امام‌جمعه شاهرود:
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه قیام عاشورا الگویی برای بشریت امروز است، گفت: امام حسین (ع) حرارتی که در دل خاموش نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 26 August 2020

قیام عاشورا الگوی بشریت/ امام حسین (ع) حرارتی که خاموش نمی‌شود

به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر چهارشنبه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به میزبانی میدان رژه لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان شاهرود ضمن بیان اینکه برای امام حسین (ع) حرارتی در دل‌های مؤمنین است که هیچ‌گاه سرد و خاموش نمی‌شود، ابراز داشت: حماسه حسینی تنها حادثه جاودانه تاریخ به شمار می‌رود که هزاران سال قبل واقعه از سوی خداوند متعال تبلیغ‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه نهضت عاشورا تا قیام قیامت نیز الگوی بشریت است، افزود: امروز می‌بایست ابعاد حادثه عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) که همان امربه‌معروف و نهی از منکر است، تبیین شود.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه نسل جدید باید با اهداف قیام عاشورا آشنا شود، ابراز داشت: امروز دشمن می‌کوشد تا از طریق فضای مجازی و فرهنگ بر ذهن، فکر و اندیشه جوان نفوذ کند تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

امینی اضافه کرد: امسال برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان با تغییراتی به نسبت سال‌های قبل مواجه است که می‌بایست این آئین‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و طبق ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود چراکه ایام سوگواری و قیام عاشورا تعطیل‌بردار نیست.

این مراسم هرروز صبح در میدان صبحگاه لشکر ۵۸ با حضور کارکنان پایور و وظیفه با رعایت فاصله اجتماعی همراه سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۳۰ برگزار می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار