فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از انهدام باندی که با جعل تراکنش های مالی از فروشندگان کالا در سایت های دیوار و شیپور کلاهبرداری می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 03 October 2020



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ عیسی آبادی افزود:با وقوع چندين فقره کلاهبرداري سريالي از کانال ديوار با شيوه تراکنش جعلي ، شناسايي و دستگيري متهمان بصورت ويژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت .
وی یادآورشد:با پيگيري هاي صورت گرفته و اقدامات فني ، متهم اصلی این پرونده های کلاهبرداری در شهرستان شناسايي و با تعقيب و مراقبت يک هفته اي دستگير شد.
وي اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي با مشاهده اسناد و مدارک جمع آوري شده، اعتراف کرد کرد که از حدود یک سال گذشته با همکاری دو نفر دیگر از دوستانش با جستجو در سایت هایی چون دیوار و شیپور، فروشندگان گوشي تلفن همراه و دستگاه پي اس چهار را شناسايي و به عنوان خريدار به آنها مراجعه مي کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: این افراد پس از گرفتن جنس مورد معامله ، يک عدد تراکنش جعلي اينترنتي با درج مشخصات اسمي طرف مقابل تهیه کرده و آن را به فروشندگان کالا ارائه می دادند.
وی افزود: متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر ضرورت بررسی اصالت اینگونه رسیدها و بررسی و اطمینان از واریز پول به حساب شخصی خود، به این افراد اطمینان کرده و با مشاهده این رسیدهای جعلی، کالای خود را به آنان تحویل می دادند.
اين مقام انتظامي افزود: با بررسي سوابق متهم دستگير شده مشخص شد که این افراد در استان هاي تهران و البرز نیز سابقه کلاهبرداري اينترنتي داشته وتحت تعقيب پليس فتا هستند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: تا کنون این کلاهبرداری یک میلیاردی اعضای این باند از هفت نفر از شهروندان محرز شد ه و با هماهنگی مرجع قضائی تحقیقات تکمیلی و دستگیری دیگر همدستان این فرد همچنان ادامه دارد.
سرهنگ عيسي آبادي با اشاره به اينکه ارزش اين کلاهبرداري يک ميليارد ريال ارزيابي شده است، گفت: همشهريان گرامي مي توانند هر گونه مشاوره و راهنمايي را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاين دريافت کرده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از همین طریق به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار