ابوذر گلمحمدی در واکنش به اینکه چرا بیشترین تخلفات در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به صنف نانوایان است؟ تصریح کرد: وقتی می‌خواهند قیمت نان را تعیین کنند عواملی متعددی در نرخ آن در نظر گرفته می‌شود که یکی از فاکتور‌ها مربوط به بهداشت نانوایی است.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 01 September 2020
رئیس اتحادیه نانوایان همدان با اشاره به تعیین روزی ۳ هزار تومان برای تامین بهداشت نانوایی‌ها گفت: شعله‌های داغ تنور و قرار گرفتن طولانی مدت کارگران نانوایی در هوای گرم سبب روی گردانی آن‌ها از ماسک شده است.

به گزارش فارس، گلمحمدی اظهار داشت: بخاطر گرمای شدید در فضای نانوایی و وجود گاز منوکسیدکربن، بسیاری از کارگران قادر به استفاده از ماسک نیستند.

وی در واکنش به اینکه چرا بیشترین تخلفات در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به صنف نانوایان است؟ تصریح کرد: وقتی می‌خواهند قیمت نان را تعیین کنند عواملی متعددی در نرخ آن در نظر گرفته می‌شود که یکی از فاکتور‌ها مربوط به بهداشت نانوایی است.

رئیس اتحادیه نانوایان همدان افزود: وقتی هزینه بهداشت هر نانوایی روزانه ۳ هزار تومان تعیین شده است، چگونه می‌توان توقع داشت بدون کوچکترین حمایت بهداشتی از نانوایان، پروتکل‌های بهداشتی بخوبی در این اماکن رعایت شود.

گلمحمدی با تاکید بر اینکه تاکنون حتی یک قطره مایع ضد عفونی کننده و یا ماسک از سوی سازمان صمت و یا دیگر ارگان‌ها به نانوایی‌ها داده نشده، تصریح کرد: درآمد نانوایان هم به اندازه‌ای نیست که بتوانند علاوه بر پرداخت حقوق و مزایای کارگران، مبلغی را هم برای تهیه مواد ضدعفونی کننده اختصاص دهند.

وی افزود: به ما میگویند برای پیشگیری از کرونا و انتقال ویروس از راه پول نقد، یک نیروی کار را برای گرفتن پول از مشتری و تحویل نان به آن‌ها قرار دهید، اما این درخواست درحالی است که درآمد نانوایی‌ها کفاف استخدام نیروی جدید را نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه نانوایان همدان با گلایه از اینکه چرا انگشت اتهام فقط به سمت و سوی نانوایی‌ها دراز است، تصریح کرد: همکاری مردم هم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی‌ها ضعیف است. نقاطی برای قرار گرفتن هر مشتری مشخص شده، اما متاسفانه تعداد اندکی به آن عمل می‌کنند.

گلمحمدی با بیان اینکه تاکنون چندین مورد از نانوایی‌های متخلف به تعطیلی کشیده شده، گفت:، اما این تعطیلی‌ها هم تاثیری در حل مشکلات نانوایان نداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار