شهردار قم:
شهردار قم با بیان اینکه مسائل فرهنگی در اولویت برنامه‌های بلندمدت شهرداری قرار دارد، گفت: باید تمامی امور فرهنگی در شهر‌ها با محوریت مساجد باشد.
کد خبر: ۸۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 05 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار از موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه در گذشته سیاست‌ فرهنگی شهرداری‌ها در راستای راه‌اندازی فرهنگسرا‌ها بود اما بنده در مدیریت شهری اصفهان به مسجد محوری معتقد بودم، ابراز داشت: باید تمامی امور فرهنگی در شهر‌ها با محوریت مساجد باشد.

وی در ادامه با تاکید بر آمادگی کامل شهرداری برای فعالیت مناسب در حوزه فرهنگ افزود: در حوزه‌ فرهنگ غفلت‌هایی صورت گرفته است که درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

شهردار قم، توجه ویژه به مقوله فرهنگ شهروندی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: قانون‌مداری، رفتار مناسب با یکدیگر در شهر، مقوله پسماند و ساختمان‌سازی و معماری اسلامی از جمله موارد مهم در فرهنگ شهروندی می‌باشد که متأسفانه مورد توجه کافی قرار گرفته نشده است

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی مانند بوستان‌های سطح شهر را برای فعالیت‌های فرهنگی در اختیار داریم، گفت: نباید در حوزه فرهنگ تنها به امور سلبی اکتفا کنیم و توجه بیشتر به امور ایجابی در حوزه فرهنگ باید در دستور کار قرار گیرد که در این راستا می‌توانیم از ظرفیت بوستان‌هایی مانند بوستان غدیر استفاده کنیم.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در پیشبرد اهداف نظام اسلامی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تعامل تمامی دستگاه‌هاست.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری ابراز داشت: تبیین سیره شهدا برای نسل جوان امروز از ضرورت‌های گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که موسسه روایت سیره شهدا این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی این موسسه گفت: در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند حمایت نهادهای مختلف هستیم تا بتوانیم مسئولیت خطیری که بر عهده این موسسه است را به درستی انجام دهیم.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا ضمن تشریح ساختار موسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: این موسسه از سال ۸۴ با مجوز وزارت ارشاد شروع به فعالیت کرد و هم‌اکنون در این موسسه ۳ معاونت داریم که با توجه به گسترش فعالیت‌های موسسه بعضی معاونت‌های دیگر به سازمان‌هایی مستقل تبدیل شدند.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره استفاده از هرگونه امکانی برای گسترش تقوا در جامعه افزود: اگر از ظرفیت‌های موجود برای گسترش تقوا در جامعه استفاده نکنیم شیطان از آن در جهت ترویج فساد و گناه بهره خواهد برد.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه پیشنهادی را در مورد فراخوان ایده فرهنگی با محوریت شهر قم در زمینه‌هایی همچون مبلمان شهری، پارک‌ها و بوستان‌ها، مساجد و فرهنگ‌سرا‌ها و حرم و جمکران مطرح کرد که با استقبال شهردار قم مواجه شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار