اعطای وام ازدواج به جوانان افزایش یافته است.

حسین زاده در بخش دیگری از سخنانش به مهمترین برنامه های امسال حوزه جوانان استان اشاره کرد و گفت: تا اواخر سال گذشته حدود 88 سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در استان راه اندازی شد که در نظر داریم برای امسال مجوز راه اندازی 20 سمن دیگر را نیز صادر کنیم.

به گفته این مسئول، سمن های حوزه جوانان استان کرمانشاه سال گذشته حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان حمایت مالی دریافت کردند.

وی در ادامه از رشد 58 درصدی برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج در استان طی سال گذشته خبرداد و گفت: در این سال حدود 380 کارگاه آموزشی برگزار کردیم و در نظر داریم برای امسال هم باتوجه به شیوع بیماری کرونا حدود 150 کارگاه برگزار کنیم.

معاون امور جوانان استان کرمانشاه به فعالیت چهار مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تحت نظر این معاونت در استان اشاره ای کرد و گفت: طبق برنامه امسال هم چهار مرکز دیگر را راه اندازی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار