دومین فصل حضور تیم نساجی مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور با کسب تساوی بدون گل مقابل شهرخودرو در مشهد و به دست آوردن رتبه تک رقمی در جدول به پایان رسید و نساجی لیگ نوزدهم در مجموع برتر از نساجی لیگ هجدهم کار خود را به پایان رساند.
کد خبر: ۸۹۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 21 August 2020

هفته‌ سی‌اُم نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور دیشب -۳۰ مرداد- در شهرهای مختلف برگزار شد که نساجی مازندران هم در مشهد به مصاف شهر خودرو رفت و در دیداری تقریبا تشریفاتی با تساوی بدون گل موفق به متوقف کردن این تیم بالای جدولی در زمین حریف شد.

شاگردان محمود فکری که مانند هفته‌های گذشته باید در نبود تعدادی از مهره‌های شاخص نساجی به میدان می‌رفتند در این دیدار مهم‌ترین هدف‌شان کسب یک امتیاز و پایان دادن کارشان در لیگ نوزدهم بدون پاره شدن نوار شکست‌ناپذیری‌های این تیم بود.

یک تیم مصدوم و محروم

نبود تعدادی از مهره‌های شاخص نساجی در این دیدار سبب شد که فکری از ابتدا تیم را با ساختاری کاملا دفاعی به زمین بفرستد و به همین دلیل تقریبا بیش از ۹۰ درصد زمان بازی در زمین نساجی انجام شد.

فکری به دلیل مصدومیت و محرومیت ، حدود ۱۰ بازیکن خود را در اختیار نداشت و بناچار تصمیم گرفت برای تعویض سه بازیکن جوان که تجربه بازی در لیگ برتر و لیگ دسته یک را نداشتند به زمین بفرستد

محمد عباس‌زاده، احسان قهاری، رضا دهقانی، علی شجاعی، مهرداد کفشگری، سعید کریمی، نوید عاشوری، حامد شیری، مجتبی ممشلی و حامد بحیرایی بازیکنان شاخص نساجی هستند که طی هفته‌های اخیر فکری نتوانست از آن‌ها استفاده کند. با این حال فکری همان طور که پیش از بازی اعلام کرده بود با اعتماد به بازیکنان جوان توانست نتیجه مد نظر را کسب کند.

تقسیم امتیازات در بازی یک‌طرفه

دفاع چندلایه و متمرکز نساجی‌چی‌ها در استادیوم امام رضا(ع) مشهد تمام تاکتیک‌ها و برنامه‌های شاگردان سهراب بختیاری‌زاده را با ناکامی مواجه کرد و در یک صحنه هم که دقیقه ۷۴ توپ از دفاع و دروازه‌بان نساجی گذشت، به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا ششمین ضربه به تیرک دروازه نساجی در سه هفته اخیر هم ثبت شود.

در پایان بازی ۷۱ درصد مالکیت بازی در اختیار شهرخودرو بود و ۱۹ شوت هم روانه دروازه نساجی‌چی‌ها کردند که ۵ شوت داخل چارچوب بود و توسط حقیقی مهار شد. نساجی در این دیدار هم مانند دیدار با تیم‌های صدرنشین مانند پرسپولیس، استقلال و سپاهان بازی را به حریف واگذار کرد تا با تمرکز در دفاع قرار بگیرد و در صورت فراهم شدن شرایط با ضد حمله دروازه حریف را تهدید کند. به همین دلیل شهرخودرویی‌ها در این دیدار ۷۳۰ پاس ثبت کردند و تعداد پاس‌های نساجی فقط ۲۲۳ پاس بود.

بازی یک‌طرفه و کاملا تهاجمی شهرخودرو در مقابل ترکیب کاملا دفاعی نساجی با این که در همه آمارها به سود شهروخودرو بود، اما در امتیازگیری برابر تمام شد.

حفظ رکورد شکست‌ناپذیری

هرچند که حتی در صورت شکست در این دیدار هم خطری شاگردان محمود فکری را تهدید نمی‌کرد، اما تلاش برای شکست نخوردن برابر شهر خودرو برای حفظ رکوردی که نساجی در هفته‌های اخیر به جا گذاشت برای آن‌ها ضروری بود.

کسب این تساوی علاوه بر این که نوار شکست‌ناپذیری نساجی از هفته بیستم را پاره نکرد، برای فکری نیز رکوردی قابل توجه ثبت کرد. محمود فکری با کسب این تساوی تنها سرمربی نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم است که هیچ شکستی در پرونده‌اش ثبت نشده است. او از هفته بیست‌ویکم هدایت نساجی را بر عهده گرفت و از همان هفته روند بازی و امتیازگیری نساجی متحول شد.

نکته مهم‌تر این که محمود فکری علاوه بر دیدارهای رسمی لیگ برتری، در سه دیدار تدارکاتی هم هیچ شکستی را با نساجی تجربه نکرد. او حتی در پنج بازی که سال ۱۳۹۵ سرمربی نساجی بود هم شکستی را پذیرا نشده بود. به عبارتی دیگر فکری در ۱۸ دیدار رسمی و دوستانه‌ای که تا کنون طی دو دوره روی نیمکت نساجی نشست هیچ شکستی را تجربه نکرده و این رکوردی منحصربه‌فرد برای این سرمربی جوان محسوب می‌شود.

جبران ۲۰ هفته در ۱۰ هفته پایانی

نساجی که تا پیش از روی کار آمدن فکری از ۲۰ بازی ۲۰ امتیاز کسب کرده بود با ورود فکری و کادر فنی جدید روی ریل شکست‌ناپذیری قرار گرفت و از ۱۰ بازی موفق به کسب ۱۸ امتیاز شد.

این تیم توانست ماشین‌سازی، تراکتورسازی و سپاهان را در زمین حریفان و فولاد خوزستان را در زمین خانگی شکست دهد و با کسب ۶ تساوی دیگر برابر تیم‌های مختلف شگفتی‌ساز یک سوم پایانی لیگ لقب بگیرد.

با ۱۸ امتیاز کسب شده توسط نساجی در ۱۰ هفته پایانی، این تیم ۳۸ امتیازی شد و با ۲ امتیاز بیشتر نسبت به کارنامه‌اش در لیگ قبلی، از نساجی لیگ هجدهم سبقت کرد.

بالاتر از فصل هجدهم

نگاهی به جدول رده‌بندی پایانی لیگ نوزدهم و مقایسه آمارهای نساجی فصل نوزدهم با نساجی لیگ هجدهم نشان می‌دهد که این تیم با وجود ناکامی‌هایی که از هفته پنجم تا هفته بیستم داشت، به لطف درخشش در ۱۰ بازی دشوار آخر و متوقف کردن همه تیم‌های بالای جدول توانست جایگاه خود را نسبت به فصل گذشته در جدول بهبود بخشد و به رتبه یک رقمی دست یابد.

نساجی در پایان فصل قبل با ۳۶ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار گرفته بود و این فصل با کسب ۳۸ امتیاز توانست روی پله نهم بایستد.

با این تساوی بدون گل نساجی موفق به ثبت نهمین کلین‌شیت در نیم‌فصل دوم شد که بیشترین تعداد کلین‌شیت نیم‌فصل دوم بین تیم‌های لیگ برتر است.

تدبیر برای لیگ بیستم

مدیران تیم نساجی حالا باید به فکر تقویت این تیم برای فصل آینده باشند. محمود فکری پس از پایان بازی آخر اعلام کرد که مشکلی برای ادامه کار در نساجی ندارد. در مقابل هم مدیران باشگاه بارها در هفته‌های اخیر اعلام کردند که مایل به ادامه همکاری با محمود فکری و دستیاران او هستند.

با توجه به پایان فصل احتمال جدایی برخی بازیکنان از این تیم وجود دارد و باید دید که مالک باشگاه برای اضافه کردن بازیکنان جدید تا چه اندازه دست فکری را باز خواهد گذاشت. شاید یکی از نگرانی‌های هواداران نساجی در فصل نقل و انتقالات، احتمال جدا شدن حقیقی از این تیم باشد. حقیقی در هفته‌های اخیر بارها به تنهایی دروازه نساجی را نجات داد و عملکردی درخشان در دروازه این تیم داشت.

درخشش او در دروازه نساجی و جدایی بیرانوند از پرسپولیس احتمال حضور در جمع سرخپوشان پایتخت را زیاد کرده و در صورت جدایی او از نساجی، کادر فنی و مدیران باشگاه باید به فکر گزینه جایگزین مناسبی برای حقیقی باتجربه باشند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار