بسته ویژه خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «رونمایی از چهره بازیکن عجیب سایپا»، « رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹ 07 September 2015
نظر عارف درباره حزب جدید اصلاح طلبان

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تبریک آغاز فعالیت این تشکل سیاسی بر ضرورت تقویت انسجام بخشی در مجموعه اصلاح‌طلبان تاکید کرد.وی افزود: شکل‌گیری احزاب مختلف در دوران جدید بخصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوید بخش نشاط سیاسی در کشور است و وظیفه همه فعالان سیاسی است که در حفظ این فضا و ارتقاء آن تلاش کنند و فعالیت‌های خود را در قالب تشکل‌های شناسنامه‌دار و رسمی سامان‌دهی کنند.عارف حضور حزب اتحاد ملت را به عنوان یک ظرفیت موثر در مجموعه اصلاح‌طلبان دانست و ادامه داد: مطمئناً تاسیس یک تشکل سیاسی به روند توسعه سیاسی در کشور کمک می‌کند و نباید تصور شود تشکیل یک حزب باعث کمرنگ شدن احزاب دیگر می‌شود چرا که در فضای رقابتی علاوه بر افزایش نشاط سیاسی به تقویت تحزب در کشور نیز کمک می‌شود.



کمبود روحانی جزء مشکلات اصلی کشور

سردار سید ضیاء‌الدین حزنی در مراسم افتتاحیه مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای علی آباد نیزار قم که توسط گروه‌های جهادی بسیجیان قمی طی سخنانی ضمن تقدیر از خیرین مسجد ساز در سراسرکشور اظهار کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران، دو مشکل عمده وجود دارد، یکی کمبود مسجد و دیگری کمبود روحانی است. وی با بیان اینکه قبلا نمی‌دانستیم کمبود این دو موضوع چقدر به ضرر ما تمام می‌شود، ابراز کرد: قبل از انقلاب با همین مساجد و روحانیون توانستیم شاه را شکست دهیم و در هشت سال دفاع مقدس با افراد همین مساجد توانستیم صدام و حامیان صدام را شکست دهیم.مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بیشتر مساجدی که در سطح کشور وجود دارد، خیرین و مردم قبل از انقلاب ساخته‌اند افزود: بعد از انقلاب مسجد کم ساخته شد و در مجموع در کشور عزیز ایران 70 هزار مسجد داریم که 60 هزار مسجد متعلق به شیعیان و 10 هزار مسجد متعلق به اهل سنت است.وی با بیان اینکه از این 60 هزار مسجدی که داریم فقط 3 هزار مسجد مورد تائید نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این 3 هزارمسجد، مساجدی هستند که در آنها نماز جماعت صبح برگزار می شود و نماز‌های جماعت دیگر با 90 درصد جمعیت منطقه برگزار می‌شود.حزنی با اعلام اینکه 57 هزار مسجد کشور در حد جمهوری اسلامی ایران نیست، بیان کرد: 40 درصد از مساجد ما روحانی ندارند و بعضی از مساجد فقط در ماه‌های محرم، صفر و رمضان دائر هستند.



تولید خودروهای بی‌کیفیت خیانت است

محمد فیروزی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: متأسفانه این روزها در مورد بحث خودرو مطالبی مطرح می‌شود که اصلاً شایسته ملت انقلابی و بزرگوار ایران نیست.وی افزود: مردم ایران دوستدار نظام و انقلابشان هستند و ربط دادن نخریدن خودرو به انقلاب هیچ توجیه منطقی و عقلی ندارد.دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیانت را کسانی می‌کنند که خودرو بی‌کیفیت را روانه بازار مصرف کرده و با جان مردم بازی می‌کنند نه کسانی که به گرانی و کیفیت خودرو اعتراض می‌کنند.وی ادامه داد: سالانه در کشور 20 هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر این آمار مربوط به بی‌کیفیتی خودروهاست.فیروزی اضافه کرد: ما در صنعت خودرو در این چند ساله هیچ پیشرفتی نداشته و متاسفانه پس رفت داشته‌ایم، این چه منطقی است که همه اجناس خارجی کیفیت را از خارج وارد کرده و با مونتاژ در اختیار مردم قرار دهیم.وی در پایان گفت: مسئولان بدانند که مردم مهم‌تر از خودرو هستند و اظهارات وزیر صنعت در این رابطه دور از شأن یک مقام دولتی و توهین به شعور مردم بود.



وقتی انتقاد جای خود را به تمجید و تعریف می دهد!

سید صفدر حسینی رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی توضیحاتی را رابطه با اظهارات خود در جلسه اتاق بازرگانی تهران ارائه کرد.در این توضیحات آمده است: در روزهای اخیر، در مورد اظهار نظرهای اینجانب در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران درباره نحوه تعامل صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، بازتاب ها و تفسیرهای زیادی منتشر شد. آنچه مورد انتقاد بنده بود و به طور روشن در مقابل دوربین صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیان و در بخش‌های مختلف خبری نیز پخش شد، انتقاد از رفتارهای بانک مرکزی در گذشته بود.و الا ما در جلساتی که به طور مرتب با رییس کل و مدیران ارزی بانک مرکزی داریم، مسائل کارشناسی و نحوه تخصیص منابع به طرح های تولیدی و تامین سرمایه در گردش را مورد بررسی قرار می‌دهیم و احیانا نسبت به طرح ایرادها و نکات کارشناسی و چاره اندیشی برای آنها، اقدام می کنیم.آنچه در این روزها و در لابلای سطور رسانه ها مغفول واقع شد، توجه به نقش موثر نظام بانکی و در راس آن بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت مسائل پولی کشور است. بانک مرکزی در دولت یازدهم به مدیریت دکتر سیف نقش موثری در کاهش معنادار تورم، کنترل رشد نقدینگی و به ویژه کاهش نوسانات نرخ ارز داشته که این مهم در آماده کردن زمینه برای سرمایه گذاری و حمایت از تولید، بسیار اساسی است.آقای سیف را بیش از 20 سال است که می شناسم و دوستی و ارادت داریم. زمانی که وزیر اقتصاد دولت آقای خاتمی بودم، ایشان مدیرعامل بانک ملی بودند و ما از نزدیک با یکدیگر تعامل داشتیم.



گروه موسیقی دختران 84 ساله!

یک گروه موسیقی چینی، از دخترانی با میانگین سنی 84 سال تشکیل شده است! روزنامه خراسان نوشت: «KBG84» نام یک گروه موسیقی چینی است که همه 33 عضو آن دخترهایی هستند که میانگین سنشان، 84 سال است. پیرترین عضو این گروه، خانم «یاماشیرو» است که 97 سال سن دارد. اعضای این گروه پیر، با وجود سنشان بسیار سرزنده هستند و طرفداران بسیاری در بین چینی‌ها دارند. 



رونمایی از چهره بازیکن عجیب سایپا

به گزارش «نسیم»، سروش فیروزی، همان بازیکنی است که عادل فردوسی‌پور در هفته‌های اخیر تلاش کرده در برنامه 90 نحوه ورود او به باشگاه سایپا را بررسی کند. بازیکنی که در نهایت مشخص شد از طریق پدرش که قرار بوده به باشگاه سایپا پول تزریق کند، وارد تیم شده و با این تیم قرارداد 200 میلیون تومانی به علاوه دو خودروی سراتو بسته است. بیت‌الله رضایی، مدیرعامل سایپایی‌ها که هرگز حاضر نشد در یک ماه اخیر روی خط تلفنی برنامه 90 برود و از این اتهام دفاع کند، در مصاحبه‌هایش با خبرگزاری‌ها این عدد را تکذیب کرده اما حالا سازمان لیگ تصویر و مبلغ دقیق قرارداد او را انتشار داده تا مشخص شود آنچه در برنامه 90 عنوان شده، فاصله بسیار نزدیکی با حقیقت دارد.

تشکیل جبهه زنان اصولگرا جدا از جریان وحدت

تعدادی از بانوان جریان اصولگرا جلسات منظمی را برای تشکیل یک جبهه سیاسی با هدف حضور در انتخابات مجلس دهم آغاز کرده اند که در این جبهه، همسران برخی از دولتمردان سابق نیز حضور دارند.این جبهه سیاسی که عنوان خود را تاکنون «جبهه زنان اصولگرا» قرار داده است شورای مرکزی را برای خود برگزیده است. به نوشته پارس در شورای مرکزی «جبهه زنان اصولگرا» افرادی همچون مرضیه وحید دستجردی و فاطمه زعفرانی‌بهروز(خواهر مرحوم مریم بهروزی)، سلیمی، مهرشاد شبابی (همسر رحیم صفوی) صدیقه حجازی، لاله افتخاری، حلیمه عالی (نماینده زابل)، شعبانی آزاد(همسر یکی از دولتمردان سابق) هستند.این شورا چندی پیش تلاش داشته است در سفری به قم با آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی، دیدار داشته باشند.در حال حاضر گروههای مختلفی از اصولگرایی بر وحدت فعالیت می کنند که یکی از جلسات توسط حجت الاسلام سید رضا تقوی و دیگری توسط سه ضلعیِ موتلفه، ایثارگران و پایداری اداره می شود.در حال حاضر شورایی که با عنوان «جبهه زنان اصولگرا» خود را معرفی می کند کاملا جدا از این دو جریان وحدت فعالیت می کند.برخی معتقدند تمامی شورای مرکزی این تشکیلات قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم را دارند.



۱۵ تا ۱۷ هزار کارتن‌خواب در کشور شناسایی شده‌اند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید ۱۵ تا ۱۷ هزار کارتن‌خواب در کشور وجود دارد.حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفته یک درصد از این کارتن‌خواب‌ها کودک هستند و ۵ تا ۱۰ درصد از آنها را زنان تشکیل می‌دهند.معاون فرهنگی شهرداری تهران نیز چندی پیش گفته بود تعداد زنان کارتن‌خواب، نسبت به گذشته بیشتر شده است.معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران هم در اردیبهشت‌ماه سال گفته بود، هر شب سه هزار کارتن‌خواب از سطح شهر تهران جمع آوری می‌شود.



بیشترین کالای قاچاق از کدام استان است

مدیرعامل شرکت پست ایران بیشترین آمار جابه‌جایی مواد مخدر و کالای قاچاق در بین استان‌های کشور را اعلام کرد و گفت: در کرمان بالاترین آمار در بحث مواد مخدر است و در بحث کالای قاچاق نیز استان‌های جنوبی همانند بوشهر و بندرعباس بالاترین آمار را دارند.



مجلس خبرگان از مجلس شورا برای اصلاح طلبان مهمتر است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یک جریان در این چند سال پیدا شد به نام «جریان کشف» که معتقد بود رای مردم تزئینی است و رهبر باید کشف شود٬ اما واقعیت این است که حضور افراد قدرتمند در خبرگان اهمیت زیادی دارد و نگرش اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه اعضای خبرگان اهمیت بسزایی دارد.ابراهیم اصغرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با بیان اینکه اگر مجلس خبرگان آینده مجلسی قدرتمند، معتدل و واقع‌گرا باشد آینده کشور تضمین خواهد شد٬ تصریح کرد: طبیعی است افرادی مثل ما نمی‌توانند وارد مجلس خبرگان شوند و افراد بر اساس آئین‌نامه خاصی در انتخابات آن شرکت می‌کنند٬ اما معتقدم می‌توان بین افرادی که نامزد این انتخابات می‌شوند٬ افراد معتدل و نزدیک‌تر به اصلاح‌طلبان را انتخاب کرد. وی افزود: هرچند مجلس شورای اسلامی نیز در قانونگذاری و زندگی روزمره مردم مهم است اما مجلس خبرگان رهبری به لحاظ راهبردی به مراتب از مجلس شورای اسلامی مهم‌تر است٬ چراکه در استراتژی‌های کلان نظام تاثیر می‌گذارد.اصغرزاده تاکید کرد: افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند و می‌خواهند با حضور در انتخابات اصلاحات انجام دهند و به وجوه دموکراتیک قانون اساسی باور دارند، معتقدند تمامی ارکان نظام به رای مردم مربوط است و این مسئله بالا‌ترین مقام‌های نظام را نیز شامل می‌شود. البته یک جریان در این چند سال پیدا شد به نام «جریان کشف» که معتقد بود رای مردم تزئینی است و رهبر باید کشف شود٬ اما واقعیت این است که حضور افراد قدرتمند در خبرگان اهمیت زیادی دارد و نگرش اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه اعضای خبرگان اهمیت بسزایی دارد.



طرح عجيب میلیاردر مصری براي پناهندگان

نجیب ساویرس، میلیاردر و سیاستمدار سکولار مصری، از یونان یا ایتالیا خواست تا یکی از جزایر متروک خود در مدیترانه را به وی بفروشند تا در محل آن، برای پناهجویان خاورمیانه و شمال آفریقا یک "کشور مستقل جدید" تاسیس کند.ساویرس، که یکی از ثروتمندترین افراد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می شود، گفته که آمادگی دارد "بدون حد" برای خرید چنین جزیره ای پول خرج کند و از هم اکنون برای کشور جدید، نام "امید" (Hope) را انتخاب کرده است. وی معتقد است که در خارج از خاک اصلی ایتالیا و یونان ده‌ها جزیره خالی وجود دارند که برای اسکان جمعیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفری مناسبند.این میلیاردر مصری به شبکه امریکایی سی‌ان‌ان گفت که وی در این جزیره، ابتدا به احداث پناهگاه های موقت اسکان پناهجویان و یک بندر کوچک برای پهلو گرفتن قایق های مهاجران می پردازد و سپس، مهاجران را استخدام خواهد کرد تا خانه ها، مدارس و سایر اماکن مورد نیاز را در این جزیره بسازند. نجیب ساویرس، مدیر اجرایی گروه اوراسکام تی ام تی است که بخش بزرگی از بازار تلفن های همراه را در پاکستان، کره شمالی، مصر، لبنان و تعدادی از دیگر کشورهای منطقه در اختیار دارد. وی به سی ان ان گفته: "برخی اوقات تصور می کنم که سیاستمداران قلب ندارند".



مجریان انتخابات در یک جلسه حزبی و تشکیلاتی

سایت 8دی نوشت:علی وارسته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رشت و همچنین مهدی جعفری فرماندار املش مجریان انتخابات این شهرستان ها در همایش شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان که با حضور حجت الاسلام رهامی رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شده بود، حضور داشت.

ورود مداحان به انتخابات مورد پسند جامعه نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که ورود مداحان به انتخابات به جایگاه آنان آسیب وارد می‌کند.حجت الاسلام حسین سبحانی نیا ،عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی در مورد اعلام آمادگی برخی از مداحان مبنی بر ارائه لیست در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت: کشور ما یک کشور آزاد است و همه گروه‌ها می توانند به صورت آزاد در مسائل ورود پیدا کنند و به عنوان مجموعه ای مستقل می توانند از کسانی طرفداری کنند.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: اینکه ما برخی گروه‌ها را به برخی حوزه ها بکشانیم آسیب به این مجموعه ها می رساند یعنی مجموعه های که بین مردم مجموعه های ارزشی و ولایی و مورد احترام بودند نباید وارد این مسائل کنیم .سبحانی نیا بیان کرد:اینکه بخواهیم در قالب گروهی اینچنینی مانند مداحان لیستی ارائه دهیم خیلی مورد پسند جامعه نیست و قطعا به جایگاه‌های این مجموعه ها نیز آسیب می رساند.

قهرمانی کشتی ایران در جهان قربانی احتمالی حضور صهیونیست‌ها

حضور نسبتا پرتعداد تیم ملی کشتی اسرائیل در مسابقات جهانی کشتی که از دوشنبه شب در لاس وگاس برگزار می‌شود موجب نگرانی مسئولان کشتی ایران شده است. به نوشته بی‌بی‌سی، با توجه به اینکه ورزشکاران ایرانی در مقابل ورزشکاران اسرائیلی به میدان نمی‌رود٬ در صورتی که قرعه‌کشی کشتی‌گیران دو کشور را مقابل هم قرار دهد٬ کشتی‌گیران ایرانی احتمالا از مسابقه دادن سر باز خواهند زد. اسرائیل امسال با هفت کشتی‌گیر در این مسابقات شرکت می‌کند که شش نفر از آنان در بخش مردان حضور دارند. دو کشتی‌گیر اسرائیلی در کشتی فرنگی در وزن‌های ۵۹ و ۹۸ حضور دارند که ایران بخت اصلی دریافت مدال طلا را دارد.نمایندگان ایران در این دو وزن حمید سوریان٬ دارنده ۶ مدال طلای جهان و قاسم رضایی هستند که هر دو مدال طلای المپیک لندن را هم تصاحب کرده اند. اسرائیل در مسابقات کشتی آزاد در وزن‌های ۶۱-۶۵-۷۴ و ۸۶ نماینده دارد که اگر در قرعه‌کشی به کشتی‌گیران ایرانی بخورند و ایرانی ها از شرکت در مسابقه خودداری کنند٬ شانس قهرمانی ایران در مسابقات تقریبا از بین خواهد رفت. امید کشتی‌گیران ایرانی این است که در مسابقه اول خود با کشتی‌گیران اسرائیلی روبه‌رو نشوند، به این امید که اسرائیلی ها در مسابقه اولشان شکست بخورند.



راه جدید برای نشان دادن اقتدار یک کمیسیون مجلس

بذرپاش نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که خبرگزاری مهر سخنان وی درباره قطعنامه 1922 ! را پوشش داده، با اشاره به سخنان معاونان وزیر خارجه در جلسه اخیر کمیسیون بررسی برجام گفته: اعضای کمیسیون در ابتدای جلسه امروز تاکید کردند که آقای ظریف به عنوان مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید در راستای اقتدار مجلس و کمیسیون ویژه در جلسات بررسی برجام با حضور تیم مذاکره‌کننده، حضور یابد.



لقب جدید یک خبرگزاری برای صادق زیباکلام

خبرگزاری فارس در گزارش خود از سخنان صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در نشست بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی برجام و قطعنامه 2231 در پژوهشکده مطالعات روابط بین‌الملل بسیج، ترجیح داده است چندین بار از لقب «ستون‌نویس روزنامه‌های اصلاح‌طلب» برای وی استفاده کند.وی در این نشست از جمله گفته است: بعد از وین مهمترین، اصلی‌ترین، بنیادی‌ترین و پررنگ ترین واکنش آمریکا ستیزان این بوده که آنها توافق را پایان مرگ بر آمریکا نمی‌دانند و این شعار را همچنان اعلام می‌شود که باز هم این موضوع نشان‌دهنده صحت سخنان من مبنی بر اینکه توافق وین یعنی آغاز پایان شعار مرگ بر آمریکا در ایران است، می‌باشد. جریان تندرو در ایران مرگ بر آمریکا را به صورت منظم اعلام و تصریح می‌کنند که توافق اخیر خوش‌خیالی پایان مرگ بر آمریکا در ایران است. ایران هم اکنون بر روی مسیر و ریل دور شدن از مرگ بر آمریکا قرار گرفته است. لذا باید بگویم که ما از مراحل اصلی توافق عبور کرده‌ایم. عزم و اراده‌ای جدی در آمریکا برای دور شدن از مرگ بر آمریکا ایجاد شده که در این زمینه بهتر است بگویم که طرف مقابل واقعیت جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته است.



طمع آمریکایی محدود کردن برنامه موشکی ایران

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" (NY Times) در یادداشتی تحت عنوان "گام بعدی با ایران: قرارداد امنیتی موشکی" به دوره پس از توافق هسته ای پرداخت. در این نوشتار که به قلم "دینشا میستری" پروفسور علوم سیاسی دانشگاه "سینسیناتی" ایالت "اوهایو" آمریکا است از لزوم تعریف راهبردی جامع برای مقابله با تهدید بلند مدت هسته ای ایران سخن به میان آمده است. از نظر این پرفسور آمریکایی، یک رژیم امنیتی موشکی سه جانبه می تواند از اجزای حیاتی چنین راهبردی باشد.این پروفسور آمریکایی در مورد رژیم امنیتی موشکی پیشنهادی خود می نویسد: مورد اول در زمینه پدافند موشکی [آمریکا در منطقه] است. تقویت سیستم های دفاع موشکی در اطراف ایران می تواند پاسخگوی تهدید موشک های میان برد ایران، که ممکن است اسرائیل را هدف قرار دهد، باشد. مورد دوم در رابطه با موشک های میان برد و دور برد است. ممنوعیت موشک هایی با برد بیش از 2.000 مایل در منطقه، می تواند مانع از توسعه موشک های میان برد که می تواند اروپا را هدف قرار دهد و موشک های دور برد که می تواند به آمریکا برسد، توسط تهران شود. مطلب سوم نیز به موشک های سوخت جامد مربوط می شود. با ممنوعیت منطقه ای راکت های فضایی سوخت جامد دور برد می توان اطمینان حاصل نمود که تهران نخواهد توانست از طریق برنامه فضایی خود به توسعه موشک های قابل استفاده برای مقاصد نظامی بپردازد.



خشم احمدی‌نژادی‌ها از اظهارات سه دوست قدیمی

دولت بهار از رسانه‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات اخیر باهنر، توکلی و مصلحی درباره دولت قبل نوشته: سکوت دو ساله محمود احمدی نژاد و خلاصه شدن فعالیت او در پروژه ای به نام "بازخوانی خط امام" تنها برای حامیان دولت دردناک نیست، مدعیان اصولگرایی نیز از این مساله عصبانی به نظر می رسند و ابایی از بروز صریح آن ندارند.این هر دو اگرچه در مخالفت با "بازخوانی خط امام" از سوی رئیس جمهور سابق تفاهم دارند با این وجود در واکنش هایشان لااقل یک تفاوت جدی وجود دارد. عناصر اصولگرایی که تا کنون واکنش هایی تند به پروژه محمود احمدی نژاد نشان داده اند، در رفتار سیاسی کمترین فاصله گذاری با اصل پرهیز از بدویت سیاسی از خود نشان نداده اند؛ عقب افتادگی سیاسی حاد که مهمترین نماد آن ابراز مخالفت کور، عصبی و فاقد استدلال همراه با انکار بدیهیات است اصلی ترین پی رنگ در واکنش های احمد توکلی، محمد رضا باهنر و به ویژه حیدر مصلحی به پروژه "بازخوانی خط امام" است.



خیلی‌ها احمدی‌نژاد را دوشیده‌اند

محمدرضا باهنر در بخشی از گفت و گوی خود با خبرگزاری ایلنا درباره دفاع اصولگرایان از احمدی‌نژاد گفته: اوایل انقلاب امام خمینی قطب‌زاده را به عنوان رئیس صداوسیما منصوب کردند. در آن زمان ما در دانشگاه با مخالفان درباره قطب زاده بحث می‌کردیم و از ایشان دفاع می‌کردیم در حالی که منافقان به ایشان حمله می‌کردند. اما بعد از دو سال٬ نظام او را اعدام کرد. پس فاکتور زمان مهم است.باهنر در ادامه درباره حمایت‌های خود از احمدی‌نژاد گفت: آن زمان که بنده از آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌کردم٬ مربوط به شهرداری بود.وزارت اطلاعات دولت اصلاحات به ایشان ایراد گرفته بود. من خدمت آقای یونسی رفتم و مشکل را جویا شدم. آقای یونسی به معاملات نفتی صورت گرفته در اردبیل اشاره کرد که من گفتم کدام استاندار مرزی این کار را نکرده است؟ اینها همه از دولت مجوز داشتند. اما احمدی‌نژاد چیزی به حساب خود نریخته است. شاید در این سال‌ها خیلی افراد احمدی‌نژاد را دوشیده باشند٬ اما ایشان چیزی برای خود برنداشته است و زندگی مرفهی ندارد. در آن زمان شهردار تهران آقای ملک‌مدنی بود که فوق‌دیپلم نساجی داشت و در مصاحبه‌ای گفته بود هفده میلیارد تومان ثروت دارم. گفتم اگر قرار باشد ملک‌مدنی از فیلتر اطلاعات عبور کند٬ اما احمدی‌نژاد عبور نکند٬ نشان می‌دهد فیلتر وزارت اطلاعات شما مشکل دارد که یونسی جواب داد در زمان تایید ملک مدنی‌ من در وزارت نبودم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار