پس از آرام گرفتن مشفق برگزار شد/
تابناک: آیین بزرگداشت 'عباس کی منش' ملقب به 'مشفق کاشانی' شاعر پیشکسوت معاصر با حضور شاعران و مسوولان کاشانی در زادگاهش شهر کاشان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ 25 January 2015
به گزارش تابناک به نقل ایرنا، این آیین شامگاه شنبه در بقعه تاریخی 'خواجه تاج الدین' با حضور بستگان و شاعران و مسوولان شهرستان توسط انجمن ادبی 'سخن' کاشان برگزار شد.

در این آیین که با خاطره گویی و قرائت اشعار مشفق کاشانی همراه بود، شاعران کاشانی اشعاری در وصف این شاعر معاصر خواندند.

مدیر انجمن ادبی سخن کاشان، مشفق کاشانی را یکی از مفاخر تاریخ شعر و ادب پاسی ایران دانست و اظهار داشت: وی با وجود اینکه به عنوان یک غزلسرا شناخته می شود، اما در بخش های مختلف ادبی شعر سروده است.

سید 'علی اصغر صائم کاشانی' افزود: مشفق کاشانی شاعری مهربان و خوش اخلاق بود که با راهنمایی های دلسوزانه خود شاگردان جوان بسیاری را تربیت کرد.

این شاعر معاصر کشور خاطرنشان کرد: مشفق کاشانی شاعری عاشق و عارف بود که شعرهای آیینی و انقلابی بسیاری را از خود به جای گذاشته است.

همچنین آیین هفتمین روز درگذشت مشفق کاشانی شامگاه سه شنبه در مسجد صادقیه کاشان برگزار می شود.

عباس کی منش (متخلص به مشفق کاشانی) در سال 1304 شمسی در شهر کاشان پا به عرصه هستی گذاشت و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود سپری و تحصیلات دانشگاهی را تا اخذ درجه فوق لیسانس در دانشگاه تهران به پایان برد.

سرود زندگی، سراب آفتاب، آذرخش، آینه خیال، گزینه ادبیات معاصر، شب همه شب، هفت بند التهاب، پنجره ای به آفتاب، در صلای غم، تضمین 12 بند محتشم کاشانی، سیرنگ از جمله آثار وی است.

مشفق کاشانی تاکنون حدود 30 مجموعه شعر از آثار گذشتگان و شاعران معاصر در زمینه های مختلف را تصحیح و گردآوری کرده و در سال 82 به عنوان چهره ماندگار شعر وادبیات پارسی معرفی شد.

وی شامگاه یکشنبه (28 دی ماه) در سن 89 سالگی دارفانی را وداع گفت و در بهشت زهرای تهران در مقبره الشعرا در کنار 'سپیده کاشانی' و 'مهرداد اوستا' دفن شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار