سخنگوی دولت گفت: حدود هزار میلیارد تومان از ذخیره صندوق کارآفرینی امید به روستاهای سراسر کشور اختصاص داده شده است، که تاکنون ۳۰۰ روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۰۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰ 02 October 2020

علی ربیعی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه رستوران‌های ونوس دریا نوشهر که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه متکی بودن اشتغال در استان مازندران بر بخش خدمات موجب آسیب جدی در زمان شیوع کرونا شد، اظهارکرد: مازندران علاوه بر صنعت، مشاغل بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد اما عمده شغل‌ها در بخش خدمات گردشگری و رستوران‌داری بوده است.

وی با ابراز امیدوار از اینکه با کنترل بیشتر کرونا روز به روز کسب و کارها رونق گیرد، افزود: در خصوص کرونا پیش‌بینی شد که بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ شغل آسیب جدی دیدند و در این میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ریزش نیرو اتفاق افتاد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در صورتی که در دو بخش سلامت و کار مدیریت نمی‌ شد بیش از ۳ میلیون ریزش شغل در صنایع اولیه اتفاق می افتاد و ممکن بود در صنایع دیگر نیز ادامه پیدا کند.

ربیعی ادامه داد: یکی از دشواری‌های سیاست‌گذاری‌های دولت در این دوران ایجاد یک نقطه مطلوب در دو منحنی سلامت و حفاظت از جان در مقابل بیماری و معیشت بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته و پرداخت تسهیلات و به تأخیر انداختن بازپرداختی‌ها یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل تثبیت شدند، یادآور شد: نگرانی ما برای یک و نیم میلیون نفر از افرادی بودکه در ریزش قرارگرفتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از محل برداشت پول از صندوق توسعه ملی که در راستای سلامت و بیمه بیکاری صورت گرفته تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

ربیعی گفت: سیاست دولت در نیمه دوم امسال و در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برگشت به کار افراد تحت پوشش بیمه بیکاری است.

سخنگوی دولت، موضوع روستای بدون بیکار را در مازندران را یکی از مباحث بسیار مهمی برشمرد و یادآورشد: این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت و با نمونه گیری از این روستا در ممازندران امروز شاهد آن هستیم که چند روستای بدون بیکار و نیز "یک تولید و یک روستا" مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود هزار میلیارد تومان از ذخیره صندوق کارآفرینی امید به روستاهای سراسر کشور اختصاص داده شده است، تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار